PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Isnin, Mac 10, 2008

Yang Adil Disembah, Yang Zalim Disanggah.

Yang Adil Disembah, Yang Zalim Disanggah.

03.09.08

Demi Sesungguhnya?

Posted in Bloggers-United, Malaysia, Reformasi at 5:10 am by Ketua Perusuh

Izinkan saya membuat sedikit ulasan hasil analisis saya terhadap kemenangan Barisan Rakyat (Alternatif) dalam Pilihanraya Umum Ke-12 (PRU12) yang telah selesai dijalankan semalam.

Pertama sekali saya ucapkan tahniah kepada semua calon-calon yang menang dalam PRU12 tanpa mengira mana-mana fahaman politik. Kepada yang kalah pula, anda dinasihatkan membuat bedah siasat (post-mortem) atas kekalahan anda. Tahniah juga saya ucapkan kepada Abdullah Ahmad Badawi (Barisan Nasional) kerana berjaya membentuk Kerajaan Malaysia sekali lagi walaupun tidak berjaya mengekalkan kelebihan 2/3 kerusi Parlimen. Kepada Negeri-Negeri Kelantan, Kedah, Perak, Pulau Pinang dan Selangor, tahniah juga kepada Barisan Rakyat (Alternatif) kerana berjaya membentuk Kerajaan Negeri dengan menang majoriti mudah.

Berbalik kepada analisis yang akan saya kemukakan ini, saya harap ianya akan menjadi muhasabah diri kepada semua yang terlibat dalam PRU12 ini dan juga sebagai panduan untuk meneruskan kepimpinan mereka.

1. Hasil dari maklumat risikan (agensi risikan tempatan) yang telah disalurkan kepada saya, saya dapati bahawa masih terdapat penggunaan pengundi hantu (yang disediakan oleh Barisan Nasional) di beberapa tempat terutamanya di pantai timur Semenanjung (Pahang, Terengganu dan Kelantan). Malah beberapa ribu pengundi hantu (semua kategori) telah berjaya membuang undi pada PRU12 tanpa masalah.

2. Penggunaan Undi POS nampaknya berjaya untuk menyelamatkan beberapa individu VVIP dari tersungkur dalam PRU12. Walaupun begitu, margin Undi POS ini telah berjaya dikekang dengan pertambahan undi dari penyokong Barisan Rakyat (Alternatif) dan undi bantahan dari beberapa penyokong Barisan Nasional.

3. Pengundi dikawasan luar bandar telah ditakut-takutkan akan bahaya jika Barisan Nasional gagal dalam PRU12 sehinggakan 80% daripada undi warga tua dan luar bandar telah kekal dalam Barisan Nasional. Perkara yang sama juga berlaku di Negeri Johor dimana banyak pihak telah dan masih lagi (sehingga ke saat ini) mencanangkan bahaya jika Negeri Johor jatuh ketangan Barisan Rakyat (Alternatif). Namun bagi kes di Johor, taburan wang ringgit dan bantuan menjadi antara fakkor utama yang menyebabkan Barisan Rakyat (Alternatif) gagal dalam mengekang kuasa Barisan Nasional.

3. Hasil risikan juga mendapati taburan wang yang banyak jumlahnya telah dikesan di beberapa tempat di Negeri Sembilan yang dijangkakan Barisan Rakyat berkemungkinan menang besar disana. Namun kawasan yang ditaburkan wang ini telah mendapat bilangan undi majoriti yang kurang dari sepatutnya.

4. 82% pengundi muda di kawasan bandar terutamanya di bandar-bandar besar telah membuat percaturan yang agak bagus dengan memberikan undi mereka kepada Barisan Rakyat yang mempamerkan calon-calon yang berwibawa terutamanya calon yang masih muda. Unsur-unsur bantahan juga dikesan pada pengundi-pengundi muda yang biasanya mengundi calon Barisan Rakyat pada sekitar 8%.

5. Kekalahan beberapa nama besar dalam Barisan Nasional (4 Menteri dan 10 Timbalan Menteri, 1 Ketua Menteri, 3 Menteri Besar) adalah disebabkan oleh kerana beberapa faktor iaitu;

a) Faktor salahguna kuasa yang amat berleluasa
b) Faktor rasuah
c) Faktor balas dendam (insiden dalaman parti)
d) Faktor calon (imej kurang bersih)
e) Faktor khabar angin

6. Kemenangan Barisan Nasional yang berjaya membentuk Kerajaan Malaysia dengan majoriti mudah hanyalah disebabkan oleh bantuan dari kerusi Parlimen dari Malaysia Timur (Sabah dan Sarawak) dan dengan ini adalah sewajarnya Kerajaan Barisan Nasional perlu memberi lebih banyak peluang kepada wakil rakyat dari Malaysia Timur menganggotai Kabinet. Jika ini tidak ditunaikan saya pasti menjelang PRU13 kita akan dapat lihat kedua-dua negeri ini akan beralih arah kepada Barisan Rakyat.

7. Kemenangan besar PAS di Kelantan sewajarnya tidak akan menyebabkan Pimpinan PAS tempatan menjadi besar kepala sehingga melupakan kepentingan rakyat. Malah percanggahan pendapat didalam parti perlu ditangani dengan rasional dan berhemah. Bibit-bibit balas dendam perlu dihumbankan ketepi oleh semua penyokong PAS di sana jika mereka mahu PAS kekal memerintah Kelantan pada PRU13.

8. Negeri Terengganu nampaknya masih lagi mahu mengekalkan kepimpinan Barisan Nasional dalam pentadbiran negeri. Namun begitu Idris Jusoh perlulah menzahirkan semua yang telah dicanangkan oleh beliau ketika berkempen dahulu. Jika tidak maka Barisan Nasional pasti akan kecundang di Terengganu pada PRU13. Beberapa kemudahan infrastruktur seperti perparitan, jambatan dan jalan raya perlu diperkemaskan dan diperbaiki serta diperbesarkan di Terengganu demi untuk kepentingan rakyat.

9. Kekalahan besar Barisan Nasional di Kuantan adalah disebabkan oleh kerana sikap terlalu yakin (over confident) yang ditonjolkan oleh para penyokong Barisan Nasional tempatan. Malah dibeberapa lokasi bilik gerakan didapati kosong pada setiap masa tanpa ada apa-apa aktiviti dilakukan. Peralihan pola pengundian juga memberi kesan lansung kepada kekalahan BN di Kuantan.

10. Jika kita ambil kira akan kesilapan yang dilakukan oleh banyak calon BN ketika proses penamaan calon tempohari kita pasti akan dapat lihat bahawa Barisan Rakyat (Alternatif) pastinya akan dapat mandat yang lebih besar. Antara kesilapan besar yang dilakukan oleh calon BN adalah seperti tidak menyediakan penyata kewangan pilihanraya yang telah lalu, tiada tandatangan pada borang pencalonan dan tiada duti setem hasil yang telah dimatikan. Namun dengan kerjasama (bantuan khas) oleh SPR telah memberi peluang kepada calon BN ini untuk bertanding.

11. Manifesto Barisan Nasional (BN) sebenarnya kurang difahami oleh rakyat jelata dan ianya penuh dengan angka-angka. Malah tiada perancangan khusus dan terbaik untuk rakyat menilai akan manifesto tersebut.

12. Calon-calon yang terpalit dengan pelbagai masalah peribadi, salahlaku dan pentadbiran masih lagi dikekalkan oleh Barisan Nasional sehinggakan telah memberi kesan lansung kepada pemilihan para pengundi. Malah calon-calon waris kepada pemimpin yang bermasalah telahpun ditonjolkan seperti anak kepada Chua Soi Lek dan menantu kepada Zakaria Mat Deros.

Setakat ini dahulu ulasan analisa PRU12 yang dapat saya sediakan. Namun akan menyusul nanti beberapa ulasan lain mengenai perkara yang sama.

Kepada Barisan Alternatif yang kini memegang kuasa di Kedah, Kelantan, Perak, Pulau Pinang dan Selangor sila jangan lakukan perkara-perkara yang akan saya sebutkan dibawah ini.

a. Pembahagian Jawatan dalam pentadbiran negeri perlulah disama-ratakan dan semua pihak yang memenangi kerusi Barisan Rakyat (Alternatif) diberikan peluang sama-sama terlibat didalam pentadbiran walaupun cuma mendapat satu kerusi sahaja.

b. Pemilihan Ketua Menteri atau Menteri Besar perlulah diambil daripada kumpulan yang memegang majoriti kerusi dinegeri tersebut namun hak-hak wakil rakyat yang lain perlu diberikan.

c. Para penyokong Barisan Rakyat (Alternatif) dinegeri-negeri tersebut perlulah dikawal emosi dan tindakan mereka demi untuk kelangsungan pentadbiran dimasa akan datang. Jika ianya tidak terkawal, tidak mustahil para pengundi akan membuat perubahan kembali pada PRU13.

d. Khazanah negeri perlulah ditadbir dengan sebaik mungkin dan tubuhkan satu unit (jawatankuasa) pemantauan projek-projek Kerajaan Negeri yang akan dijalankan. Perlu juga disediakan lebih banyak pusat khidmat masyarakat untuk membolehkan semua rakyat mendapat manfaatnya.

e. Barisan Rakyat (Alternatif) perlulah menunjukkan contoh yang terbaik dalam pentadbiran kerajaan negeri kerana dengan ini ianya akan memberikan peluang besar kepada negeri-negeri lain yang belum dikuasai oleh Barisan Rakyat (Alternatif) menilai contoh yang ditonjolkan.

f. Untuk PAS di Kedah, saya ingin nasihatkan supaya para pemimpin mereka tidak terlalu besar kepala sehingga merasakan hanya mereka sahaja yang berhak memimpin negeri tersebut tanpa bantuan rakan-rakan lain dalam Barisan Rakyat (Alternafif). Jika tidak pastinya Barisan Nasional akan berjaya menyusupkan dakyah yang boleh menyebabkan PAS kecundang pada PRU13 nanti. Tolong juga kawal para penyokong anda. Khusus nasihat saya kepada Ustaz Azizan, tolong berhati-hati ketika mengeluarkan kata-kata pada para wartawan.

g. Begitu juga dengan pimpinan DAP di Pulau Pinang dan Perak. Sila berhati-hati ketika mengeluarkan pandangan dan ulasan kepada para wartawan. Anda juga tidak wajar mengenepikan pengaruh dan sokongan rakan-rakan lain dalam Barisan Rakyat (Alternatif) walaupun DAP tidak begitu baik dengan PAS. Namun undi yang DAP dapat masih banyak yang datangnya daripada penyokong PAS. Begitu juga sebaliknya.

h. Kepada pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Selangor, jangan jadikan diri anda sama seperti pimpinan Barisan Nasional. Jangan lupa dan besar diri. Saudara Anwar Ibrahim tidak perlu dilantik menjadi Ahli Parlimen dengan mengosongkan mana-mana kerusi untuk beliau kerana tanpa kerusi Parlimen pun beliau masih boleh terus memberikan pimpinan dan hala tuju kepada Barisan Rakyat (Alternatif). Adalah lebih baik Saudara Anwar Ibrahim meneruskan tugasnya sebagai penasihat kepada gagasan Barisan Rakyat (Alternatif).

Kepada semua pimpinan Barisan Rakyat (Alternatif), sekarang adalah masanya yang terbaik untuk anda semua bersepakat menubuhkan satu gagasan atas nama Barisan Rakyat sebagai satu suara walaupun anda masih lagi bergerak sebagai parti komponen kepada Barisan Rakyat. Rakyat Malaysia yang mengundi anda memerlukan anda menubuhkan gagasan ini seberapa segera.

Demi Sesungguhnya, anda semua (Pimpinan Barisan Rakyat) adalah hamba kepada semua rakyat Malaysia. Setiap gerak geri anda diperhatikan, diperhalusi dan dinilai. Jangan khianati kepercayaan rakyat Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN