PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Khamis, Januari 08, 2009

Hudud : Akhirnya terjawab segala persoalan, terima kasih KJ

Hudud : Akhirnya terjawab segala persoalan, terima kasih KJ
Dilulus terbit pada Thursday, January 08 @ 14:25:07 MYT oleh Reformis

Analisis Isu Oleh notan

" Assalamualaikum
Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,.

Aku terpanggil untuk menulis mengenai kenyataan terbaru DSAI mengenai hudud. Ketika ceramah perdana pertama sempena PRK P 36 di Kuala Terengganu, DSAI didengar dengan jelas mengatakan bahawa hudud akan dilaksanakan khusus untuk orang Islam. Jauh di sudut hati aku, terdetik lintasan perasaan bahawa permasalahan hudud di negara kita sudah mula terungkai.Sesudah sejak sekian lama hudud cuba dibendung olih parti kebangsaan melayu, akhirnya jalan mula terbuka luas untuk perlaksanaan hudud di negara kita.

Hudud yang menjadi igauan Karpal Singh dan hampir seluruh penduduk bukan Islam satu ketika dulu kini sudah terjawab.Hudud yang cuba disampaikan sejak sekian lama olih PAS sudah mula diterima.

Kini hanya satu lagi halangan dalam usaha merealisasikan perlaksanaan hudud ia itu kuasa pemerintahan yang masih dipegang olih parti kebangsaan melayu yang sejak sekian lama menjadi penghalang utama terlaksananya hudud di negara ini.

Akan tetapi tanpa disedari parti kebangsaan melayu jugalah yang membantu memudahkan mesej hudud disampaikan.Sejak PRU ke 11, PAS menghadapi laluan sukar kerana hudud tidak diterima olih DAP sebuah parti yang didominasikan olih masyarakat cina serta berideologikan Malaysia Malaysian.PAS mendapat sedikit laluan apabila negara kebajikan diterima dalam pakatan yang akhirnya dinamakan pakatan rakyat (PR) tetapi masih sukar untuk menyampaikan hudud kepada DAP.

Di sinilah aku melihat peranan parti kebangsaan melayu membantu PAS.Bermula dengan serangan bahawa PAS sudah menggugurkan hudud, mereka akhirnya menerusi wakil mereka yang juga menantu Presiden mereka, KJ membuka jalan seluas luasnya bagi hudud dibahas dan diterima.Soalan KJ kepada Dato' Husam ketika debat transfomasi politik merupakan "bola Tanggung" yang tidak disedarinya sungguhpun asalnya, beliau berhasrat untuk menunjukkan kelemahan PAS dalam perjuangan ini sekaligus untuk dijadikan modal kempen di P 36.

Tetapi dato Husam yang menerima bola tanggung dari KJ, terus sahaja mematikannya dengan hujah bahawa tanggungjawab untuk melaksanakan hudud bukan sahaja tanggungjawab PAS tetapi tanggungjawab semua orang Islam termasuk juga parti kebangsaan melayu yang diketahui juga beragama Islam.Prof Aziz Bari turut membantu Dato Husam bilamana beliau berkata tanggungjawab melaksanakan hudud adalah tanggungjawab orang orang Islam yang berkuasa sambil Prof Agus turut serta apabila beliau menyoal KJ dengan soalan apakah sekiranya KJ menang ketua pemuda, beliau akan memperjuangkan hudud?

Di sinilah KJ terpengrangkap dan membuka jalan seluas luasnya untuk hudud diperbahaskan semula dan akhirnya diterima.KJ mengatakan bahawa partinya tidak akan melaksanakan hudud sebaliknya akan meneruskan undang undang sedia ada kerana itulah tanggungjawab BN.Satu jawapan yang menunjukkan bahawa BN tidak berminat dengan hudud dan tidak akan sesekali berusaha untuk melaksanakannya.

Maka selepas itu bermulalah polimik hudud dengan pemimpin pemimpin parti kebangsaan melayu menjadi juaranya.Presidennya berkata hudud ialah isu lapuk dan menjadi masalah PAS, olih itu biarkan PAS menyelesaikannya merujuk kepada kemelut yang dihadapi PAS dengan DAP.Sementara menteri yang menjaga hal ehwal agama Islam dan baru pulang dari mekah mengucapkan selamat berjaya kepada PAS kerana hudud perlukan perlembagaan negara diubah.Menteri penerangannya pula berkata tindakan dan ucapan pemimpin PAS mengenai hudud melucukan serta beberapa pemimpin lain turut menyalahkan PAS kerana tidak bersungguh sungguh untuk melaksanakan hudud.

Satu gambaran yang cuba diberikan olih parti kebangsaan melayu bahawa tugas melaksanakan hudud bukan tugas mereka kerana mungkin agama mereka ialah Islam Hadhari.keghairahan serangan parti kebangsaan melayu ini disertai olih seorang penulis blog yang bernama Mohd Sayuti Omar (MSO) yang begitu lantang menyokong KJ serta memperlekehkan Dato' Husam.

Tetapi malang bagi parti kebangsaan melayu, kerana nampaknya hujah Dato Husam serta penjelasannya yang dilihat sebagai "konar baring" akhirnya didengari dengan bantuan beberapa pemimpin kanan PAS.Kenyataan yang konsistan dari beberapa pemimpin kanan PAS bahawa hudud hanya untuk orang Islam sambil orang bukan Islam diberi pilihan nampak logik dan diterima olih orang bukan Islam.Sebenarnya, inilah kesukaran yang dihadapi PAS selama ini.Tiada saluran untuk menyalurkan maklumat mengenai hudud kerana disekat olih parti kebangsaan melayu tetapi kerana soalan KJ itulah laluan yang sukar sebelum ini dipermudahkan dan kelihatan didengar dengan jelas.

Itulah perancangan ALLAh yang lebih baik dari perancangan manusia.Siapa sangka perkara yang sukar sebelum ini kelihatan begitu mudah hanya kerana satu soalan bodoh dari seorang yang terang terang menolak hukum ALLAH.

Parti kebangsaan melayu bersama sekutunya menerima tamparan hebat dengan kenyataan DSAI itu.PKR selama ini dilebelkan tiada hala tuju yang jelas, juga dilihat sebagai parti berbagai kaum yang dipenuhi dengan konflik dan DSAI dilihat olih parti kebangsaan melayu tunduk kepada kehendak ahli ahli parti dari keturunan bukan melayu.Pengaruh majlis peguam yang banyak menumbulkan kemarahan umat Islam dilihat sebagai kuasa yang menguasai PKR dan DSAI.

DSAI dan DSWA didakwa telah mengeluarkan kenyataan menolak negara Islam semata mata untuk mengambil hati ahli ahli parti yang bukan beragama Islam.Serangan demi serangan diterima olih DSAI termasuk dari Samy Vellu dan dari sekutu parti kebangsaan melayu yang berbangsa cina.DSAI sebelum ini mengambil sikap berdiam diri sehinggalah ceramah di malam tersebut.

Akhirnya DSAI mengatakan dengan jelas bahawa hudud tetap akan dilaksanakan dan beliau menyokong penuh usaha itu kerana beliau juga beragama Islam.Kini terserlah kedudukan sebenar kerana sehingga kini kita tidak pernah mendengar presiden parti kebangsaan melayu menyatakan sokongan yang jelas mengenai hudud.

Kita memahami kenyataan DSAI adalah kenyataan PKR kerana DSAI ialah ketua umum PKR dan kita memahami bahawa kenyataan DSAI itu ialah pendirian PR kerana DSAI ialah ketua pembangkang.Jadi apa lagi yang tidak jelas?

Kenyataan ini juga membunuh dakwaan Erdagon dalam PAS dan menghentak Berahim Ali si katak.Erdagon adalah istilah yang diberi kepada golongan yang dikatakan taksub kepada DSAI yang diketuai olih Dato Husam.kenyataan DSAI yang sebenarnya seiring dengan kenyataan Tok Guru Presiden menunjukkan golongan Erdagon yang mana telah memulakan polimik hudud dengan begitu bijak dan berhemat juga taksub kepada Tok Guru.Malah ianya juga menunjukkan bahawa Tok Guru Presiden juga adalah Erdagon kerana turut taksub kepada DSAI.Untuk Berahim Ali yang petah menyerang DSAI dan rakan rakan, masa untuk terus berada dalam PR sudah berakhir.DSAI dan PR sudah buktikan bahawa Berahim Ali silap dan tidak menyumbang apa apa kepada PR.

Untuk KJ, terima kasih kerana membuka laluan bagi hudud diterima."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN