PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Isnin, Ogos 24, 2009

Bukan Mudah Nak Masuk Syurga

Bukan Mudah Nak Masuk Syurga
Posted on Sunday, August 23 @ 04:30:00 PDT by AbuJihad
Artikel Oleh: ath125

"Penyokong umno sekarang marah dengan kenyataan Tok Guru Nik Aziz yang mengatakan puak mereka tidak layak masuk syurga kerana fahaman Islam Plastik(palsu) yang dibawa oleh parti tersebut. Punya barua media umno ni, sampai tertukar perkataan Islam Plastik dan Islam Palestin. Dek kerana keghairahan mereka mahu memfitnah dan memutar-belit kenyataan TGNA, mereka boleh tertukar perkataan PLASTIK dan PALESTIN... kelakar-kelakar.

Dengan kenyataan TGNA tersebut ramai yang jadi keliru, dan ada sesetengah ahli PAS pun sendiri terkeliru dengan kenyataan tersebut. Bagi saya tidak perlu keliru dengan kenyataan TGNA tersebut jika mereka seorang yang agama Islam. Yang jadi keliru jugak tu kerana mereka tidak atau saja-saja buat tidak tahu tentang ilmu akidah Islam itu sendiri. Dalam Al-Quran, Hadis dan kitab-kitab ilmu akidah Islam jelas menyatakan golongan-golongan ahli syurga dan ahli nereka.

Umno memperjuangkan semangat asobiyah Melayunya, jadi apa yang dinyatakan oleh TGNA adalah bertepatan dengan golongan yang dinyatakan dalam banyak riwayat hadis Rasullah SAW yang mengatakan golongan asobiyah tidak tergolong daripada umat Baginda SAW. Jadi layakkah penyokong-penyokong umno ni menjamin dan yakin perjuangan mereka ini serupa dengan perjuangan Rasullah SAW dan sekaligus melayakkan mereka untuk mendapatkan syurga?

Persoalan yang mengatakan TGNA tidak layak menentukan syurga atau neraka. Punya begap puak umno dan seangkatan dengan mereka ini. Dalam mengetahuan kita, Rasullah SAW sendiri dalam dakwahnya mengatakan banyak mengenai dosa, pahala, syurga dan neraka. Sesiapa yang melakukan amal maaruf akan mendapat pahala dan sesiapa yang melakukan kemungkaran akan mendapat dosa. Siapa yang memperjuangkan Islam (AL-Quran dan Hadis) akan mendapat pahala dan sesiapa memperjuangkan toghut (duit, pangkat, bangsa dll) akan mendapat dosa. Balasan pahala adalah syurga dan dosa pulak adalah neraka. Bukahkah ini jelas!!!! Mengapa perlu keliru?

Ajaran Islam jelas menyatakan pahala, dosa, syurga dan neraka. Dalam fahaman sekular yang dianut oleh puak umno samada mereka sedar atau tidak, tiada menyatakan perkara-perkara berikut. Mereka mengasingkan agama dan politik. Jadi sebab itu mereka keliru dengan kenyataan tersebut.

Untuk mendapat syurga bukannya mudah. Kalau dihitung amalan kita untuk kita mendapat jaminan syurga belum tentu dapat. Adakah cukup kita rasa dengan amalan baik yang dilakukan dapat melayakkan kita membeli syurga Allah? Tidak.. Kita hanya layak mendapatkannya dengan ihsan Allah yang Maha Pengasih.

Oleh itu wahai penyokong umno dan seangkatan dengannya, adakah anda yakin dengan perjuangan Melayu dapat melayakkan anda untuk mendapat syurga Allah? Bertaubatlah dan kembalilah kepada perjuangan Islam yang sebenarnya dengan mendaulatkan Al-Quran dan Hadis sebagai dasar perjuangan. Insya Allah dengan itu umat Islam di malaysia akan bersatu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

Catat Ulasan

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN