PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Jumaat, Mac 14, 2008

Tidak akur kekalahan, Umno kini mahu balas dendam terhadap rakyat

Tidak akur kekalahan, Umno kini mahu balas dendam terhadap rakyat
Mat Zain Mat Isa
Fri | Mar 14, 08 | 11:33:09 am MYT

Nampak sangat para pemimpin Barisan Nasional terlalu kecewa atas prestasi buruk parti itu dalam pilihan raya umum lalu.

Kekecewaan itu paling menyerlah menerusi sikap ditunjukkan beberapa pemimpin utama Umno yang menjadi tulang belakang parti pemerintah itu.

Di saat para pemimpin parti-parti komponen BN, terutama MCA dan Gerakan menunjukkan profesionalisme masing-masing atas kekalahan parti mereka di beberapa negeri, sikap sama nampaknya gagal dikongsi para pemimpin Umno.

Pemangku Presiden Gerakan, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon menerima pujian pelbagai pihak, kawan mahu pun lawan, atas sikap profesional dan matang beliau menerima hakikat kekalahan partinya dan dirinya, terutama di Pulau Pinang.

"Saya menerima keputusan dan pemilihan pengundi di kawasan ini. Saya ucapkan tahniah kepada calon yang dipilih iaitu Prof Dr P Ramasamy," katanya selepas pengumuman keputusan pilihan raya bagi kawasan Parlimen Batu Kawan, di Seberang Perai, malam 8 Mac lalu.

Sebaik memastikan partinya dan BN tidak mungkin kembali memerintah Pulau Pinang, Koh mengambil inisiatif memaklumkan Yang di-Pertua Negeri agar menunggu surat rasmi daripada parti atau parti-parti gabungan yang telah menang majoriti dalam Dewan Undangan Negeri (Dun) mengenai calon ketua menteri serta perlantikan exco kerajaan negeri.

Penjelasan Koh itu mengejutkan para penonton tv malam itu. Bukan itu saja, Koh malah menyatakan bahawa beliau sendiri turut memaklumkan tindakannya itu kepada Pengerusi DAP Pulau Pinang, Chow Kon Yeow.

"Saya juga sudah menghubungi Pengerusi DAP (Pulau Pinang), Chow Kon Yeow mengenai perkara itu," katanya.

Koh memberi jaminan proses transisi kuasa di negeri itu akan berjalan secara lancar dan sempurna. Kata itu memang dikotakannya.

Dalam beberapa hari berikutnya, rakyat Malaysia dapat menyaksikan bagaimana bekas ketua menteri yang berjiwa besar itu menjadi 'hos' yang baik kepada penggantinya, Lim Guan Eng.

Beliau sendiri 'membukakan' pintu Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang untuk dimasuki Lim. Beliau juga turut hadir menyaksikan upacara mengangkat sumpah jawatan oleh Lim.

Presiden MCA, Dato' Seri Ong Ka Ting juga tidak kurang hebatnya. Beliau tidak kalah di Parlimen Kulai. Calon-calon partinya juga ramai yang menang.

Bagaimana pun secara keseluruhan partinya hanya mampu menang 15 daripada 40 kerusi parlimen ditandinginya. Ia suatu kemerosotan lebih dua kali ganda berbanding 31 kerusi yang dimenangi parti itu pada 2004.

Secara gentleman Ong menerima tanggungjawab atas kekalahan itu. Beliau bertegas menolak sebarang jawatan dalam kabinet.

Itu sikap dan kematangan ditunjukkan dua pemimpin parti komponen BN. Mereka bukan Melayu, bukan Islam. Lihat pula bagaimana reaksi dan sikap ditunjukkan pemimpin Melayu-Islam dalam BN atas kekalahan parti mereka.

Apakah jiwa bekas Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Mahdzir Khalid sebesar Koh untuk menyambut kedatangan penggantinya di pejabatnya di Alor Setar?

Apa pula komen atau keterbukaan ditunjukkan Dato' Seri Tajol Rosli Ghazali, bekas Menteri Besar Perak? Beliau dilaporkan enggan ditemubual wartawan selepas mengetahui BN gagal mempertahankan kerajaan negeri.

Sikap ditunjukkan rakan sejawatnya di Selangor malah lebih mengundang perbualan masyarakat. Dato' Seri Dr Mohd Khir Toyo dikatakan 'hilang' dan tidak dapat dikesan media untuk mendapat apa jua komen atau ulasan mengenai kekalahan BN di negeri itu.

Sehinggakan beredar meluas satu pesanan ringkas menerusi telefon satu jenaka mengenai kehilangan beliau itu.

Jelas sekali para pemimpin Umno tidak dapat menyembunyikan perasaan kecewa dan marah mereka atas kekalahan menimpa BN. Bagaimana mungkin nak diharapkan mereka ini akan terus memberikan sumbangan bermakna untuk negeri masing-masing di atas kapasiti sebagai pembangkang?

Tambah mendukacitakan, perasaan marah itu turut diterjemahkan dalam bentuk tindakan membalas dendam. Sudah ada tanda-tanda bahawa rakyat yang menolak BN akan dihukum. Kenyataan beberapa pemimpin Umno kebelakangan ini menjelaskan maksud mereka itu.

Slot berita Buletin Utama, di TV3 malam tadi (Khamis, 13 Mac) melaporkan Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang telah memanggil mesyuarat khas parti itu semalam.

Turut disiarkan kenyataan Setiausahanya, Dato' Azhar Ibrahim mengenai keputusan diambil Umno negeri itu berkaitan kelangsungan projek-projek mega di situ.

"Kita mengesyorkan kepada kerajaan Pusat menghentikan semua projek mega dan projek-projek yang dirancang kerajaan Pusat di negeri ini. Biar kerajaan hari ini yang merancang untuk penduduk. Rakyat Pulau Pinang yang mahukan pemimpin baru di negeri ini," itulah lebih kurang kata beliau, sebagaimana disiarkan TV3 malam tadi.

Nah! Bukankah itu tindakan balas dendam politik namanya? Mana pergi jiwa besar para pemimpin Umno sehingga tidak bersedia menerima kekalahan? Ataukah mereka ini memang jenis manusia yang sentiasa meletakkan diri mereka lebih hebat dari orang lain?

Akhbar Berita Harian, Rabu (12 Mac) pula ada memetik kenyataan Ketua Menteri Melaka, Dato' Wira Mohd Ali Rustam yang turut memberikan gambaran serupa. Dalam kenyataan dibuatnya selepas mengangkat sumpah jawatannya, Mohd Ali memberi jaminan kerajaan pimpinannya akan meneruskan semua projek pembangunan seperti dijanjikan bagi memastikan wawasan Melaka Maju 2010 tercapai.

"Ini termasuk projek yang sudah diluluskan di Parlimen Kota Melaka meski pun pengundi memberi kemenangan kepada calon DAP. Tapi kalau projek baru, saya terpaksa berfikir dua kali sebelum melaksanakannya," akhbar itu memetik kata Mohd Ali.

Akhbar The Star di hari sama mendedahkan kenyataan beliau yang lebih panjang. Di bawah tajuk utama mukasurat 12, berbunyi "CM: Projects may be disrupted", Mohd Ali dipetik sebagai berkata beliau akan berfikir dua kali untuk melaksanakan sebarang projek baru di Bandaraya Melaka memandangkan kawasan itu dimenangi DAP.

"We wanted to develop it further but the rakyat is not so interested. If there are new things (project), maybe I have to think twice," akhbar itu memetik kata Mohd Ali.

Beliau turut dilaporkan berkata semangatnya untuk membangunkan bandaraya tersebut kini pudar disebabkan pendirian pengundi kawasan itu yang menolak BN. Wajarkah rakyat dihukum sebegitu kerana menggunakan kuasa undi mereka?

Itu belum lagi seluruh negeri Melaka jatuh ke tangan pembangkang. Bayangkan apa yang pemimpin seperti ini akan lakukan sekiranya kerajaan negerinya juga kecundang?

Jangan lupa Mohd Ali ini juga lah yang telah mengharamkan sebarang rombongan pegawai dan kakitangan kerajaan negerinya ke Kelantan dan Terengganu sewaktu kedua-dua negeri diperintah PAS pada 2000 dulu. Beliau bahkan turut membatalkan kontrak panel beberapa firma guaman yang disyakki dimiliki penyokong pembangkang di negerinya.

Sikap balas dendam Mohd Ali itu bagaimana pun tidak begitu diperkatakan orang ketika itu. Di masa sama berlaku satu lagi episod balas dendam oleh Umno Terengganu yang jauh lebih besar, iaitu perampasan royalti petroleum daripada kerajaan negeri Terengganu pimpinan PAS.

Tiada pihak dapat menafikan betapa Umno Terengganu lah yang menjadi punca perampasan itu. Ia bermula desakan perwakilan Umno Terengganu di Perhimpunan Agung Umno tahun 2000 agar pembayaran royalti minyak kepada negeri itu dihentikan.

Dalam ertikata lain, oleh kerana rakyat Terengganu telah memilih PAS, biarlah PAS yang mencari sendiri sumber pendapatan negeri. Umno mendakwa royalti adalah hak kerajaan BN sahaja. Rakyat Terengganu wajar dihukum kerana menolak BN.

Kini, bayangan tindakan serupa sudah menampakkan diri, terutama di beberapa negeri diperintah PAS, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP. Meski pun transisi kuasa di Pulau Pinang dilangsungkan secara baik oleh Gerakan, ia tidak diterima sebaiknya oleh Umno.

Kita tidak tahu apa pula tindakan bakal disusuli Umno Kedah, Selangor mahu pun Perak terhadap kerajaan negeri masing-masing selepas ini. Apa yang pasti, para pemimpin parti itu jangan marahkan rakyat jika Umno digelar sebagai 'parti pendendam'. - mr

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN