PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Khamis, Mac 13, 2008

Gerak kerja pilihanraya:beza antara kelantan dan terengganu.

Gerak kerja pilihanraya:beza antara kelantan dan terengganu.
Posted on Thursday, March 13 @ 06:17:06 MYT by SongkokPutih
Teguran @ Kritikan Oleh ning

"
assalamualaikum.,
berikut komen pembaca berkaitan artikal yang ana tulis terdahulu.dari komen ini ternyata mereka tidak faham atau tidak mahu faham mesej yang cuba ana sampaikan melalui artikal tersebut.ana mengesan ada sesuatu yang tidak kena dengan komen ini.

by Abeki on Tuesday, March 11 @ 12:23:53 MYT
Gerak-kerja PAS di Terengganu dengan Kelantan tak sama ke?
Tidak adaKAH koordinasi?
Atau jentera UMNO lebih hebat di Terengganu?




by mhba on Tuesday, March 11 @ 14:23:26 MYT
bukan tak same..tp aku rase penyokong BULAN kt trg ni tak gune kematangan cm kelantan....
aku penyokong kuat gelombang biru respect gklah penyokong bulang di kelate tp kat trg...sorylah.....tak matang n not use brain!!!uselesss!!!


pembaca pertama tidak menyatakan dengan jelas di pihak mana beliau berada samada BN atau BA tetapi cara beliau bertanya menampakkan beliau ialah orang BN.bilamana beliau bertanya mengenai perbezaan gerakkerja PAS terengganu dan kelantan beliau seolah cuba menimbulkan keraguan dengan kesungguhan petugas BA diterengganu.beliau seolah tidak nampak perbezaan antara kelantan dan terengganu yang sebenarnya terlalu ketara kepada kita.kelantan yang telah lama ditadbir olih TGNA telah melihatkan perubahan minda besar besaran di kalangan rakyat .

tarbiyah TGNA yang lebih mudah kerana TGNA memiliki kerajaan dan tarbiyah ini berjaya disampaikan kepada rakyat tanpa banyak halangan.TGNA dalam setiap pengajarannya sering menyebut pasal mati syurga neraka dan penegasan agama kepada perkara perkara mungkar serta zalim.ajaran TGNA ini telah berlangsung lebih dari 20 tahun serta kelantan dibawah pentadbiran TGNA bebas dari segala program yang melalaikan dan haram. program kerajaan juga menyedarkan rakyat kelantan betapa bersih dan ikhlasnya kerajaan kepada rakyat .skim kifalah umpamanya dinikmati olih seluruh rakyat tanpa mengira parti dan keturunan. sebab itu rakyat kelantan telah memperlihatkan perubahan minda yang ketara sehingga umpan "duit" BN tidak mengena sekaligus memudahkan petugas BA melaksanakan tugas mereka.

tambahan pula kelantan menyaksikan kejutan bila ust hamid derani yang pernah bersama UMNO menyertai PAS dan beliau telah bersama sama TGNA dan kepimpinan PAS kelantan yang lain telah berjaya memusingkan ahli ahli UMNO dengan jumlah yang besar kepada PAS(walaupun berita ahli UMNO masuk PAS ini tidak disiarkan diRTM atau TV3).banyak cawangan UMNO kelantan bubar sebelum pilihanraya lagi.inilah faktor utama kenapa strategi hantu gagal dikelantan ditambah pula berita yang mengatakan BN tersilap bawa masuk hantu "hijau".perkara ini menyumbang secara langsung kepada gerakkerja yang lebih mudah dikelantan dan jangan lupa seperti komen seorang saudara kita dikelantan peranan terengganu sebagai benteng menghalang pergerakan hantu juga menyebabkan ramai hantu tidak dapat masuk kelantan.

sementara di terengganu keadaannya berbeza.tarbiyah TGHA dan lain lain pemimpin PAS sering diganggu gugat olih program jahat BN seperti konsert tahun baru acara hiburan dan nyanyian yang dilihat dengan jelas telah sedikit sebanyak melalaikan rakyat terengganu.disamping itu minda sebahagian(kecil barangkali) masih dibelenggu olih wang ringgit dengan berbagai dana yang diperkenalkan kepada rakyat.lantaran statiknya sebahagian rakyat terengganu maka BN dengan mudah menggunakan umpan "duit" untuk membeli undi.dijangkakan BN membelanjakan jutaan ringgit diterengganu untuk tujuan itu.namun membeli undi tidak cukup untuk menang, lantaran BN dengan angkuh dan sombong mula mengangkut hantu untuk mengundi diterengganu.

pergerakan hantu ini amat jelas dan terang sekali dengan diiringi olih polis yang lengkap bersenjata dan dipantau olih helikopter polis.kereta perisai polis juga dibawa masuk keterengganu untuk tujuan melindungi hantu ini.petugas BA yang bersungguh sungguh mempertahankan negeri tidak mempunyai kemudahan seperti BN ini.olih itu bilamana amaran BA agar hantu tidak dibawa masuk mengundi tidak diendahkan malah dengan segala kelebihan ini BN terus angkuh dan sombong membawa masuk hantu maka di setengah tempat terutama tempat TGHA petugas BA tidak punya banyak pilihan selain menggunakan kekerasan dalam situasi tidak bersenjata seperti polis.keputusan pilhanraya menunjukan kekerasan yang digunakan olih petugas BA ini telah membawa kemenangan kepada calon BA ,TGHA akhirnya berjaya ke parlimen.bayangkan kalau dibiarkan hantu hantu ini bergerak bebas maka seluruh terengganu akan disapu bersih.itulah hakikatnya dan sekaligus menafikan komen pembaca kedua yang mengaku pengikut gelombang biru bahawa petugas BA tidak guna akal.kita dipaksa melakukan apa yang telah kita lakukan tetapi sebailknya tipikal dari komen pembaca kedua memperlihatkan kepada kita semua taktik jahat UMNO untuk meletakan kesalahan kepada PAS terutamanya dan cuba memperlihatkan PAS sebagai parti yang fanatik dan ganas.semuga kita semua tidak "membeli" provokasi yang sebegini.
itulah bezanya antara gerak kerja di terengganu dan kelantan.bukan gerak kerja yang menjadi masalah tetapi minda dan taktik jahat UMNO /BN yang menyebabkan keputusan berbeza antara kelantan dan terengganu.

dalam hal ini petugas BA terengganu yang tidak punya apa apa gagal menahan serangan ganas hantu BN tetapi berjaya menakutkan hantu sehingga ada yang terpaksa berpatah balik sekaligus gagal memasuki kelantan.ternyata petugas BA terengganu bertugas dibarisan hadapan yang memudahkan saudara kita dikelantan serta memberi laluan kemenangan di kedah perak dan selangor.untuk itu ana yang terlibat secara langsung dalam gerak kerja kali ini tidak merasa sedih malah bangga dengan apa yang telah ana sumbangkan dan ana percaya petugas lain terutama mereka yang terlibat dengan kekecohan di marang manir dan beberapa tempat lain turut bangga dengan sumbangan mereka.

akhirnya ana ingin menjawab komen pembaca pertama mengenai jentera umno yang dikatakan lebih hebat diterengganu. ya memang jentera umno lebih hebat tetapi kehebatan jentera umno mendapat sokongan dari polis serta beberapa agensi lain seperti majlis tempatan penjara malaysia dan kementrian kesihatan.mereka juga menaburkan wang ringgit yang tidak terkira banyaknya.melihat kejadian di hari pengundian,ana teringat apa yang pernah berlaku di indonesia di zaman suharto dulu.rakyat indonesia keluar mengundi dibawah kawalan senjata ABRI .kali ni diterengganu suasana yang serupa dapat dilihat dimana pengundi mengundi dibawah kawalan senjata FRU.itulah hebatnya jentera UMNO yang juga menggunakan ambulan untuk mengangkut pengundi hantu dari penjara marang ketempat mengundi.cikgupa antara yang menjadi mangsa keganasan jentera UMNO ini.selain itu mereka juga menggunakan majlis tempatan untuk menurunkan bendera PAS dibanyak tempat.hebatnya jentera UMNO sehingga melakukan perkara yang begitu menjijikan dan bila petugas BA menggunakan kekerasan untuk menghalang kedegilan jentera mereka maka petugas BA terutama orang PAS dikatakan ganas dan tidak guna akal.kejinya UMNO dan sikap sebegini tidak ubah seperti sikap nazri aziz sipondan yang cuma pandai berkata kata tetapi tidak berani berdepan.UMNO terengganu memang PONDAN dan merampas negeri dengan hantu.olih itu sekiranya BN dapat menubuhkan kerajaan(yang masih gagal kerana keengganan sultan menerima derih sebagai MB) maka kerajaan terengganu nanti bolihlah diisytiharkan sebagai kerajaan "HANTU".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN