PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Khamis, Julai 23, 2009

Sogokan bagi menangguhkan tindakan dan bebas dari hukuman

Sogokan bagi menangguhkan tindakan dan bebas dari hukuman
Posted on Thursday, July 23 @ 02:30:00 PDT by AbuJihad
Artikel Oleh: anaqsabah

"Perbuatan mengorek lubang hidung di hadapan orang awam amatlah tidak sopan sekalipun anda seorang pembesar negeri. Namun, Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Haji Musa Khan bin Haji Aman Khan Al-Pushtuni, adalah ibarat itu, malah lebih dahsyat, mengorek lubang hidungnya dengan ibu jari kakinya.

Sempena memperingati Jubli Emas Kemerdekaan Malaya (Malaysia 1963), adalah amat wajar kita menilai tata kelakuan pemimpin Umno Sabah setelah kita diaibkan oleh Datuk Seri Panglima Haji Osu Haji Sukam dengan hutang judinya dengan Kasino di London.

Sungguh malangnya nasib rakyat Sabah kerana mempunyai pemimpin yang tingkahlakunya seperti penjenayah kolar putih kerana melakukan perbuatan yang di luar Perlembagaan dan Undang-Undang, namun ia terus disanjung dan dipuja.

Pada 26 Februari 2007, bekas Setiausaha Task Force Umno Sabah, Haji Jabar Khan @ Yasser Arafat, mendedahkan di hadapan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen mengenai Integriti, bahawa skandal projek pengeluaran 82,000 keping kad pengenalan kepada warga Indonesia dan Filipina ditaja dan dipengerusikan oleh Musa Khan dengan bantuan Datuk Yahya Hussin dan Allahyarham Datuk Haji Abdul Malik Chua.

Dalam kesibukan berpolitik, Musa ’jatuh cinta’ dengan seorang gadis Indonesia yang memang jelita, namun amat malang kerana gadis kacukan itu tidak mempunyai sebarang dokumen pengenalan diri melainkan ’harga diri seorang gadis’ yang telah diserahkan kepada Musa sebagai imbalan Musa mengarahkan Pegawai Pendaftaran Sabah, Mohd Tohid Mohammad (mantan tahanan ISA) memberikan sekeping kad pengenalan biru, yang telah mengubah nasibnya.

Dengan kad pengenalan projek yang ditaja oleh Musa Khan, Rahmawati diambil bekerja sebagai kerani di Yayasan Sabah walaupun tidak mempunyai sebarang kelulusan.

Musa dan Rahmawati terlanjur dan Rahmawati mengandungkan anak Musa Khan. Bagi menutup malu, Musa mengirim Rahmawati ke Banjir Masin, Indonesia, tempat asal keluarga Rahmawati untuk melahirkan anak.

Setelah habis pantang, Musa Khan bernikah secara sah dengan Rahmawati (tanpa mempedulikan peraturan poligami) dan menghantar Rahmawati melanjutkan pelajaran ke Australia sehingga Musa menjadikan Australia sebagai destinasi percutian agar dapat melepaskan rindu melihat anak dan isteri jelitanya. Setelah lulus (sijil dibeli), Rahmawati kembali ke Sabah tetapi ditukarkan ke Sandakan sebagai Pengurus Wilayah Yayasan Sabah.

Oleh kerana sering kesunyian, Musa Khan melepaskan rindunya kepada pembantu peribadinya (PA) yang bernama Jennifer Marcus yang berdarah kacukan. Apabila suami Jennifer mendapat tahu, maka dia terpaksa menceraikan Jennifer walaupun mereka mempunyai dua orang anak yang rupa parasnya amat mencurigakan kerana diyakini bukan anaknya, sebaliknya ada iras ’Khan’. Bapa Jennifer pernah bekerja di Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) tapi sudah meninggal dunia.

Akhirnya Musa terpaksa mengahwini Jennifer yang kini membantunya menguruskan perniagaannya di Kuala Lumpur dan dikawal ketat oleh orang kepercayaan Musa, Mazlan Zakaria.

Manakala isteri rasmi Musa Khan, Datin Faridah Tussin terpaksa menjeruk hati sehingga menjadi agen menjual beg tangan Bonia dan meluahkan rasa resah gelisah dan kecewanya terhadap Musa kepada rakannya dalam Bakisa.

Ketiga-tiga mereka masih menjadi isteri Musa. Kini, Musa Khan dimaklumkan sedang berjinak-jinak dengan seorang wanita Cina yang diperkenalkan oleh Nasir Yeo, wanita Cina yang berasal dari Filipina, tetapi diberi kad pengenalan projek oleh Musa.

Nasir Yeo tinggal berjiran dengan Musa di Kampung Tinusa, Sandakan. Nasir merupakan ’bapa ayam’ terhormat yang dipercayai Musa, selain John Ambrose. Musa tahu Nasir Yeo, seorang yang muflis, namun menggunakannya sebagai nominee untuk skandal kayu balak di kawasan Benta Wawasan.

30 tahun lalu, Mazlan hanyalah seorang bellboy di Hotel Hilton Kuala Lumpur yang menjadi hotel pilihan orang kaya dari Sabah, terutama Musa Khan.

Oleh kerana keramahan dan ringan tulang, maka Musa berkenan mengambil Mazlan bekerja dengannya. Sebagai anak muda yang bercita-cita tinggi, Mazlan menjadi ’Orang Suruhan’ Musa terutama menjaga Jennifer Marcus yang tinggal di Kuala Lumpur.

Mazlan adalah nominee Musa Khan dalam semua syarikat yang melibatkan kepentingan Musa terutama 1Borneo dan Warisan Square yang dibangunkan secara usahasama dengan Sagajuta Sabah Sdn.Bhd. Mazlan dilantik sebagai Pengarah Sagajuta (Sabah) Sdn.Bhd, Ramajuta Properties Sdn.Bhd, Nusmetro Development (Sabah) Sdn.Bhd dan beberapa syarikat lagi setelah Musa Khan dilantik menjadi Ketua Menteri Sabah.

Mazlan yang tinggal di Lot 3459, Jalan Melawati 6, Fasa 6, Taman Melawati, Kuala Lumpur sering datang ke Sabah untuk mengiringi Musa Khan ke Kuala Lumpur atau melakukan tugas rahsia. Ketika Musa kembali ke Kota Kinabalu, Mazlan kelihatan menyambut Musa di Lapangan Terbang Kota Kinabalu.

Baru-baru ini Mazlan mengatur pertemuan dengan Ketua Pengarah Badan Pencegah Rasuah (BPR) Datuk Zulkifli Mohd Noor di Hotel Mandarin Kuala Lumpur dua hari selepas Datuk Dr Jeffrey Kitingan memfailkan 20 tuduhan rasuah terhadap Musa Khan sehingga Pengarah BPR Sabah, Latifah diarah menangguhkan akuan penerimaan laporan Jeffrey kerana mereka sedang berunding.

Mengikut maklumat yang boleh dipercayai, Musa Khan telah membayar RM700,000 kepada Zulkifli bagi melengahkan tindakan dan tidak mengambil tindakan terhadapnya (visual tidak dapat disiarkan atas sebab-sebab tertentu). Namun Khairy Jamaluddin dapat menghidu campurtangan yang berlaku, lalu menasihati Pak Lah agar membersihkan nama baiknya. Peguam Negara diminta mengarahkan Ketua Polis Negara menjalankan siasatan rapi terhadap Zulkifli kerana bukti sogokan Musa lebih jelas daripada kes Ramli Manan, sekaligus menangkap jerung yang memakan ikan.

Kebijaksanaan Peguam Negara, Gani Patail memang terpuji kerana jika membongkar kes Musa Khan hanya mengotorkan tangannya, sebaliknya dengan menyiasat Zulkifli, semua kes akan terbongkar termasuk sogokan Musa Khan.

Jika Ketua Menteri Sabah yang menjadi Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan Dalam Negeri terlibat dengan Skandal Projek Kad Pengenalan dan memelihara Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) di dalam rumahnya sendiri, maka siapakah yang boleh diharapkan menjaga negeri Sabah?

http://gundohing.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN