PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Sabtu, November 01, 2008

KESIMPULAN MENGENAI GAMBAR BATU TERGANTUNG:

BATU YANG TELAH DIUBAH SUAI

BATU BEREBENTUK ASAL



ARTIKEL ASAL

Assalamualaikum wbt....

Izinkan aku coretkan sedikit kisah utk renungan bersama...

2 Bulan lepas aku ke Tanah Haram, menunaikan umrah.... Setelah selesai urusan umrah dan menukar pakaian, aku kembali ke Baitullah. Sementara menunggu solat maghrib, aku mula membaca al-Quran. Sedang asyik aku membaca aku didatangi seorang lelaki arab lalu dia terus memperkenalkan dirinya, seorang keturunan Palestin. Dia masih lagi memakai ihram.

Dier bertanyakan asal usul aku, aku mengatakan dari Malaysia. Dalam perbualan dier menceritakan agenda jahat Yahudi utk mengaburi kaum muslimin sedunia. Dia menunjukkan aku sekeping gambar dan bertanya kepada aku, mana satu Masjidil Aqsa. Aku menunjukkan kepadanya yg berkubah biru. Dia tanya kenapa bukan kubah emas yg aku tunjuk? aku jawab itu bukan Masjidil Aqsa tapi tempat tersimpan batu tergantung. Dia senyum puas sebab aku tahu mana satu Masjidil Aqsa. Dia kata ramai yg menunjukkan Kubah emas tu Masjidil Aqsa. Kemudian dia mula bercerita perihal kubah emas.

Dia kata tiada batu tergantung didalam kubah emas tu. Yahudi sengaja membuatkan kita percaya bahawa Kubah Emas tu adalah Masjidil Aqsa dan tempat batu tergantung. Sebab tu kalau kita lihat mana2 gambar atau poster, akan lebih fokus pada kubah emas, bukannya kubah biru. Even dalam filem seperti Kingdom of Heaven, lakonan Orlando Bloom, Kubah emas tu lah yg diberi tumpuan. Rasional nya, utk mengalihkan perhatian muslimin bahawa Kubah emas yg harus dipertahankan, bukannya kubah biru sebab kubah emas tu Masjidil Aqsa. Agenda jahat yahudi nampak membuahkan hasil sebab ramai yg kurang ambil peduli ttg usaha reclamation oleh yahudi ke atas Kubah biru sebab ramai yg menganggap itu hanyalah sebahagian dari Kompleks Masjid Aqsa, sedangkan itulah Masjidil Aqsa yg sebenar. Dibawah tanah Masjid Aqsa sudah terbina kuil yahudi.

Tentang perihal batu tergantung, katanya, batu tergantung itu bukan di dalam kubah emas. Batu tergantung berada di kawasan yg dikawal ketat oleh tentera yahudi. Tak lama selepas itu, sekembali dari umrah, aku menerima satu email dengan gambar yg sama seperti di dalam blog ambuyatel. Aku mula mencari sehingga kini fakta utk menyokong gambar tersebut, tapi hingga kini aku tidak jumpa. Puas aku bertanya pada teman2 dari Palestin, Jordan, Syria & Lebanon tapi hampa sebab ramai antara mereka yg ada di sini tidak tahu ttg perkara ini sebab mereka tinggalkan kampung halaman sejak kecil kerana lari dari perang di palestin.

memandangkan pertemuan aku dengan saudara dari palestin itu berlaku di dalam Masjidil Haram, aku yakin dia berkata benar sebab takkan dia nak berbohong di hadapan Baitullah. Lagipun dia antara penaung sebuah foundation utk memberi maklumat ttg Masjidil Aqsa. Hingga kini aku masih mencari sekelumit kisah ttg batu tergantung itu agar dapat dikongsi bersama tapi x semudah yg aku sangka sebab terer juga yahudi ni simpan rahsia.....
Dicatat oleh AMBUYAT EL-BINANGKIT di 12:00:00 AM
3 ulasan:

AMBUYAT EL-BINANGKIT berkata...

di taulis oleh serol


http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19404&postdays=0&postorder=asc&start=15
2008 Jun 21 00:56
AMBUYAT EL-BINANGKIT berkata...

cuba lihat krja Yahudi Israeil ni...
http://www.yanabi.com/mediabank/floating%20rock%21%21%2D%2Da%2Ebmp
http://www.yanabi.com/mediabank/floating%20rock%21%21%2D%2D%2Db%2Ebmp
sila lihat link tersebut.
2008 Jun 21 02:07
AMBUYAT EL-BINANGKIT berkata...

Friday, August 15
Menagih kepastian
Dari blog Ambuyet Al Binangkit dapat dilihat gambar dibawah yang dikatakan ada kaitan dengan peristiwa Israk dan Mikraj nabi s.a.w. Saya sungguh teruja melihatkan gambar ini kerana telah lama kita mendengar cerita tentang batu ini yang hendak mengikut nabi semasa peristiwa mikraj tetapi dihalang oleh malaikat sehingga kekal ia tergantung pada hari ini.
Namun begitu, semasa melawat Taman Tamaddun islam,Terengganu hari tu, saya singgah di replika Kubah as Sakhrah(gambar bawah). Kubah ini dibina pada tahun 692M dibawah naungan Khalifah Umaiyyah Abdul Malik ibnu Marwan. mengikut penerangan petugas di situ, replika ini 4 kali lebih kecil dari yang sebenar tetapi binaannya sama seperti yang sebenar. Kubah ini dibuat sebagai bangunan yang melindungi/menyimpan batu tergantung itu. Batu tersebut berada di tengah2 bangunan ini dan ditongkat dengan satu tiang supaya tidak timbul keterkejutan pada orang yang melihatnya. Kadar ketinggian batu ini tergantung agak2 dalam 10 kaki kerana dibawahnya boleh digunakan sebagai ruang solat.

Kita juga ditunjukkan dengan tayangan video mengenai bangunan ini dan batu tersebut.

Pandangan dari luar replika bangunan kubah as Sakhrah, Jerusalem.


Pandangan dari dalam.
Bangunan ini berbentuk 8 segi. Kedudukan batu tergantung adalah di tengah2 bangunan, iaitu sebelah kanan pakcik yang dalam gambar di atas. Binaannya dari marmar, malah saluran air dari bumbungnya juga dari marmar.

Hanya satu kemusykilan saya ialah apakah gambar dari blog Ambuyet itu batu yang sama yang diambil sebelum pembinaan Kubah as Sakhrah (692M) atau batu yang berlainan. Kalau batu yang berlainan, bermakna ada satu lagi keajaiban yang belum kita tahu.Lagi satu, kalau benar seperti yang diterangkan oleh petugas TTI itu, batu tergantung yang ada dalam kubah As Sakhrah adalah berwarna kelabu gelap, berbeza dari gambar yang dipaparkan oleh blog Ambuyet.

(Lain2 gambar replika bangunan dalam Taman Tamadun Islam boleh dilihat di sini)
Sementara itu,maklumat mengenai perkara ini boleh didapati dari Wikipedia di sini
2008 Ogos 21 21:53

KESIMPULAN MENGENAI GAMBAR BATU TERGANTUNG:

Setelah meneliti dan mempertimbangkan segala-galanya maka dengan ini saya mengambil pendekatan bahawa batu tersebut bukanlah batu yg dikaitkan dengan peristiwa Israk & Mikraj Nabi kit Muhammad SAW. Batu yang terdapat dalam gambar tersebut adalah batu yg terdapat di Saudi Arabia... sila baca berita lanjut di bawah ini dalam artikel yg asal:

This huge rock in Al-Hassa region Saudia Arabia rises 11cm from ground level once in a year in the month of April. They say that 17 years ago, one terrorist was shot dead behind this rock. Most suprisingly, when the rock raises from the ground, these stains become darker, feasher and wet. Local residents tried to wipe off these stains several times, but after some time it appears again on the rock automatically(did i spell that wrong?!). Isn't it astounding?
.....................................................................................
here is the text:
Friends,
see this miracle...........it's unbelievable !!!

Surprising Rock
A huge rock in a village of Al-Hassa region, SAUDI ARABIA raises 11 cms from the ground level once in a year during the month of April and stays elevated for about 30 minutes !!!

They say that 17 years ago, one terrorist was shot dead behind this rock as he was hidden there. This encounter happened in the month of April 1989. You can see the fresh blood stains on the rock. Most surprisingly, when the rock raises from the ground, these stains become darker, fresher and wet. Local residents tried to wipe off the stains several times, but after some time it appears again on the rock automatically.....
isn't it astounding ?
......................................................................................
Assalamu Alaikum, just a work of paint, the actual thing might just look like the 2 editted versions ive posted. And imagine it in 3-D, so the shadow wouldnt be hard to form with support in the middle ( i hope you all got what i mean, looking at picture would make it clear).
......................................................................................
Semua artikel dan gambar di atas dapat dilihat di sini:
http://www.yanabi.com/forum/messageview.cfm?catid=105&threadid=42069
......................................................................................
Segala kesilapan dan ketelanjuran amat dikesali dan saya dengan ini memohon maaf kerana mengundang kekeliruan apabila menerbitkan artikel tersebut. AstagfiruLlah .... Walau macamanapun dengan tersiarnya artikel tersebut dapat menyingkap kebenaran terhadap hakikat batu tersebut. kepada kawan-kawan ahli forum TKO terima kasih kerana anda saya dapat kemukakan yg benar.

Ambuyat.

KOMEN TERBARU:
06 JULAI 2009

Perihal batu besar tergantung di Masjidil Aqsa Oleh: Datuk Dr. Harun Din

3 ulasan:

  1. salam..apsal dlm pic batu tergantung tu, kerete kat belakang tu maintain je position nyer? confius skit ni

    BalasPadam
  2. betul kata meo tu...apsal kereta warna putih tu still ada kt situ....dua2 gambar yang kat atas tu mcm kena edit je

    BalasPadam
  3. Boleh guna Photoshop ni ...

    BalasPadam

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN