PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Sabtu, Mac 07, 2009

Aktivis Tamil turut bantah PPSMI


PostPosted: Sat Mar 07, 2009 11:33 am
Aktivis Tamil turut bantah PPSMI
Jimadie Shah Othman | Mar 6, 09 12:42pm

Aktivis pendidikan Tamil turut menghulurkan sokongan kepada perhimpunan membantah dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) ke Istana Negara, esok.

“Esok (kami) turun,” kata presiden Yayasan Tamil, K Uthayasoorian kepada Malaysiakini hari ini.

Jumlah aktivis dan penyokong pendidikan bahasa itu belum dapat dipastikan, tambahnya.

Beliau menjejaskan sokongan susulan Gabungan Persatuan-persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zhong) memutuskan tidak menyertai perhimpunan anjuran Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) bagi menyerahkan memoramdum kepada Yang di-Pertuan Agong jam 2 petang.

Dong Zong membuat keputusan itu dengan mendakwa ia tidak terlibat merangka memorandum dan tidak mengetahui kandungannya walaupun beberapa kali memohon untuk menelitinya.

Uthayasoorian, yang turut terlibat berkempen bersama GMP, berkata yayasannya juga belum melihat memorandum itu.

Beliau menegaskan, tuntutan Yayasan Tamil bertujuan mengembalikan bahasa ibunda dalam pengajaran dua subjek itu termasuk bahasa Cina dan Tamil.

Sementara itu, Gabungan Persatuan Penulis Tamil Malaysia (Gapetam), walaupun mempertahankan penggunaan bahasa ibunda di peringkat sekolah, tidak bersetuju menggunakan saluran berdemonstrasi bagi menyuarakan bantahan.

“Kami tidak sokong bantahan (di) jalanan. Sepatutnya gunakan saluran tertentu (sampaikan bantahan),” kata presidennya K Balasubramaniam.

Kumpulan Sasterawan Kavyan (Kavyan), persatuan tunggal kaum India yang berkarya dalam Bahasa Malaysia, pula belum memutuskan untuk terlibat dalam perhimpunan besar esok kerana tidak pernah berdemonstrasi bagi membantah dasar kontroversi itu.

Ditanya kehadiran penasihat persatuan itu Sasterawan Negara A Samad Said bersama GMP, pengerusi Kavyan, Uthaya Sankar SB berkata: “Kami sokong Pak Samad”.

A Samad, penasihat kehormat Kavyan sejak kira-kira sepuluh tahun lalu, turut dilantik penasihat GMP.

Uthaya menambah, beliau menentang dasar itu sejak awal ia diumumkan oleh perdana menteri waktu itu Tun Dr Mahathir Mohamad pada 2002.

“Respons kepada pengumuman itu, saya tulis sajak 'Perjuangan Bahasa Malaysia' di media, tetapi orang salah sangka (ingat saya menentang istilah bahasa Melayu),” katanya, yang kini bertugas sebagai penyunting berita di sebuah stesen televisyen.

'Bahang' Himpunan 100,000 Mansuhkan PPSMI mulai terasa




'Bahang' Himpunan 100,000 Mansuhkan PPSMI mulai terasa
Azamin Amin
Sat | Mar 07, 09 | 10:47:16 am MYT

KUALA LUMPUR, 7 Mac (Hrkh) - Kurang empat jam untuk merealisasikan acara kemuncak Himpunan 100,000 rakyat membantah PPSMI di Masjid Negara, bahangnya sudah dapat dirasai di beberapa lokasi di ibu kota.

Tinjauan Harakahdaily sekitar kira-kira jam 7.30 pagi mendapati semua jalan raya menuju ke Masjid Negara, Sogo dan Istana Negara berada dalam keadaan tenang tanpa sebarang sekatan jalan raya namun jam 10 pagi, kelihatan pasukan polis sudah mula berkawal di kawasan strategi tersebut.

Jalan menuju ke Dataran Merdeka telah ditutup dan difahamkan beberapa kawasan berhampiran juga bakal ditutup berdasarkan kepada jumlah kon-kon polis yang disusun di tepi pembahagi jalan.

Tinjauan mendapatidi Kompleks Beli-Belah Sogo, kelihatan tiga buah trak polis sudah berada disisi kawasan beserta lebih 50 anggota polis beruniform namun tiada sebarang sekatan dilakukan lagi.

Lain pula keadaannya di Masjid Negara terdapat puluhan orang ramai sudah berkumpul dipercayai peserta Himpunan berdasarkan kepada baju putih yang dipakai mereka termasuk kain rentang dan banner yang dipasang berhampiran manakala lebih 200 anggota polis sedang siap berbaris mendengar taklimat daripada pegawai di pekarangan luar Pusat Islam bertentang dengan Masjid Negara.

Terdapat sekatan jalan raya daripada Brickfields ke Pasar Seni berhampiran belakang bangunan stesen Keretapi lama. Terdapat juga puluhan anggota polis di Pasar Seni

Di Istana Negara pula suasana persekitaran dipenuhi oleh bas-bas pelancong, namun dua buah trak polis sudah berada dan kelihatan anggota sedang meletakkan kon-kon polis di sekitar kawasan pintu masuk.

Dalam pada itu menurut team Harakah di Bangi, Muhammad Hamzah Abdul Rahim terdapat satu sekatan jalan raya berdekatan dengan susur masuk lebuh raya Sungai Besi yang menyebabkan kesesakan kenderaan kira-kira jam 7.45 pagi tadi.

Orang ramai dinasihatkan menggunakan pengangkutan awam seperti LRT dan Komuter bagi mengelak daripada berhadapan dengan kesesakan jalan raya yang dijangka akan berlaku beberapa jam lagi.- azm/es1_

Salam Maulidurrasul s.a.w

Salam Maulidurrasul s.a.w
Dilulus terbit pada Friday, March 06 @ 10:59:48 MYT oleh TokPenghulu

Bicara Agama Oleh uwais

"Bulan Rabiul Awwal datang lagi, bermakna bulan memperingati peristiwa kelahiran junjungan besar nabi Muhammad saw, rasul pilihan Allah swt untuk ummatnya di atas muka bumi ini.

sesungguhnya nabi Muhammad saw ini adalah hamba Allah yang bergelar manusia akan tetapi baginda bukan calang2 hamba dan bukan calang2 manusia.

Ianya hamba Allah yang bergelar utusan yang membawa rahmat ke seluruh alam, sebagaimana firmanya :
وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ
Selain daripada Allah swt ia dipanggil alam, maka setiap yang bergelar alam itu berhajat kepada rahmat Allah swt, tanpa adanya rahmat maka tiadanya alam ini maka setidak2nya alam itu mesti disertai dengan rahmat, sesungguhnya nabi Muhammad saw lah orang yang membawa rahmat itu daripada tuhannya. itu menunjukkan bahawa seluruh alam berhajat kepada nabi Muhammad saw.

Kita semua mengakui seluruh alam berhajat kepada Rasulullah saw dan seluruh alam menyayangi Rasullah saw akantetapi sebahagian dari kalangan manusia yang tidak menyayanginya bahkan membenci dan memusuhi baginda sedangkan mereka berhajat kepadanya. itulah sifat manusia yang mempunyai nafsu, adakalanya mereka menjadi syaitan adakalanya mereka menjadi malaikat.

Syaitan dan malaikat ini sebahagian daripada alam juga,maka mereka juga berhajat kepada rahmat yang dibawa oleh rasulullah saw. tapi yang peliknya, walaupun seluruh alam berhajat kepada Rasulullah saw, kenapa ada juga makhluk yang memusuhinya?? adakah logik kita memusuhi orang yang kita hajatinya?? itu sangat pelik...

Sebenarnya, bagaimana caranya untuk kita mendapatkan nikmat yang dibawa oleh Rasulullah saw?? jawapannya mudah sahaja, iaitu kita mentaati segala perintah dan larangan Allah dan Rasulnya saw iaitu kita berserah diri sebulat2nya maka kita mendapat rahmat yang tersedia itu, sebagaimana sambungan ayat rahmat tadi :
قُلْ إِنَّمَا يُوحَى إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَهَلْ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ
sekian, wassalam.
"

MAULIDUR RASUL AGENDA KERAJAAN BN

MAULIDUR RASUL AGENDA KERAJAAN BN

SELOKA/PANTUN : MAULIDUR RASUL AGENDA KERAJAAN BN
Oleh : Ambuyat El-Binangkit @ Azhari(s)

Assalamu'alaikum umat pilihan,
BismilLah diucap tanda pembukaan,
Kehadrat Allah dirafa'kan segala pujian,
Selawat dan salam kepada Junjungan.

Juga kepada Sahabat sekelian,
Termasuk pengikutnya hingga akhir zaman,
Pembawa sinar purnama bulan,
Laksana mentari terang sinaran.

12 R.Awal menjelma lagi,
Hari Keputeraan Nabi (SAW) yang diingati,
Oleh muslimin dan muslimat sejati,
Seluruh dunia hidup diberkati.

Mengingatinya memang suatu yang mesti,
Agar iman subur dihati,
Taqwa bertambah setiap hari,
Amal dan ibadat sebagai bukti.

Segala acara disusun teliti,
Demi memuliakan kelahiran Nabi,
Perarakan dimulakan dipagi hari,
Pertandingan sepanduk turut diADILi.

Segak berbaris kontenjen semua,
Selawat dilaungkan bersama-sama,
Rakyat bangga meraikannya,
Tanda negara Islam agamanya.

Islam menjadi agama rasmi,
Termaktub demikan sudah dimaklumi,
Rukun Negara menjadi bukti,
Rukun pertama punya perinci.

Maulidur Rasul diserikan lagi,
Dengan "Marhaban dan juga Barzanji",
Pertandingan diadakan disemua negeri,
Setiap tahun mesti diulangi.

Berarak pagi memanglah ramai,
Ceramah agama juga disampai,
Muslimin dikumpul dikerah dicanai,
Mendengar amanat pemimpin yang pandai.

Amanat disampai tersirat tujuan,
Rakyat disuruh ucap kesyukuran,
Kepada kerajaan yang banyak berkorban,
Tanda bersyukur kepada Tuhan.

Bersyukur tanda keteguhan iman,
Itulah tema hari perayaan,
Aktiviti agama konon diadakan,
Menunjukkan kerajaan punya perjuangan.

Barzanji Marhaban dipertandingkan,
Yang datang tak penuhpun dewan,
Hadiah tawaranpun cukup-cukup makan,
Pertandingan "KARAOKE" jauh lumayan.

Begitulah terjadi setiap kali,
Acara agama kurang diminati,
Tak kira dewasa, remaja apa lagi,
Kalau tak ada "itu-itunya" tiada yang pergi.

Kalau nak datangpun ada tujuan,
Bukan kerana Barzanji dan Marhaban,
Tapi kerana ada sambilan,
Jumpa "cewek" atur perkenalan.

Acara agama yang dianjurkan,
Tujuan menjana kemantapan iman,
Tapi lain pula kejadian,
Remaja mengatur berbagai perjumpaan.

Ada yang berjanji nak tengok wayang,
Atau berkumpul dipusat permainan,
Yang dahsyat berjanji nak jumpa dihutan,
Macam-macam tempatlah menjadi sasaran.

Tengok wayang pergi berduaan,
Di dalam panggung menjadi setan,
Buat maksiat tak silu segan,
Ibu bapa ditipu kontan.

Awal pagi dah siap berdandan,
Tiang talipon monyet bergayutan,
Ibu bapa tanya kemana tujuan,
Mereka jawab kelas tambahan.

Di VideoGames pusat permainan,
Atau CyberCafe dan pusat hiburan,
Inilah tempat menjadi sasaran,
Remaja kita buat perjumpaan.

Konon ke sekolah tempat dituju,
Pakaian lengkap dan bawa buku,
Rupanya mereka pergi ke situ,
Habis tertipu ibu bapa dan cikgu.

Berjumpa disitu bukanlah selalu,
Hanya pada masa yang tertentu,
Rupanya tujuan nak dapat "BENDA"tu!,
Bungkus ais kerim tempat menipu.

Pakaian mereka janganlah tanya,
Takkan dipakai kalau tak JENAMA,
Ikat kepala dah mesti punya,
Ditanya kenapa ? ROCK! katanya.

Dulu 'Ubat Batuk' remaja kita mabuk,
Kini "SYABU"(?) yang mereka sibuk,
Sudah ketagih sanggup bertumbuk,
Dapatkan duit sampai ke lubuk.

Bila remaja dah jadi mangsa,
Ibu bapa nak tegur dah tak kuasa,
Sekolah digantung tak boleh pereksa,
Anak dan ibu bapa jadi terseksa.

Kerana nak dapatkan 'bendaalah'tu,
Mereka akan terus menipu,
Duit ibu bapa habis disapu,
Merompak mencuri tak rasa malu.

Akhir sekali remaja di tangkap,
Mula-mula dimasukkan kedalam lokap,
Ibu bapa malu tak boleh cakap,
Di Pusat Serenti akhirnya menginap.

Remaja perempuan pulak satu hal,
Mencari jantan memang dia handal,
Tak ubah seperti perempuan (maaf) sundal,
Bujang dan suami orang semua dibedal.

Mereka ini bukannya bebal,
Pelajaran O.K. kalau disoal,
Ibu bapa, wang sampai bawah bantal,
Jangan tanya tentang meterial.

Kalaulah ditanya apa yang dicari,
Katanya "KEBEBASAN" di dalam diri,
Apa maksudnya kitapun tak reti,
Sampai sanggup menjual diri (?).

Jangankan ke hotel, ke hutanpun pergi,
Demi kepuasan nafsu berahi,
Hilanglah sudah maruah diri,
Bila dah ngandung nak bunuh diri.

Maka banyaklah yang kita dengar,
Perihal remaja yang kurang ajar,
Nak ambil SPM tak mau belajar,
Walaupun yuran ibu bapa dah bayar.

Akhirnya gagal menjadi penganggur,
Segala kesalahan tak boleh ditegur,
Hidup mereka sudah terlanjur,
Cita-cita sudah habis berkubur.

Anak derhaka semakin ramai,
Di dalam rumah tak jumpa damai,
Keluarga dimusuhi hilanglah permai,
Kawan-kawan dipuja terlebih pandai.

Kenapakah terjadi semua ini ?,
Semasa Maulidur Rasul diperingati!,
Program agama tak pernah berhenti,
Dibanyak tempat termasuklah TV.

Sepanjang tahun silih berganti,
Ma'al Hijrah program yang mesti,
Maulidur Rasul Diperingati,
Majlis Tilawah apatah lagi.

Tak cukupkah semua ini,
Mengasuh rakyat hidup berbakti,
Menanam iman takqwa yang tinggi,
Kenapa semua ini mesti terjadi ?

Apakah salah ibu yang mengandung,
Lahirkan anak membawa mendung,
Menjalani hidup bagai sikudung,
Segala derita tidak tertanggung.

Ataupun bapa yang cari rezeki,
Setiap hari tiada berhenti,
Tak kira siang dan malam hari,
Demi kebahagiaan hendak dicari.

Ataupun pendidik guru dan cikgu,
Gagal mendidik tingkah dan laku,
Makan gaji buta tak tau malu,
Tugas mendidik tidak berlaku.

Siapakah yang patut kita salahkan,
Ibu bapa, guru atau kerajaan?
Setelah berusaha beri pendidikan,
Remaja terus menjadi setan.

Kalau kita nak ambil kira,
Yang dewasa apa kurangnya,
Bilis dan JAWS sama sahaja,
Yang pangkat tinggi lagilah gila.

Patut yang tua tu taulah taubat,
Berhentilah segera buat maksiat,
Kalau komen merekalah yang hebat,
Asyik remaja yang mereka hambat.

Padahal merekalah punca dan sebab,
Jadi ikutan anak biadab,
Kalau mereka tak pukul rebab,
Masa kan anak bergelek arab.

Kalau nak kira semuanya sama,
Masing-masing dengan sahamnya,
Yang benar semua hanya cakapnya,
Yang dibikin pula lain bentuknya.

Walaupun demikian akan halnya,
Kerajaanlah yang tinggi nilai sahamnya,
Menyebabkan rakyat hidup terinaya,
Sedangkan kerajaan pentingkan DIRInya.

Kerajaan tak buat yang merugikan,
Apa dibuat semua menguntungkan,
Tapi keuntungan yang difikirkan,
Untuk individu yang ditentukan.

Dalam memastikan ada keuntungan,
Kerugian rakyat diketepikan,
Rakyat terus digula-gulakan,
Program yang dirancang hanya meLALAIkan.

Tak kira apapun program yang dibuat,
Penuh dengan tipu muslihat,
Program keagamaan juga terlibat,
Kita semua diajak bersyubahat.

Bila pembangkang timbulkan persoalan,
Kenapa dibanyakkan pusat hiburan,
Kelak rakyat akan disesatkan,
Mereka kata, itulah ujian.

Sebenarnya bukan semata ujian,
Tapi keuntungan menjadi kajian,
Tak kira rakyat menjadi kejian,
Kerajaan lahap makan sajian.

Akhirnya rakyat menjadi keliru,
Terutama remaja merasa celaru,
Di sekolah demikian pengajaran guru,
Di luar dah ada tempat dituju.

Ibu bapa di rumah demikian juga,
Nasihat diberi maruah dijaga,
Di luar semua yang mencuriga,
Anak-anak terdedah dimulut naga.

Kerajaan bersikap umpama dajal,
Syurga dan neraka dua-dua dijual,
Program agama disusun jadual,
Program setan terlebih handal.

Akibatnya negara menerima bala,
Telah menjelma berbagai gejala,
Kita memikirkan pening kepala,
Kerajaan senang duduk bersila.

Sampai bilakah ini harus berlaku,
Semuanya hanya siku menyiku,
Kita harap buatlah sesuatu,
Kerajaan terus memenuhkan saku.

Marilah kita terus berfikir,
Bagaimana negara harus ditadbir,
Kerajaan zalim harus disingkir,
Aturlah agenda di belakang tabir.

Setakat ini sahaja seloka,
Semoga kita selalu jumpa,
Salah dan silap maaf dipinta,
Terlanjur bicara demikian juga.

Wassalam!

Sekian Terima(lah) Kasih!
Hasil nukilan:AZHARI(S)
Telah dihasilkan pada:
JUM16062000/01:20AM
Dikirimkan semula untuk tatapan umum.
Artikel ini telah disiar di TranungKite Time RE-FOR-MA-SI
Lihat juga YANG INIKlik dan BESARKAN

Jumaat, Mac 06, 2009

Hamas : Eskalasi Zionis Terakhir Tunjukan Niat Buruknya


Hamas : Eskalasi Zionis Terakhir Tunjukan Niat Buruknya
[ 06/03/2009 - 02:52 ]

Gaza-Infopalestina : Gerakan Perlawanan Hamas mengungkapkan, gempuran roket dan pembunuhan terhadap kelompok perlawanan di Jalur Gaza yang makin meningkat akhir-akhir ini menunjukan, niat buruk Zionis di masa yang akan datang. Hal ini juga mengungkapkan tentang sebab utama kegagalan upaya mesir untuk merancang gencatan senjata antar kedua belah pihak.

Pernyataan ini diungkapkan juru bicara Hamas, Fauzi Barhum dalam konferensi persnya Kamis (5/3) yang dilansir infopalestina. Ia mengatakan, eskalasi Zionis akhir-akhir ini mendorong Hamas untuk meneguhkan kembali bahwa kami sedang melindungi rakyat dari siasat permusuhan Zionis dan peningkatan eskalasi bahaya terhadap warga.

Barhum mengungkapkan, eskalasi ini bertujuan menekan gerakan Hamas dan faksi-faksi Palestina lainya untuk menyingkirkan pilihan perlawananya terhadap agresi Zionis.

Dalam pada itu, Barhum mengingatkan tentang segala akibat dari eskalasi ini. Ia mengatakan, Zionis Israel tidak berbiacara kecuali dengan satu bahasa yaitu pertempuran dan teror yang senantiasa dilakukannya. Ia mengajak semua faksi perlawanan untuk melakukan tanggung jawabnya dalam melindungi rakyat Palestina.

Ia juga meminta otoritas Palestina di Tepi Barat untuk membebaskan para mujahid yang ditawan untuk memberikan perlawanan yang seimbang dan untuk melindungi warga dari kejahatan Zionis. Ia menegaskan, tidak akan terjadi eskalasi Zionis ini, kalau otoritas Palestina di Tepi Barat tidak melakukan pemberangusan terhadap aktivitas perlawanan.

Ia menegaskan pentingnya keluar dari sikap resmi dunia Arab yang membisu dalam menghadapi masalah Palestina. Ia mengajak semua pihak untuk memberikan pelajaran yang setimpal kepada Zionis atas segala tindakanya. “Tidak hanya mengecam atau mengutuk saja”, ungkapnya. Ia juga mengatakan semua pilihan siap dilakukan Hamas dalam rangka membalas semua kejahatan Zionis.

Barhum juga menjelaskan, eskalasi Zionis akhir-akhir ini terjadi setelah kunjungan menlu Amerika, Hillary Clinton ke entitas Zionis yang menyatakan dukunganya terhadap kejahatan Israel. Dalam pernyataanya, Hillary mengingkari hak-hak korban untuk membela diri.

Dengan pernyataan ini, Zionis tambah semangat dalam melakukan kejahatannya dan merasa mendapat pembelaan dari dunia internasional.

Barhum mengisyaratkan, eskalasi ini juga terjadi paska KTT Sharm El-Syaikh Mesir yang tidak mengagendakan keputusan untuk meminta pertanggung jawaban Israel atas aksi pembantaianya di Jalur Gaza. Dengan keputusan ini, Zionis juga tambah berani untuk terus melakukan kejahatanya kepada rakyat Palestina. (asy)

Misy’al Hubungi Basyir dan Tegaskan Solidaritasnya Kepada Sudan


Misy’al Hubungi Basyir dan Tegaskan Solidaritasnya Kepada Sudan
[ 06/03/2009 - 02:40 ]

Damascus-Infopalestina : Ketua biro politik Hamas, Kholid Misy’al mengungkapkan kecamanya atas memo penangkapan terhadap presiden Sudan, Umar Basyir yang dikeluarkan pengadilan pidana internasional.

Mis’yal menyatakan solidaritasnya kepada Basyri melalui sambungan telepon Kamis (5/3). Dalam pernyataan secara tertulis yang dilansir infopalestina.com Misy’al menegaskan, pihaknya menyatakan solidaritasnya terhadap presiden raktyat Sudan, Umar Basyri dalam menghadapi konspirasi Amerika-Zionis yang mengincarnya akhir-akhir ini.

Dengan ini Hamas menyatakan kecamanya atas memo penangkapan Basyir yang dikaluarkan mahkamah pidana internasional yang berada di bawah PBB. Pada saat yanga sama, Misy’al justru menuntut lembaga tersebut mengeluarkan keputusan penangkapan terhadap Peretz, Livni. Olmert dan yang lainya yang jelas-jelas telah melakukan kejahatan perang di Gaza. Ia juga menyerukan negara-negara Arab dan Islam ataupun negara lainya untuk menolak memo tersebut.

Sebelumnya gerakan Hamas menyatakan dukungan penuh terhadap presiden Basyir dalam menghadapi konspirasi Amerika dan Zionis. Hamas menyatakan, dengan memo tersebut, jelas bahwa PBB telah menjadi alat kekuatan besar (Amerika-Zionis) dalam permusuhannya terhadap dunia Islam dan Arab. (asy)

Anggota Knesset Usulkan RUU Larang Kunjungan Tahanan Palestina


Anggota Knesset Usulkan RUU Larang Kunjungan Tahanan Palestina
[ 06/03/2009 - 01:13 ]

Amman – Infopalestina: Kantor berita Jordan "Petra", mengutip dari situs saluran 7 televisi Israel, 5/3, menyebutkan bahwa salah seorang anggota "Knesset" Zionis Israel menyerahkan draft awal RUU untuk mencegah kunjungan tahanan Palestina di penjara Israel, khususnya tahanan dari Gerakan Perlawanan Islam Hamas.

Televisi Israel ini menyebutkan bahwa anggota Knesset dari partai Likud, "Danny Danon", telah menyerahkan rancangan undang-undang, yang mencegah kunjungan tahanan Palestina. Selain membatasi kunjungan oleh pengacara dan perwakilan dari Palang Merah hanya sekali dalam setiap tiga bulan, selama Hamas terus menahan serdadu Israel Gilad Shalit.

Saluran televisi Israel ini menilai, anggota Knesset Israel ini memiliki maksud di balik pengajuan RUU ini. Yaitu bertujuan agar Gerakan Perlawanan Islam Hamas mengoreksi pandangannya untuk menculik warga Palestina.

Untuk diketahui bahwa jumlah tahanan Palestina di dalam penjara Israel sampai saat ini masih sebanyak 11 ribu tahanan lebih. (seto)

Laporan HAM: Konspirasi Diam Internasional Dorong Israel Lanjutkan Kejahatan


Laporan HAM: Konspirasi Diam Internasional Dorong Israel Lanjutkan Kejahatan
[ 06/03/2009 - 12:56 ]
Pemandangan warga sipil Gaza yang rumah-rumah mereka dihancurkan agresi Israel

Tepi Barat – Infopalestina: Pusat HAM Palestina dalam laporan pekanannya menegaskan pasukan penjajah Zionis Israel melanjutkan aksi kejahatannya terhadap rakyat Palestina melalui pembunuhan dan infiltrasi, penyerbuan dan penangkapan warga sipil Palestina setiap hari di sebagian besar wilayah Tepi Barat. Mereka terus melanjutkan pelanggaran berbahaya dan serius di wilayah Palestina. Di samping terus berlanjutnya dampak agresi di Jalur Gaza, penerapan blokade terhadap satu setengah juta manusia Palestina di Jalur Gaza.

Laporan yang merekam pelanggaran Zionis Israel selama masa (26/2/2009- 4/3/2009), ini menyebutkan bahwa pasukan penjajah Israel terus memberlakukan sanksi terhadap penduduk sipil dalam rangka kebijakan sanksi missal di Jalur Gaza dan melanggar semua hukum internasional dan kemanusiaan. Sementara mereka terus mencaplok lahan-lahan warga Palestina untuk kepentingan proyek-proyek permukiman Yahudi, pembangunan tembok pemisah rasial yang memisahkan antar wilayah di Tepi Barat Barat. Di samping kebijakan mereka yang terus melakukan yahudisasi kota al Quds di tengah-tengah sikap diam dunia internasional dan Arab. Hal ini mendorong penjajah Israel untuk melanjutkan kejahatannya terhadap rakyat Palestina.

Di Tepi Barat, Pusat HAM Palestina dalam laporannya, menjelaskan bahwa penjajah Zionis Israel melakukan (31) aksi infiltrasi masuk, setidaknya, di sebagian besar kota-kota, kota kecamanan dan kamp-kamp pengungsi Tepi Barat. Dalam aksinya ini mereka menangkap (31) Palestina, termasuk empat anak-anak. Mereka juga merubah tigas rumah warga menjadi titik kontrol militer (tanksi), dua kota Beit Amr di utara kotaHebron dan yang ketiga di kamp pengungsi al Aruba yang bersebalahan di kota yang sama.

Pasukan penjajah Zionis Israel membusuh seorang bocah Palestina dan melukai dua orang rekan bocah tersebut, akibat bom ranjau yang ditanam di pasukan penjajah Zionis Israel di daerah "Irza" di timur Tubas. Daerah ini sebelumnya digunakan oleh pasukan pendudukan Israel sebagai tempat pelatihan. Seorang bocah juga dilaporkan terluka di kota Beit Amr, di utara kotaHebron dengan luka parah setelah pasykan penjajah Zionis Israel menyerbu kota dan melancarkan serangan tembakan ke arah sejumlah membuka anak-anak dan remaja yang berdemo menentang menentangnya.

Di Jalur Gaza, laporan ini menjelaskan bahwa pasukan Zionis Israel terus menerapkan belokade yang mematikan di Jalur Gaza. Yaitu melalui penutupan perlintasan-perlintasan Jalur Gaza, mencegah secara berturut-turut hingga bulan kedua masuknya pasokan bahan bakar, makanan dan obat-obatan. Hal ini membuat 1,5 juta manusia Palestina berada dalam penjara kolektif. Blokade ini juga telah menyebabkan kelumpuhan di seluruh lini kehidupan. Jalur Gaza tetap berada di pinggir jurang bencana kemanusiaan dan lingkungan di bawah blockade ini.

Militer Israel juga terus melakukan operasi pembunuhan terhadap warga Palestina di Jalur Gaza. Di samping terus melakukan seangan udara. Di mana pasukan penjajah Israel pada 4/3/2009 melakukan kejahatan di kamp pengungsi Jabalia di utara Jalur Gaza. Aksi ini mengakibatkan seorang aktivis Brigade al Quds, sayap militer Gerakan Jihad Islam, gugur dan seorang aktivis lain luka serius, ditambah dua warga sipil lainnya.

Seorang warga lain meninggal pada 27/2/2009 di rumah sakit Zaitun di Mesir, akibat luka yang dialami dalam agresi Zionis Israel ke Jalur Gaza. Tiga warga sipil Palestina terluka termasuk dua anak-anak, ketika pesawat tempur Zionis Israel meluncurkan empat serangan udara di perbatasan dengan Mesir, selatan kota Rafah.

Di al Quds, penjajah Israel terus melakukan tindakan sewenang-wenang terhadap warga sipil Palestina dan property mereka di kota al Quds Timur, yang belum pernah terjadi sebelumnya, dengan tujuan mengusir sebanyak mungkin orang Palestina. Di mana pada seminggu, yang direkam dalam laporan ini, pasukan penjajah Zionis Israel menghancurkan dua rumah yang dihuni oleh dua keluarga Palestina yang terdiri dari 21 anggota keluarga. Sebagaimana juga di sana ada ratusan orang Palestina terancam diusir dari rumah-rumah mereka.

Laporan ini meminta masyarakat internasional untuk memikul tanggung jawab secara hukum dan moral, memenuhi kewajiban komitmen pada konvensi Jenewa IV untuk melindungi warga sipil saat peang. Masyarakat internasional diminta agar melakukan upaya untuk memastikan Israel menghormati kesepakatan tesebut dan melaksanakan di wilayah Palestina yang diduduki. Laporan ini menyatakan bahwa sikap diam yang dilakukan masyarakat internasional telah mendorong Zionis Israel bertindak sebagai negara di atas hukum dan terus melakukan pelanggaran terhadap hukum internasional hak asasi manusia dan hukum humaniter internasional.
Pusat HAM Palestina menyerukan diadakan konferensi baru bagi Negara-negara yang menandatangani konvensi Jenewa untuk mengembangkan langkah-langkah praktis guna memastikan Zionis Israel menghormati kesepakatan tersebut di wilayah Palestina yang diduduki dan segera memberikan perlindungan bagi warga sipil Palestina. (seto)

Ancamam Intifadhah Ketiga Melawan Rencana Yahudisasi al Quds


Ancamam Intifadhah Ketiga Melawan Rencana Yahudisasi al Quds
[ 06/03/2009 - 10:41 ]

Alquds – Infopalestina: Ketua Dewan Tinggi Islam dan juga Khatib Masjid al Aqsa, Syaikh Ikrimah Sabri, memperingatkan terjadinya intifadhah ketiga untuk membela al Quds terjajah dalam menghadapi yahudisasi dan pengusiran yang dilakukan entitas Zionis Israel.

Hal tersebut disampaikan Sabri dalam pernyataan kepada harian al Khalij, Jumat (6/3). Dia mengatakan, "Intifadhah rakyat menghadapi ketidakadilan dan penindasan tidak perlu berkonsultasi dengan siapapun." Dia menekankan bahwa praktik-praktik, serangan permusuhan dan pelanggaran terhadap rakyat Palestina dan al Quds secara khusus, bisa mendorong terjadinya ledakan.

Dia mengisyaratkan adanya rencana Zionis yang mengerikan terhadap al Quds. Di mana otoritas penjajah melaksanakannya secara bertahap selama dalam kondisi yang baik. Dia menyatakan bahwa upaya untuk mengusir warga Palestina dari al Quds dan meningkatnya gelombang peringatan untuk membongkar puluhan rumah di "Ra’sul Khamis dan perkampungan al Tur, Beit Hanina, Silwan dan Bustan, adalah dalam rangka pelaksanaan program ini.

Dalam pada itu, Imam dan Khatib Masjid al Aqsha, Dr. Yusuf Jum,ah memperingatkan bahwa rencana Zionis Israel terhadap al Aqsha telah sampai pada tahap akhir. Dia mengatakan, "Jika orang Arab tidak menggunakan potensi meteri dan politiknya, mereka akan terbangun di suatu hari dan menemukan masjid al Aqsha telah roboh karena penggalian Zionis Israel yang dilakukan di bawah masjid al Aqsha. Terlebih kelompok-kelompok agama Zionis Israel baru-baru ini membuat lentera emas untuk ditempatkan atas puing-puing al Aqsha begitu roboh sebagai persiapan untuk membangun kuil yang mereka klaim.

Otoritas penjajah Zionis, Kamis (05/03), kemarin, telah menyerahkan surat kepada 36 keluarga Palestina di kampung Silwan dan Abadisa, berisi pemberitahuan pembongkaran rumah-rumah mereka dalam rangka pengusiran yang dilakukan entitas Zionis Israel guna melasakanakan rencana yahudisasi mereka terhadap kota al Quds. (seto)

Suara Gadis Bergetah

Suara Gadis Bergetah
Dilulus terbit pada Thursday, March 05 @ 16:40:15 MYT oleh TokPenghulu

Komentar Oleh Bibir Merah

Peewwitt.. tak tau macam mana nak intro.. trima je la ek. Well dok dalam check email mnggu dari Cik Yani di selatan yang banyak bagi info on Datuk LV, Bibir Merah terjumpa email ni dari salah seorng gadis bergetah dari Pantai Timur. Walaupung mcm dah x releveng tapi kan memandngkn Election di Bukit- Bukit dan nak dekat elok rasanya Bibir Merah paparkan luahan hati (apa ayatnya) akar umbi ini..


Ni yang penuhnya ;

Saya ingin tarik perhatian Saudari-saudari terhadap isu-isu yang melingkari Pergerakan Puteri atas dasar prihatin kepada perjuangan sayap parti kite. Untuk makluman semua salinan tulehsan ini juga dikirim melalui email kepada pimpinan Puteri & ahli-ahli Puteri. Saya menulis ini kerana saya melihat moral di kalangan saing-saing saya ahli Puteri berada di tahap rendoh selepas pilihanraya kecil Kuala Terengganu. Guane gitu?

Saya tuleh ni supaya :

1. Memastikan perubahan dalam mentaliti pemimpim Puteri dan bakal pemimpin puteri selepas Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu.
2. Memastikan adanya usaha untuk menghentikan tohmahan dan adu domba di kalangan Puteri.
3. Memastikan Puteri dapat menepati matlamat asal penubuhannya iaitu menarik sokongan Pengundi Muda kepada perjuangannya dan secara khususnya kepada UMNO.

Saya Norshamsila Binti Harun, Ahli Pergerakan Puteri Terengganu, bersama saing-saing telah menyertai pilihanraya kecil p.36 sebagai pekerja parti yang mana kita sendiri tahu bahawa calon kita kaloh kepada calon Pas musuh tradisi kite.

Soal kaloh itu adat pertandingan tetapi cara dikalohke itu seharusnya dipersoal. Memandangkan tugas Puteri adalah memastikan pengundi muda di bawah 35 tahun menyokong calon kite. Tapi malangnya saluran tiga yang menjadi matlamat kite hampir 2/3 undi pergi ke Pas. Yang seterusnya menyumbang kepada kemenangan calon PAS. Bakpo lagu ni!!! Soalnya lagu mano kite mendekati dan memikat pengundi muda?

Kami MELIHAT semua tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri ada di Kuala Terengganu. Pah, kami TIDAK MELIHAT satu pun yang benar-benar menjadi PEMIMPIN PUTERI. Kebanyakan yang mari sini lebih berminat soal pemilihan agung Puteri, berjalan-jalan dan membeli belah. Kami dok salahkan semua tokoh-tokoh hebat pemimpin puteri ini sebilangannya sahaja dan tukang-tukang kempen yang nyeh-nyeh harus dipertanggungajwabkan. Jika dibandingkan dengan An-Nisa mereka lebih fokus dan bekerja seolah-olah calon mereka kaloh. Tinggal pun berhimpit-himpit dan berkongsi. Makan pun berkongsi dan dok milih.

Ada sesetengah tokoh-tokoh hebat pemimpin puteri bile di ajak makan, "takpe saya nak pergi makan ikan bakar:. Mussing ketang!! Ini benar-benar sebabkan jentera panah hati terdengar ungkapan ini.

Kalu sudoh tugas kite menarik pengundi muda tetapi bakpo aktiviti dan kempen yang kite buat sasarannya kepada warga emas seperti nenek-nenek kite. Klinik kesihatan bergerak dok sampai kepada gologan sasaran kite!!! Bukankah sudah ada Pergerakan Wanita memberi fokus kepada saluran ini. Tidak adakah taktik baru, stail baru & strategi baru.

Gaya berpakaian tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri semuanya baru tetapi kenapa masih menggunakan taktik lama. Bakpo tok belajar dari Permatang Pauh. Semua tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri harus dipersalahkan terutamanya Datuk KPUM yang telah hilang touch dengan akar umbi semenjak menjadi anggota kabinet. Ingat jawatan ini semua adalah hasil dari berkhidmat kepada Puteri UMNO Malaysia.

Persoalan kedua, berkaitan fitnah dan tohmahan ini harus dihentikan. Walaupun musim pemilihan telah tiba tetapi bukankan lebih manih jika kita tangguhkan sedikit cita-cita masing-masing untuk kepentingan parti.

Untuk makluman kami nyekik lihat tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri dok cerca dan ngata saing-saing pimpinan Puteri yang lain.

Kami mengadu kepada Datuk KPUM, malangnya Datuk KPUM pun srupe tule 2 X 5. Sebagai Ketua aduan kami harus diangkat dan satu arahan dikeluarkan untuk menghentikan unsur-unsur dok sehat ini. Namun demikian, Datuk KPUM turut menjadi orang yang menyebar perkara dok baik ini. "Dia orang Bendahari, memang macam tu perangai dia". Seharusnya Datuk KPUM menasihatkan mereka ini.

Sebagai Ketua dan bertaraf Timbalan Menteri Datuk KPUM seharusnya berkecuali. Ece biar same!!! Yang membuat kami semua tercengang bile mano jentera-jentera bawahan seperti kami ini berkumpul, gossip seperti dibawah ini berlegar-legar sepanjang kempen ini dan semuanya bermula dari Datuk KPUM sendiri. Pah tu beberapa insiden yang bermasam-masam muka dan amok reng di kalangan pimpinan puteri sekiranya ada saing lain yang dok suke berada di situ. Punoh jahnang!!!!

Sepanjang pilihanraya kecil ini kami kumpul semua yang diperkatakan untuk ditulis dengan harapan apa sahaja salah tanggapan dan dengar-dengar cakap dari beberapa pihak ini dok memunohkan persahabatan pimpinan puteri.

Kami juga menggesa agar Datuk KPUM benar-benar leh pegang butir melalui kenyataan akhbarnya bahawa "Saya tidak menyokong sesiapa".

Akhirulkallam kami berharap ada tindakan yang diambil terutamanya dalam memastikan Pergerakan Puteri UMNO masih releven di kalangan Generasi Wanita Muda. Kami akan sentiasa melihat dan menanti perubahan-perubahan ini.

Yang menentukan Pimpinan Puteri,

Ahli Pergerakan Puteri UMNO Kuala Terengganu yang dok rok cetong!!!

Bibir Merah dah malas nak layanzz psal Gadis-Gadis Bergetah. Naik fed up Bibir Merah. Kalau sebut gadis bergetah ni la prngai molek diaorng. Di Bukit-Bukit nanti mcm tu juge la Gadis-Gadis ni. No change. Stay The Same. Orang lain berkempen diaorng shopping. Ada tu siap beli tudung berbakul-bakul. Nak tmbh giramss Bibir Merah, minta duit buat blnja makn tak ada tapi uols beli songket beribu-ribu tue ada. Period.. Well till ere only ye..

Ha. ni ada lagi satu. Bibir Merah tahu rmai yang nak tahu siapa gadis bergetah yang disiasat. Well, ini ler jerangkap samar yang dipasang! Well we strory later about this one. Uols kena understand, bile ada yang report kena cari sapa yang report. Dah jumpa sapa uols kena la galis kenapa si gadis ni report? then galis the lubang lagi, sapa ek yang nyuruh report? Panas.. Panas.. Panas.. ting tong uols. gossip later...

Bibir Merah - i luv gossip!!!!



--
Posted By Bibir Merah to wanita pertama

Remaja Kita.........

Remaja Kita.........
Dilulus terbit pada Friday, March 06 @ 10:46:15 MYT oleh TokPenghulu

Penulisan Kreatif Oleh Lutfi


Banyak perkara dalam dunia,
Remaja sering menjadi mangsa,
Sering dikutuk dan dikata,
Apa nak jadi remaja kita,
Macam macam diejek dicerca,
Dimanakah moral mereka,
Bukan aku nak mengumpat dan mengata,
Aku pun remaja juga,
Tahu batas dan susilanya ,
Jangan ikut darah muda seperti kata,


Orang -orang tua,
Banyak hal yang menjadi cerita,
Buang anak ,lepak ,punk ,serta sosial lebih batasnya,
Sikap malu yang ada dicampak kemana,
Sg Wang plaza atau lubok cina,
Peliharalah moral kita,
Adat kita haruslah dijaga,
Bukan buat tatapan orang malaysia sahaja,
Malah satu dunia,
Jangan ikut depa,

Cara depa tak sama dengan cara kita,
Agama mengasuh menjadi insan mulia,
Tingkah laku haruslah dipelihara,
Nilai murni juga haruslah dipelihara,
Hingga ke akhir hayat kita,
Bukan sampai sini sahja,


Atau menyahut wawasan 2020 pula,
Satu perkara aku nak kata,
Jadilah insan yang berguna,
Jangan menyusahkan mak bapak kita,
Dengar nasihat mereka,
Kalau setakat nak jadi kutu,
Tak payah hidup lama-lama,
Menyusahkan KERAJAAN sahaja,

Aku taklah sebaik mana,
Setakat jadi manusia ,
Masyarakat masih boleh terima,
Hidup kia sama sahaja,
Tiada beza antara yang telah tiada,
Tiada beza antara papa kedana dan berharta,
Semua ketentuan ALLAH yang maha esa.

Hasil Karya (10108BKMMJ 06)

Lawatilah
http://lutfimj2006.blogspot.com/"

P/s:Baca juga yang INI.
Ambuyat.

BERITA PANAS !! SETIAUSAHA POLITIK KENA NGAP – malaysianinsider.

Senior aide to minister nabbed for graft

KUALA LUMPUR, March 6 — A senior aide to an Umno minister was nabbed by the Malaysian Anti-Corruption Commission on Wednesday for suspected graft. The arrest coincides with the final stretch of frantic campaigning for this month’s party election and comes at a time when the MACC is facing some serious questions on its effectiveness and impartiality in tackling corruption.

The Malaysian Insider has learnt from informed sources that the political secretary to the minister was stopped with more than RM50,000 in his car.

He has been released on bail but the party grapevine was abuzz with news of the arrest which could have significant impact on the minister’s fortunes in Umno and continued employment in the incoming Najib administration.

The minister is competing for a position on the party’s supreme council. This is the second time that an aide or agents of a supreme council candidate has been arrested by the MACC.

In January, anti-corruption officers picked up 12 party divisional officers. They were allegedly working to help Datuk Norza Zakaria defend his supreme council seat. The men are being investigated for distributing between RM300 and RM500 to some of the 2,000 delegates who will be attending the general assembly-cum-elections.

Norza has also been questioned by the MACC but has denied any involvement in money politics, saying that he was a victim of a scheme to discredit him.

So far, no senior Umno politician has been charged by the MACC with corrupt acts related to the party election, though there has been a trail of claims saying that money has been exchanging like never before for Election 2009.

The MACC’s chief Datuk Seri Ahmad Said Hamdan said recently that the agency had completed investigations into complaints of money politics but had uncovered no evidence, a statement which invited derision from the Opposition.

DAP’s Lim Kit Siang labelled the MACC nothing but a catspaw of Umno. “Congratulations to the MACC chief commissioner for clearing Umno of all allegations of the corruption of money politics — which must have even caught Umno leaders, delegates and members by surprise that Umno is so clean, pristine and pure!

“Except that this is the biggest indictment on the MACC as a meaningful, effective and an intrepid anti-corruption body!,” he posted on his blog.

Kami tidak bermusuh dengan Sultan - MB Nizar

Kami tidak bermusuh dengan Sultan - MB Nizar

KUALA KANGSAR, 6 Mac (Hrkh) ? "Jangan sekali-kali tuduh kami mengkhianati Sultan. Kami tidak pernah memusuhi baginda, oleh itu tiada sebab kami menaruh kebencian terhadapnya.

"Musuh kami bukan Sultan. Musuh kami bukan Istana, tetapi Najib Tun Razak,? kata Menteri Besar Perak, Dato? Seri Mohammad Nizar Jamaluddin semasa berceramah dalam rangka lawatannya ke seluruh negeri Perak di Sayong Tengah dekat sini kelmarin.

Tegasnya, Najib bersama Umno-Barisan Nasional yang telah mengkhianati Sultan menggunakan "kuasa Istana" untuk merampas Kerajaan Pakatan Rakyat Perak yang sah dari tangan rakyat.

Katanya, Najiblah yang merobek, merompak tiga orang Adun Pakatan Rakyat dan menimbulkan kemelut krisis antara Sultan dengan rakyat Perak.

"Padahal semasa kami memerintah hampir sebelas bulan Pakatan Rakyat Perak, hubungan saya dengan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah cukup intim di mana pada setiap minggu saya datang mengunjungi baginda. Begitu juga kemeseraan saya dengan Raja Muda Perak, Raja Dr Nazrin Shah cukup baik," tegasnya.

Kerana itu, kata Nizar, mereka cemburu. Mereka tidak sanggup melihat pimpinan Kerajaan Pakatan Rakyat Perak menguruskan kerajaanya dengan baik yang dapat diterima oleh Sultan dan pelbagai keturunan rakyat.

Katanya, Umno-BN tidak sanggup melihat kempimpinan kami begitu menarik diterima rakyat berteraskan konsep tugasan dengan keadilan, ketelusan dan kebajikan.

Sehubungan itu Nizar menyeru saki-baki ahli Umno supaya keluar daripada kerajaan haram sekarang dan masuk Pakatan Rakyat, kerajaan yang sah di sisi undang-undang.

"Jangan sokong kerajaan haram, Dun haram, Exco haram," tegas Nizar. - mns_

Sultan Kedah, Sultan Kelantan Dan Sultan Johor.

Sultan Kedah, Sultan Kelantan Dan Sultan Johor.

Oleh:Kronology
Hanya 3 Sultan ini yang tidak menandatangani persetujuan pindaan kuasa raja-raja melayu pada tahun 1993 yang diketuai oleh Che Det.
Dan kini mula merasai kebijkasanaan mereka setelah tidak menyokong pindaan institusi raja-raja melayu dahulu.
---------------------------------------------------------------------------------------

ALOR SETAR: Persatuan Kerabat Diraja Kedah (PKDK) akan meminta Persidangan Majlis Raja-Raja supaya menuntut semula imuniti raja agar pihak tertentu tidak mempersenda RajaR-aja Melayu yang merupakan tonggak dan payung kepada kekuatan orang Melayu.

Yang Dipertuanya Datuk Tengku Zainol Rashid Tengku Yahya berkata desakan itu akan dibuat selepas satu perhimpunan besar-besaran di Kuala Lumpur melibatkan 250 NGO bagi menyatakan taat setia kepada raja-raja Melayu tidak lama lagi.

"Kalau imuniti rajaraja dikembalikan, isu persenda Raja-Raja Melayu tak mungkin timbul," katanya kepada pemberita selepas majlis pelepasan peserta Mencari Harta Karun anjuran PKDK di sini hari ini.

Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah melepaskan 45 kereta yang menyertai acara itu dari Alor Setar ke Haadyai.

Pada acara itu, Tengku Zainol Rashid mengetuai lebih 100 peserta untuk melafazkan ikrar taat setia kepada Raja-Raja Melayu.

Tengku Zainol Rashid juga memberi amaran kepada ahli politik yang cuba membangkitkan isu kedaulatan raja-raja dalam agenda mereka.

"Sekiranya mereka buat lagi, kita akan cari jalan untuk mereka hentikannya," katanya. BERNAMA

Kereta anak raja RM 1.4 juta lesap..duit $ macam daun kayu

Kereta anak raja RM 1.4 juta lesap..duit $ macam daun kayu

Oleh: ANGAU

RM 1.40 juta hanya untuk satu kereta PORCHE......



KUALA LUMPUR: Polis masih mengesan kereta Porche Cayanne Turbo S bernilai lebih RM1.4 juta yang dibeli Tengku Mahkota Kelantan yang dilaporkan hilang ketika kenderaan terbabit dihantar untuk pemeriksaan di Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer (Puspakom) Shah Alam, Isnin lalu.

Sumber: Harian Metro

P/s: Sedangkan RAKYAT MASIH RAMAI YG MISKIN.
Ambuyat.

Sultan Selangor Anggap Pakatan Rakyat Biadab

Sultan Selangor Anggap Pakatan Rakyat Biadab

Oleh:saya_bebas

PETALING JAYA: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, melahirkan rasa kesal terhadap golongan Melayu yang terus mempersoalkan kedudukan bangsanya sendiri dan Raja-Raja Melayu walaupun perkara itu termaktub dalam Perlembagaan.

Baginda menyifatkan kumpulan orang Melayu ini sebagai biadab, tidak berbudi bahasa dan tidak merasa segan atau malu sedangkan mereka sudah diasuh dari zaman nenek moyang atas landasan adat istiadat, budi pekerti, bersopan santun, hormat-menghormati dan sentiasa bermuafakat.

"Di atas landasan inilah maka orang Melayu disegani dan dihormati (tetapi) di mana orang Melayu sekarang?

"Negara baru mencapai kemerdekaan setengah abad, orang Melayu telah bercakaran, hilang maruah, hilang budi pekerti disebabkan terlalu ghairah untuk merebut kuasa hingga sanggup menggadaikan bangsa dan negeri," titah baginda ketika merasmikan pembinaan semula Masjid Jamek Sultan Abdul Aziz dekat ini, hari ini.

Turut hadir, Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. - Bernama


Apa komen penyokong2 PR?

KOMEN 1
woi bangsat, ko ingat yg hina raja orang PR ker, sape yg bawa lari kakak sultan selangor kawin kat siam kalu tak mat taib, ketua penerangan umno malaysia

KOMEN 2
sultan selangor kutuk amno lah..bkn pr..tu pun hg tk paham2..

Mana Nak Letak Muka !

Mana Nak Letak Muka !
Bila bakal PM Malaysia dituduh sebagai KAKI KELAB,

"mendakwa timbalan perdana menteri pernah bertemu mangsa bunuh Altantuya Shaariibuu di sebuah kelab di Paris pada 2005 bersama Abdul Razak Abdullah Baginda."

Bila bakal PM Malaysia dikatakan sebagai KAKI KOMISEN,

"wartawan Perancis yang berpangkalan di Bangkok, juga berhasrat mendedahkan pembunuhan wanita itu - berhubung komisyen pembelian kapal selam untuk Kementerian Pertahanan - dalam projek bukunya akan datang."

Bila bakal PM Malaysia dikatakan sebagai KAKI PEMBUNUH,

"Timbalan perdana menteri menafikan pernah mengenali atau bertemu wanita Mongolia itu yang mati dibunuh di sebuah belukar di Shah Alam."

Bila bakal PM Malaysia dikatakan sebagai KAKI PENIPU,

"Beliau juga pernah bersumpah tidak mengenali wanita itu sewaktu diserang hebat oleh pembangkang pada pilihanraya kecil Permatang Pauh, Ogos tahun lepas."

Bila bakal PM Malaysia dikatakan sebagai KAKI PEREMPUAN,

"Dalam laporan Liberation hari ini, Datuk Seri Najib Razak didakwa pernah bergambar bersama mereka berdua, yang didakwa pasangan kekasih, bertentangan dengan penafian tokoh politik itu sebelumnya."

Ambuyat:Berapa banyak KAKI daa...

Oleh:Tengkudanial

Khamis, Mac 05, 2009

Zehar: Pemerintah Persatuan Nasional Nanti Tak Akan Akui Israel


Zehar: Pemerintah Persatuan Nasional Nanti Tak Akan Akui Israel
[ 05/03/2009 - 12:05 ]

Teheran – Infopalestina: Pimpinan senior gerakan Hamas, Mahmod Zehar menegaskan bahwa pemerintah pesatuan Palestina manapun ke depan yang dibentuk bersama Fatah tidak akan mengakui eksisten Israel. Ia mengisyaratkan bahwa Mesir tidak akan memberikan jaminan apapun untuk menyukseskan dialog Palestina kecuali jika niat faksi-faksi Palestina untuk menyukseskannya tidak ada.

Dalam pernyataan persnya seperti dilansir oleh harian Al-haleej Emiret edisi Kamis (5/3) bahwa pemerintah Palestina apapun yang dibentuk ke depan tidak akan mengakui Israel. Sebab pengakuan itu tidak masuk dalam jadwal kerja (agenda) pemerintah baru. Ia mengisyaratkan bahwa Hamas tidak akan mengakui kesepakatan-kesepakatan yang ditandatangani PLO dengan Israel.

Zehar menegaskan bahwa Israel adalah kekuatan asing yang tidak memiliki hubungan di tanah Palestina. Jasad asing ini harus keluar dari tanah kami, tukas Zehar. Ia berharap pemerintah persatuan nasional Palestina yang baru menjadi pemerintah teknokrat yang didasarkan kepada kesepakatan antar faksi-faksi Palestina untuk memperbaiki kondisi kehidupan warga dan menyelenggarakan pemilu serta mewujudkan tujuan agung bagi rakyat Palestina.

Sebelumnya, presiden Mahmod Abbas yang sudah habis masa jabatannya mengatakan bahwa pemerintah nasional yang dibentuk bersama Hamas harus menyetujui solusi dua Negara dengan Israel. Ini yang memancing Hamas mengkritik statemen Abbas dan menilainya sebagai upaya memaksa syarat yang mengancam masa depan dialog internal Palestina di Kairo. (bn-bsyr)

Misri: Konferensi Teheran Wujud Persatuan Umat Mendukung Perlawanan


Misri: Konferensi Teheran Wujud Persatuan Umat Mendukung Perlawanan
[ 05/03/2009 - 12:30 ]

Gaza – Infopalestina: Pimpinan gerakan Hamas dan anggota parlemen Palestina Mushir Misri menegaskan bahwa perlawanan Palestina mampu menggagalkan tujuan-tujuan Israel dalam perang terakhirnya di Jalur Gaza. Karenanya hari ini perlawanan memiliki landasan kuat dan luas yang mampu mewujudkan tujuan-tujuan dan cita-cita rakyat Palestina.

Misri menegaskan dalam sebuah konferensi persnya di depan sebuah TV internasional hari ini Kamis (5/3) mengomentari penyelenggaraan konferensi IV yang mendukung rakyat Palestina di ibukota Iran Teheran bahwa perlawanan mampu menggagalkan tujuan-tujuan Israel dalam perang terakhirnya di Jalur Gaza. Padahal Israel didukung oleh konspirasi besar menghancurkan perlawanan Palestina. Karenanya hari ini perlawanan memiliki landasan kuat dan luas yang mampu mewujudkan tujuan-tujuan dan cita-cita rakyat Palestina.

Misri menilai bahwa fase sekarang ini adalah paling tepat untuk menegaskan kembalinya revolusi bangsa Arab dan Islam setelah harapan kepada Amerika dan Israel hancur. Sebaliknya kekuatan perlawanan semakin membesar dan berkembang di kawasan Timteng.

Misri mengisyaratkan bahwa konferensi Teheran menegaskan bahwa perlawanan memiliki landasan luas yang mampu mewujudkan cita-cita dan tujuan rakyat Palestina, menyatukan bangsa Arab dan Islam sementara konferensi di Syarm Syekh sebelumnya justru merupakan ajakan perpecahan.

Misri menegaskan bahwa konferensi Teheran mengangkat masalah Palestina dan merupakan sikap resmi, lembaga resmi dan dari non pemerintah. Mereka menegaskan plihan mereka terhadap perlawanan dan jihad yang merupakan pilihan umat. Ia bukan pilihan gerakan perlawanan di Palestina atau di Libanon semata. (bn-bsyr)

Delegasi Eropa Tingkat Tinggi Akan Bertemu Pimpinan Hamas di Damaskus

Delegasi Eropa Tingkat Tinggi Akan Bertemu Pimpinan Hamas di Damaskus
[ 05/03/2009 - 12:26 ]

London – Infopalestina: Sumber-sumber khusus di Quds Press menyebutkan bahwa delegasi Eropa tingkat tinggi akan bertemu dengan pimpinan gerakan Hamas di ibukota Suriah Damaskus. ini dalam rangka menformat kembali hubungan antara Eropa dan Hamas.

Di edisi kemarin Rabu (4/3) Quds Press menyebutkan bahwa delegasi Eropa itu akan mencakup anggota parlemen Eropa dari berbagai partai. Mereka akan bertolak dari Eropa dalam waktu dekat dan akan melakukan pertemuan lama dengan Khalid Misyal, ketua biro politik Hamas dan anggota pimpinan lainnya.

Sumber mengisyaratkan bahwa pembicaraan pertemuan itu akan membahas soal cara agar gerakan Hamas membuka diri dan mendengarkan visi gerakan ini dalam masalah-masalah terbaru seperti dialog internal Palestina dan gencatan senjata di tengah perubahan sekarang ini.

Persiapan pertemuan ini dilakukan karena seruan dari berbagai pihak dari anggota parlemen di Eropa atau dari tokoh pribadi yang berpengaruh agar melepaskan prediket “terorisme” dari gerakan Hamas sehingga segera harus dilakukan kontak dengan gerakan ini.

Pada saat yang sama sudah diresmikan gerakan tandatangan besar di Eropa yang bertujuan untuk membebaskan Hamas dari tudingan ini segera dan tanpa syarat. Aksi ini dilakukan bersamaan dengan dekatnya pemilu parlemen Eropa yang diselengagrakan pada Juni depan. Dimana para kandidat anggota parlemen Eropa sebagiannya menyerukan agar membebaskan gerakan Hamas dari daftar terorisme karena ia adalah gerakan yang memiliki proyek nasional dan partai yang dipilih rakyatnya. (bn-bsyr)

Perhelatan Al-Quds Ibukota Kebudayaan Arab


Perhelatan Al-Quds Ibukota Kebudayaan Arab
[ 05/03/2009 - 12:15 ]

Beirut – Infopalestina: Dalam perayaan pemilihan Al-Quds sebagai ibukota kebudayaan Arab dalam rangkaian diluncurkan Al-Quds Award dalam dua bidang penelitian ilmiah dan sastra. Acara ini bertujuan untuk membangun kesadaran bangsa Arab, mengikat perasaan dan hati mereka, memberikan harapan, simpati kepada warga Al-Quds yang sedang mengalami penindasan berat dari Israel.

Dalam pernyataan yang diterima oleh Infopalestina panitia ini menegaskan bahwa Award dalam bidang penelitian ilmiah akan diberikan kepada hasil-hasil penelitian terkait dengan kota Al-Quds yang menyinggung masalah kemanusiaan, social, agama, peninggalan bersenjarah, bangunan dan ekonomi. Dengan syarat penelitian itu diajukan dengan methode penelitian dan pengesahan ilmiah dan ada sisi penambahan baru dalam studi terkait dengan Al-Quds itu.

Adapun award yang di bidang sastra, para panitia acara ini menyerukan agar ada aktifitas kesastraan di bidang syair, studi kritis, yang menyingung masalah Palestina terutama terkait dengan kota Al-Quds.

Untuk memberikan motifasi kepada peserta, hasil karya yang diajukan boleh yang sudah perna dipublikasikan. Namun dengan syarat sudah lewat dari tiga tahun.

Nilai hadiah/award tersebut sebesar 10 ribu USD bagi pemenang pertama di setiap bidang perlombaan dan 3 ribu USD bagi peringkat kedua. Paling lambar penerimaan materi perlombangaan adalah tanggal 15 Agustus 2009.

Pusat Az-Zaitun untu Studi dan Konsultasi akan menjadi pengawas dari kegiatan ini dan akan meneliti dan menyeleksi hasil penelitian yang diajukan. Sementara Lembaga Palestina untuk Budaya akan menilai hasil karya seni dan sastra yang diikut sertakan. (bn-bsyr)

Baher Serukan Dukung Perlawanan di Palestina dan Tolak Politisasi Rekonstruksi


Baher Serukan Dukung Perlawanan di Palestina dan Tolak Politisasi Rekonstruksi
[ 05/03/2009 - 03:54 ]

Teheran – Infopalestina: Ketua pelaksana Dewan Legislatif Palestina Dr. Ahmad Baher menyerukan dukungan terhadap perlawanan di Palestina, khususnya setelah kemenangan dalam perang Gaza. Yaitu melalui program menyeluruh yang berkeninambungan, agar persoalan Palestina hadir dalam hati umat.

Hal tersebut disampaikan Baher dalam konferensi internasional untuk membela rakyat Palestina yang keempat di ibukota Iran, Teheran, Rabu (04/03). Dia meminta pengadilan pidana internasional mengajukan para pemimpin teroris Israel sebagai penjahat perang, atas pembantaian dan kejahatan yang mereka lakukan terhadap rakyat Palestina, juga penggunaan bom pospor yang dilarang secara internasional. Dia juga mengecam dikeluarkannya memo penangkapan terhadap Presiden Sudan Umar Basyir. Pada saat yang sama para penjahat perang Zionis Israel dibiarkan saja.

Baher meminta segera dilakukan rekonstruksi apa yang telah dihancurkan Israel di Jalur Gaza. Dia meminta tidak ada politisasi rekonstruksi Jalur Gaza. Dia juga menilai bahwa persyaratan Amerika untuk merekonstruksi Jalur Gaza adalah kedzaliman terhadap rakyat Palestina dan upaya untuk provokasi politik yang mengorbankan warga yang terlunta-lunta dan dalam bencana di Jalur Gaza.

Dia meminta dilipatgandakan upaya parlemen dan tekanan internasional untuk membebaskan para anggota dewan legislatif Palestina, khususnya Ketua Dewan Legislatif Palestina Dr. Aziz Duweik.

Beher menegaskan pentingnya persatuan bangsa Palestina di Tepi Barat dan Jalur Gaza, menghimpun kalimat dan merapatkan barisan untuk berdiri dalam satu barisan menghadapi arogansi Zionis Israel yang diwakili oleh pemerintah garis keras Likud. Dia mengungkapkan harapannya para juru dialog di Kairo keluar dengan hasil yang positif dan menyatukan barisan Palestina, menjaga hak-hak dan prinsip-prinsip dasar Palestina. (seto)

LIHATLAH GAMBAR INI....(sungguh menyayat hati)



LIHATLAH GAMBAR INI....(sungguh menyayat hati)

TELUK BAHANG - Kehadiran sekumpulan burung gagak yang mengerumuni sesuatu di tepi jalan Batu Feringghi berdekatan kawasan Pulau Asmara di sini bukanlah asing bagi tukang sapu Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), T. Verappa, 36.

Namun, semalam dia berasa tidak sedap hati lalu berpatah balik untuk melihat apa yang sebenarnya dikerumuni oleh kumpulan gagak tersebut.

Mengejutkan, kumpulan gagak itu sedang mematuk mayat seorang bayi yang masih bertali pusat dalam keadaan tertiarap di sebatang longkang di situ.

"Walaupun saya sudah terlajak kira-kira 100 meter dari tempat itu, tapi saya berasa lain macam pula sebab jumlah burung itu terlalu banyak.

"Saya hampir pengsan apabila mendapati benda yang dikerumuni itu merupakan mayat seorang bayi lelaki yang cukup sifat," katanya ketika di temui semalam.

Menurut Verappa, ketika kejadian pada pukul 10.30 pagi itu, dia baru selesai menyapu sampah di kawasan berhampiran.

KOMEN 1
dasar binatang....babiiii.....celaka.....manusia tk bertamadun....haram jadah....bahlol.....bodo nk mampos......baghral....bladiful.....kepada yg melakukannya......


KOMEN 2
Astaghfirullahalazim....kenapa sampai jadi begitu? Tak tersentuh ke hati perempuan yang melahirkan bayi ini hinggga sanggup membiarkannya begitu? Tak terfikirkah anak ini yang akan menanti engkau di akhirat kelak? Tak terngiang-ngiangkah di telinga mu akan tangisan bayi ini? Wahai perempuan, andainya engkau telah terlanjur, cukup-cukuplah. Janganlah ditambah dosa yang telah sedia ada. Berzina satu dosa dan engkau tambah lagi satu dosa. Sampai bila hidupmu akan aman? Bertaubatlah...Kita hidup di dunia bukan untuk selama-lamanya. Satu hari kita akan kembali kpdNya. Sad

Anak...maafkan ibumu. Ibumu pasti mempunyai sebab mengapa dia berbuat begitu walaupun sebenar-benarnya dia adalah orang yang patut bertanggungjawab ke atasmu. Ayahmu? Tidak perlulah dipersoalkan. Maafkan ibu mu ya...Engkau akan mendapat pahala atas kemaafan yang engkau berikan.

Kerajaan Haram, MB Haram, Hakim Haram...

Kerajaan Haram, MB Haram, Hakim Haram...
Oleh:pyung

Menurut laman berita The Malaysian Insider, Pesuruhjaya Kehakiman yang mengeluarkan perintah melarang Speaker DUN Perak memanggil sidang DUN telah tamat tempoh sebagai Pesuruhjaya Kehakiman pada 28 Februari lalu. Tidak diketahui samada kontraknya telah diperbaharui atau pun tidak kerana Suruhanjaya Perlantikan Hakim masih belum bersidang hingga saat ini.

Apalah malang nasib rakyat Perak, ada kerajaan pun KERAjaan Haram. Dalam satu lapuran lain, laman tersebut menyatakan,

"While Barisan Nasional (BN) leaders are saying yesterday’s Perak state assembly sitting held under a tree has made Malaysia a laughing stock, a court order served on the Speaker today suggests it may well have been valid."

Maka sah lah penggantungan 18 bulan untuk MB Haram dan 12 bulan Exco Haram.

"And if it is valid, that would mean the three motions approved hurriedly by the sweaty state assemblymen while standing by a roadside in Ipoh is also legally binding."

Demikian lapuran The Malaysian Insider, kalau persidangan tu sah, maka Dr Zamri Abdool Kadeeer sah MB Haram.

"The document served on Sivakumar today reads: “It is hereby ordered that the 1st defendant YB Sivakumar a/l Varatharaju Naidu is restraint from convening any unlawful meetings purporting it to be a meeting of the Perak State Legislative Assembly.”

Legal experts say a court order has no retrospective effect and as such the question of whether yesterday’s “under the tree assembly” is valid is still unanswered."

Maknanya, walaupun sekatan terhadap speaker sah, ianya adalah untuk tindakan selepas arahan itu di putuskan. Maka Persidangan DUN Negeri Pasir Dua Butir adalah sah kerana ia berlansung sebelum sekatan larangan di keluarkan.

Mari pakat buat saham akhirat..

Mari pakat buat saham akhirat..
Oleh:matstepe

Sebuah surau PAS di Kg Chendering Kuantan memerlukan dana tambahan bagi menambahbesarkan bangunan sedia ada untuk menampung jumlah jemaah yang semakin ramai.
Kepada sesiapa yang ingin menghulurkan sumbangan,anda boleh lah menghubungi :

En.Kamarudin b.Hj Abdul Rahman
alamat : No.110 Kg Chendering
Km 8 Jalan Kuantan-Pelabuhan
25150 Kuantan Pahang
Jawatan :Pengerusi Pembangunan & Kewangan (Balai Purnama)
KP :571208-11-5253
Telefon : 09 536 6899
H/P : 014 824 5609

atau salurkan terus ke akaun Tabung Haji di atas nama
Kamarudin b.Hj.Abdul Rahman

No.Akaun Tabung Haji : 6305 0104 1827 125

Untuk rujukan dan kesahihan sila hubungi :

En.Syurkawi b.Mohd Ali
Setiausaha Balai Purnama
H/P : 012 957 7001

[/u]
disertakan sekali gambar gambar Balai Purnama yang dalam pembinaan tambahan..












Semoga Allah memurahkan rezeki kepada saudara para penyumbang dana dan saham akhirat ini yang akan menjadi bekalan kita di kemudian hari...Insyaallah.

Jom Kita Nasihatkan Zambry puler!

Jom Kita Nasihatkan Zambry puler!
Oleh:U


Apa kata kita bagi nasihat puler
Kot2 dia ikut, kan bagus
nasihat menasihati

aku start dulu, pastu giliran korang ye!

Hey zambry!

Buat apa dok tercongok situ lagi
jawatan tu haram seharam-haramnya
ko dpt jawatan tu cara tak betul
itu cara zalim

lagi lama ko kat situ,
lagi menyampah orang perak kat ko!

lagi lama ko kat situ,
lagi menyampah satu malaysia kat ko!

lagi lama ko kat situ,
alamat kiamat untuk umno dan BN

jangan jadi biawak hidup
tak ada gunenyer
ko akan dihina didunia
dah diakhirat jua ko akan dihina

kalau ko biarkan rakyat perak
buat undian semula
manalah tahu
nasib ko baik
ko dpt jadi mb yg halal
rakyat akan sanjung ko tak
berbelah bagi sebab ko gentleman
berani beri rakyat peluang
tentukan siapa patut
perintah negeri perak dan
bukan macam skrg mb haram
ko ingat selamat ke?
tengok jer kat mana ko pergi
mesti ada polis2 yg mengawal
sebab apa?
sebab ko memang penakut
ko takut sebab
ko buat kerja tak betul!

kalau ko biarkan rakyat perak
buat undian semula
manalah tahu
nasib ko tak baik
rakyat tolak semua calon BN
termasuk ko skali
baruler ko kata
ini qada dan qadar
ko tade kuwasa nak suruh
pengundi2 sokong ko

letak saja jawatan haram tu
bukan ada untung pon!
kalau ko tunggu juge
tidor ko tak lena
panas panas
hauhauhau!

Bijaknya Anwar sampai Najib terKANTOI!

Bijaknya Anwar sampai Najib terKANTOI!
Oleh:U

Anwar test market jer

Najib sudah gabra
jawatan PM akan lesap!
lalu dicari punahsihat2nya
camne nak counter attack!
puak2 tu bagi idea bodoh!
sebab najib bodoh dia tak
tau idea tu bodoh!
idea KATAK namanya
dah najib pun dengan semangat
nak jadi PM dan bekuwasa
dilakukan macam2
sehingga terbentuklah
kerajaan BN HARAM di Perak!

Najib sudah kata dia menang!
bila ada soalan dari reporters
dia cakap, dia ikut apa yang
anwar nak buat, so jangan
salahkan umno puler!

Bila najib bodoh perasan dia
sudah menang, seronok tak
terkira! Rosmah sudah bercita2
jadi bini PM yg pertama ada
dua laki!

Ghoper2nya, NAJIB KANTOI!
Speaker masih ada kuwasa!
Speaker tu org PR
Najib sudah gelabah
gelabah dan gelabah!

Malam ini dan malam2 berikutnya
najib tak lena tidur
impian jadi PM sudah kabur
nasi sudah jadi bubur
nasib pun lebur
dan berterabur!

ambik kau najib
kan DAH TERKANTOI dgn ANWAR
hauhauhau

Bijak! Bijak! Bijak!
Itulah kebijaksanaan MP Permatang Pauh!

Rabu, Mac 04, 2009

Farhat Tolak Polistisasi Rekontruksi Gaza


Farhat Tolak Polistisasi Rekontruksi Gaza
[ 04/03/2009 - 01:15 ]

Gaza-Infopalestina : Juru bicara Hamas, Yusuf Farhat menegaskan, pihaknya menolak politisasi rekontruksi. Ia menuding sebagaian pihak berupaya merealisasikan kepentingan politiknya dengan mengorbankan rakyat.

Pernyataan ini diungkapkan Farhat dalam pertemuan audiensi yang diadakan biro informasi Hamas di kawasan Timur Tengah bekerja sama dengan keluarga besar Masjid Raya di kamp Al-Barij Selasa (3/3).

Ia mengisyaratkan, pihaknya menyambut baik semua gerakan yang bertujuan membantu rakyat Palestina tanpa syarat apapun. Ia menegaskan, pihaknya menolak semua provokasi politis dalam setiap bantuan.

Dalam pada itu, Farhat mengkritik KTT Sharm kemarin yang telah melangkahi demokratisasi legal formal yang telah ditempuh rakyat Palestina. KTT tersebut berupaya merubah realitas baru.

Ia juga menjelaskan, perang Zionis yang didukung Amerika dan sebagian pihak yang memusuhi Hamas telah gagal dalam memaksakan kehendaknya. Semua alternative telah dilakukan Zionis dalam memerangi Hamas. Kini mereka berusaha untuk memanfaatkan masalah rekontruksi ini dalam mangambil keuntungan secara politis.

Terkait dengan dialog Palestina, Farhat menyatakan, pihaknya berangkat menuju dialog di Kairo dengan dada terbuka, demi kepentingan tinggi rakyat. Pada saat yang sama, ia meminta semua pihak mengkondisikan suasana dialog untuk menjamin kesuksesanya. Ia minta penangkapan politisi di Tepi Barat segera dihentikan serta komitmen dengan semua kesepakatan yang telah ditanda-tangani dalam dialog pembukaan. Selayaknya semua pihak tidak mensyaratkan sesuatu untuk pemerintahan yang akan datang. (asy)

Musa : Hillary Clinton Menampakan Wajah Aslinya


Musa : Hillary Clinton Menampakan Wajah Aslinya
[ 04/03/2009 - 12:12 ]

Gaza-Infopalestina : Anggota parlemen Palestina dari fraksi Hamas, Yahya Musa menganggap pernyataan menlu Amerika, Hillary Clinton yang memahami kebutuhan Zionis atas aksinya di Gaza, menunjukan tidak seriusnya Amerika dalam proyek perdamaian di Timur Tengah.

Dalam pernyataanya secara tertulis yang dilansir infopalestina Rabu (4/3), Musa mengatakan, Amerika tidak layak menjadi pengusung proses politik di kawasan. Karena ia telah menempatkan dirinya dalam barisan Zionis Israel. Bahkan Amerika telah mendukung aksi Zionis ini secara penuh. Baik dari sisi politik maupun pendanaan.

Musa mengungkapkan kekecewaannya atas pernyataan tersebut yang sama sekali bertentangan dengan slogan yang digembarkan presiden Barack Obama yang katanya komitmen dalam merealisasikan perdamaian. Hillary telah menempuh kebijakan yang bertentangan dengan politik Amerika dalam menghadapi bangsa Arab dan kaum muslimin.

Musa menjelaskan, pernyataan Hillary ini menunjukna wajah aslinya yang jahat terhadap Palestina. Kebijakannya sama dengan pendahulunya. Dari dulu Amerika tidak akan lepas dari permusuhanya terhadap Palestina. Pernyataan tersebut mengandung misi untuk memenuhi kembali gudang senjata milik Zionis yang dilarang dunia internasional menyusul agresinya kemarin ke Gaza.

Ia menambahkan, kebijakan Hillary ini menunjukan pandangannya yang berat sebelah dan berstandar ganda. Dengan demikian tak mungkin Amerika dapat merealisasian perdamaian di Timteng. Hingga kini belum ada satu proyek perdamaian Amerika yang sukses. Ia justru jalan beriringan dengan poros jahat Zionis dalam memusuhi bangsa Arab dan Islam.

Aleg Musa ini menegaskan, pernyataan Hillary mengandung misi yang jelas dan harus dipahami oleh kalangan yang menyebut dirinya kaum “moderat Arab” bahwa menggantungkan masalah perdamaian kepada Amerika adalah kesia-sian. Amerika komitmen dalam misinya strategisnya untuk mendukung penuh Zionis dalam melawan bangsa Arab dan Islam.

Hillary juga membawa misi kepada kaum muslimin, bahwa untuk memperoleh hak-haknya hanya bisa diperoleh dengan perlawanan, antisivatif dan teguh dalam bersikap. “Kami dengan tekad kami dan kemuan yang keras akan terus memperjuangakan cita-cita bangsa Arab di belakang masalah Palestina ini. Kami akan menggapai hak-hak kami dan memaksa Amerika agar merubah hanya dengan keteguhan jiwa dan percaya diri serta menunda pertentangan bangsa Arab disamping mengilangkan perselisihan diantara kita,” ungkapnya. (asy)

Nazzal: Tuntutan Tidak Bebaskan Marwan Bargoti Selamatkan Abbas


Nazzal: Tuntutan Tidak Bebaskan Marwan Bargoti Selamatkan Abbas
[ 04/03/2009 - 01:58 ]

Damaskus – Infopalestina: Anggota biro politik Hanmas, Mohammad Nazzal menyatakan bahwa beberapa pejabat Palestina dan Arab meminta kepada Israel untuk membebaskan Marwan Barghouti karena alasan hal itu akan melemahkan Mahmoud Abbas dan memperkuat posisi gerakan Hamas secara politik.
Nazzal mengatakan dalam sambutannya di acara aksi bertema “pekan kemenangan di perang Al-Furqan” yang diselenggarakan kemarin Selasa malam (3/3) di kamp pengungsi Yarmuk dekat Damaskus: "Saya ingin mengungkapkan satu masalah yang membingungkan, kemarahan dan kutukan, yakni masalah sejumlah pejabat Palestina dan Arab resmi meminta Israel untuk tidak membebaskan tahanan Marwan Barghouti, salah satu pejuang Fatah. Satu alasan karena pembebasan itu melemahkan melemahkan Mahmoud Abbas, pada tahap ini, dan alasan lain karena pembebasan itu akan memperkuat Hamas secara politik. Hamas dikhawatirkan akan mendapatkan posisi nasional lebih tinggi.”

Hamas komitmen bebaskan tawanan tanpa diskriminasi

Pemimpin Hamas ini berharap para pejabat Palestina dengan cepat mengecam masalah ini. Bisa jadi sejumlah pejabat Palestina menolak ini. Namun Nazzal menyerahkan masalah ini kepada istri Barghoti sendiri, pengacaranya dan rekan-rekannya. Sebab mereka mengetahui masalah lebih banyak dari pada Hamas.

Anggota biro politik Hamas ini mengatakan bahwa gerakannya akan tetap komitmen untuk membebaskan daftar tahanan Palestina yang sudah diajukan Hamas yang tidak membeda-bedakan antara tahanan satu dengan lainnya dari faksi-faksi Palestina. Namun berdasarkan syarat obyektif.

Nazzal menyampaikan penghormatannya yang tinggi kepada para tahanan Palestina yang tegar dan sabar dalam penjara Israel. "Kami akan memastikan kepada Anda bahwa kami tidak akan lupa meski orang lain melupakan kalian. Kami tidak akan membiarkan kalian sebagaimana orang lain membiarkan kalian. Penawanan kami terhadap serdadu Israel Gilad Shalit sudah hampir tiga tahun, itu kami lakukan dalam konteks kita ingin berupaya membebaskan Anda. Waktu yang begitu lama ini kami tempuh karena kami ingin membebaskan kalian, terutama tahanan yang memdapatkan vonis berat.” Tegas Nazzal. (bn-bsyr)

Mesir Halangi Delegasi Medis Inggris Masuk Gaza


Mesir Halangi Delegasi Medis Inggris Masuk Gaza
[ 04/03/2009 - 07:18 ]

Rafah – Infopalestina: Sudah memasuki hari ketiga, otoritas Mesir tetap menghalangi delegasi medis dari Inggris untuk masuk ke Jalur Gaza melalui gerbang perlintasan perbatasan Rafah.

Global Foundation untuk Bantuan Medis dalam pernyataannya mengatakan, delegasi yang terdiri dari 12 dokter Inggris ini adalah delegasi kedua kedua yang dikirim ke Jalur Gaza. Global Foundation delegasi ini terdiri dari para dokter konsultan dari berbagai bidang. Mereka membawa berbagai peralatan medis yang sangat dibutuhkan di rumah sakit Jalur Gaza. Di samping banyak obat-obatan yang menjadi prioritas utama sebagai kebutuhan yang sangat mendesak di Jalur Gaza.

Global Foundation menambahkan, “Delegasi ini meninggalkan Inggris pada hari Sabtu lalu. Sampai saat ini masih berdiri di pintu gerbang perbatasan Rafah tanpa diizinkan untuk masuk ke Jalur Gaza. Walaupun delegasi sudah berusaha untuk mendapatkan semua akses dan semua surat-menyurat yang diperlukan dari pemerintah Inggris dan pemerintah Mesir."

Global Foundation menyerukan pihak berwenang Mesir untuk membolehkan delegasi medis ini masuk ke Jalur Gaza, tanpa penundaan dan hambatan. Global Foundation menyatakan bahwa delegasinya bertekad untuk tetap tinggal di perlintasan Rafah sampai mendapatkan izin masuk Jalur Gaza.

"Kami berharap dari pihak berwenang Mesir untuk memahami peran kemanusiaan kami. Terlebih sejumlah dokter konsultan menanggung beban berat untuk datang memberikan bantuan kepada para pasien yang tidak bersalah di Jalur Gaza,” lanjutnya.

Global Foundation menyatakan bahwa peralatan yang dibawa serta delegasi dari terancam rusak, khususnya di tengah kondisi cuaca yang buruk yang terjadi di kotakota Rafah dan al Arisy, Mesir. (seto)

Pemerintah Haniyah Kecam Perlakukan Diskriminasi pada Tahanan


Pemerintah Haniyah Kecam Perlakukan Diskriminasi pada Tahanan
[ 04/03/2009 - 07:13 ]

Gaza – Infopalestina: Pemerintah Palestina pimpinan PM Ismail Haniyah mengencam keras keputusan diskriminasi otoritas Ramallah dalam pemberian santunan kepada para tahanan yang mendekam di dalam penjara Zionis Israel. Hal ini dianggap semakin mengukuhkan perpecahan dan menjadi penghalangi keberhasilan dialog Palestina.

Jurubicara pemerintah Haniyah, Thaher Nunu mengatakan, pemerintah Haniyah mengikuti keputusan yang diambil otoritas Ramallah yang membuat perpecahan antar tahanan di dalam penjara Zionis Israel dan pemberian bantuan cepat hanya kepada tahanan dari PLO serta mengecualikan tahanan dari Hamas dan Jihad Islam. Pemerintah Haniyah menegaskan bahwa langkah ini semakin mengukuhkan perpecahan Palestina dan upaya memisahkan dan membedakan antara tanahan atas dasar afiliasi politik. Ini juga tikaman terhadap pinggang gerakan tahanan.

Nunu menegaskan dana ini adalah dana rakyat Palestina bukan dana kelompok tertentu sehingga ada pengecualian terhadap tahanan dari faksi-faksi lain. Dia menilai memasukan para tahanan ke dalam perselisihan politik berakibat negatif pada kehidupan mereka dan menambah penderitaannya dalam penjara penjajah. Tindakan itu jauh dari standar moral.

Nunu mengatakan, “Pemerintah terus memantau pelanggaran berturut-turut yang dilakukan media milik otoritas Ramallah dan gerakan Fatah melalui umpatan, celaan dan berita-berita dusta yang bertentangan dengan kesepakatan penghentian propaganda media dan provokasi. Ini mencerminkan adanya arus di dalam gerakan Fatah dari otoritas Ramallah yang berupaya menggagalkan upaya Mesir dan Arab untuk melakukan dialog dan rekonsiliasi, serta membuat penghalang bagi kesuksesan dialog ini dan bekerja sesuai dengan agenda Amerika dan Israel.” (seto)

Abrasy: Pemerintah Fayad Tidak Memiliki Hubungan dengan Proyek Nasional


Abrasy: Pemerintah Fayad Tidak Memiliki Hubungan dengan Proyek Nasional
[ 04/03/2009 - 07:03 ]

Alquds – Infopalestina: Seorang Akademisi Palestina, yang pernah ditunjuk sebagai seorang menteri di dalam pemerintahan Fayad, menilai bahwa pemerintah ini tidak mewakili proyek nasional Palestina dan tidak peduli dengan proyek ini, baik sebagai tokoh maupun politik. Pemerintah justru berkaitan dengan agenda pihak-pihak pemberi dana.

Hal tersebut disampaikan Ibrahim Abrasy dalam makalahnya di majalah “Albayadir as Siyasi” yang terbit di al Quds dalam edisi terakhir. Dia mengatakan, pemerintah Salam Fayad tidak mewakili proyek nasional Palestina dan tidak berkepentingan padanya, tidak sebagai tokoh maupun politik. Pemerintah ini terkait dengan agenda pihak-pihak pemberi dana. Dan itu dilakukan di tengah-tengah berlanjutnya agresi Zionis Israel ke Tepi Barat dan meningkatnya koloni permukiman dan koordinasi keamanan.”

Dia menjelaskan beberapa hal terntang sikapnya bergabung dengan pemerintahan Salam Fayad saat pembentukan pemerintahan dan kemudian mengundurkan diri. Dia mengatakan, “Ketika disodorkan, saya terdorong kemauan untuk memperjuangan proyek nasional Palestina. Saya berkeyakinan bahwa pemerintah di Ramallah masih komitmen dengan proyek nasional. Bahwa perpecahan tidak akan berlangsung sampai beberapa bulan kemudian kembali lagi kepada pemerintahan persatuan nasional. Atas dasar inilah saya masuk ke dalam pemerintahan (Fayad).”

Namun setelah berjalan sebulan atau dua bulan dari pembentukan pemerintahan, imbuhnya, mulai saya berfikir untuk mundur. Yaitu ketika saya menemukan bahwa pemerintah ini tidak memiliki hubungan sama sekali dengan proyek nasional Palestina dan tidak mewakilinya. Obsesi nasional bukan menjadi kerja yang diusungnya.

Dia menegaskan bahwa pemerintah inkonstitusional yang dipimpin Salam Fayad tunduk pada tekanan Negara-negara yang memberdi dana, pada koordinasi keamanan dan kesepakatan-kesepakatan yang ditanda-tangani. Ditambah tidak adanya cakrawala. Dia menyatakan lebih dari sekali bertanya kepada dewan menteri dan pemimpinnya, “Mana cakarawalanya? Ke mana kita pergi? Saya tidak menemukan jawaban. Justru yang saya temukan adalah perpecahan semakin kukuh.” (seto)

Dua Bukit Satu Batang (Sungguh Kreatiflah)

Dua Bukit Satu Batang
Dilulus terbit pada Saturday, February 28 @ 09:48:36 MYT oleh TokPenghulu

Penulisan Kreatif Belum sempat ke Bukit Gantang
Bukit Selambau pun belum datang
Kita dikejutkan kematian Adun Batang
Di Negeri Sarawak Bujang Senang
Maka sibuklah Anwar dan Hadi Awang
Untuk tawan dua bukit dan satu batang
Memang betul ini bukan kerja senang
Kena kerja kuat tak kira malam atau siang
Sebab musuh pasti juga mahu menang
Musuh diketuai oleh orang Pekan Pahang
Terkenal sebab suka bawa lari suami orang
Antaranya Cangkat Jering Bota dan Behrang
Dikurung hingga mengaku akan menyeberang

Ketua musuh sudah mula menyerang
Semua pasti beres sebab dia banyak wang
Perbendaharan negara dia yang pegang
Namun rakyat bukan semua mata wang
Bukan semua gila harta macam Hee Jelapang
Bukan semua boleh terbeli janji kau orang
Rakyat sudah muak dengan perangai kau orang
Kalau raja tak setuju kau orang panggil natang
Kaum yang bukan Melayu kau panggil pendatang
Buat demo dijalan kau kata macam kera semang
Tapi hari tu kau yang melebih dari kera miang
Kau rampas Perak dengan cara tipu dan wang
Bukan dengan mengikut lunas undang-undang
Kau juga suka siarkan gambar orang telanjang
Memang betul sentiasa mencari peluang
Kau pun sama malah tidur tanpa seurat benang
Tapi kita orang tak hingin nak tengok nenek orang

Dah dua pilihanraya di KT dan Permatang
Dua-duanya Pakatan Rakyat menang

Dengan izin Allah begitu juga akan datang
Batang Ai Bukit Selambau dan Bukit Gantang
Kita doa supaya Barisan Najis akan tumbang
Satu signal rakyat dah meluat kat hang!

Keris Silau
24 Februari 2009

2 perkara pelik di Perak belum terjawab

2 perkara pelik di Perak belum terjawab
Oleh:Kerisijau

1) Dewan Rakyat (DR) dan Dewan Undangan Negeri (DUN) tempat undang-undang digubal. Sepatutnya ia institusi tertinggi negara dan negeri mengatasi Mahkamah.

Tetapi di Perak, Mahkamah lebih tinggi dari DUN, sedangkan DUN menggubal undang2 utk dilaksanakan oleh mahkamah.

2) Speaker adalah jawatan paling tinggi dlm DUN. Setiausaha DUN perlu patuhi arahan Speaker.

Tetapi di Perak, Setiausaha DUN lebih tinggi dari Speaker. Setiausaha boleh kunci Dewan Undangan Negeri. Speaker terpaksa bersidang bawah pokok! Rolling Eyes

~ Ini semua krn Umno ikut Undang-Undang rimba!

Laporan Al-Jazeera mengenai kebodohan UMNO

Al-Jazeera: Scuffles at Malaysia parliament

Scuffles have broken out outside a state parliament in northern Malaysia after riot police and supporters of Malaysia’s ruling coalition blocked members of the country’s opposition from entering the building.

The incident took place on Tuesday as about 100 members of the opposition Pakatan Rakyat (People’s Alliance) tried to enter parliament in the town of Ipoh in the northern state of Perak.

A group of 28 opposition legislators accompanied by their supporters had been trying to hold an emergency session of the assembly but found their way blocked by a makeshift fence and dozens of riot police.

“Go back!” several government supporters shouted as pushing and shoving broke out between the rival groups.

Both the governing and opposition coalitions claim they have the right to rule Perak, which has been embroiled in a tense political and constitutional crisis since January.

The state has had no function government following the defections of several opposition legislators in January.

‘Double standards’

Police did not intervene, but stepped in to push back the opposition supporters when they approached the makeshift fence.

“This is utter rubbish. Elected representatives are not allowed to go inside,” A Sivanesan, an opposition legislator, told the Associated Press.

“It is not in accordance with the law. The police [are] practicing double standards.”

The crisis in Perak highlights the growing uncertainty in Malaysian politics after the ruling party suffered its worst ever election loss last year.

In the March 8 national polls, the ruling Barisan Nasional (BN) coalition lost control of four states including Perak, as well as its long-standing two-thirds majority in parliament, conceding a large number of seats to the opposition.

Unconstitutional

Last month opposition legislators protested after claiming the state sultan had acted unconstitutionally in appointing Zambry Abdul Kadir, a BN member, as chief minister without waiting for a vote of confidence in the state assembly.

Following the sultan’s endorsement, V Sivakumar, the state parliament’s speaker and a member of the opposition coalition, suspended the legislature.

He later called for opposition members to gather for an emergency session – a move seen as symbolic rather than having any real prospect of returning the opposition to power.

After being blocked from entering the state parliament the opposition legislators retreated to a side street where they held the emergency session in the open air.

The meeting unanimously passed a resolution of confidence in the ousted government led by Mohammad Nizar Jamaluddin.

“We are the rightful government … Now the state has two chief ministers, one that is legal, one that is absolutely illegal,” he said.

“The crisis must be solved … through the dissolution of the state assembly.”

Oleh:mag

MB Kedah cabar Pemuda Ameno

MB Kedah cabar Pemuda Ameno

ALOR SETAR 3 Mac - Pemuda Barisan Nasional (BN) Kedah dicabar mengemukakan nama Exco negeri yang didakwa terlibat mengeluarkan perkataan biadap ke atas Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah yang tersebar menerusi surat layang minggu lalu.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, tindakan itu penting bagi membuktikan dakwaan tersebut berasas dan bukan sekadar 'cakap kosong' berpandukan surat layang menyebut 'salah seorang Exco negeri'.

"Asyik cakap saja, berilah nama (Exco terlibat) kepada saya," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Pelantikan Ahli-ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Kedah.

Majlis tersebut disempurnakan Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim di di Balai Penghadapan, Istana Anak Bukit di sini hari ini.

Minggu lalu akhbar melaporkan penyebaran surat layang yang antara lain mengandungi dialog seorang Exco negeri ini mengeluarkan kenyataan menghina institusi kesultanan Kedah.

Surat yang tidak mempunyai nama, tanda tangan serta alamat pengirim ditemui di dalam peti pos di rumah Setiausaha Pemuda UMNO Kedah, Haris Che Mat pada 23 Februari lalu.

Berikutan itu, beberapa Pemuda UMNO bahagian di negeri ini membuat laporan polis menggesa pihak berkuasa menyiasat kesahihan dialog berkenaan.

Pemuda BN Kedah turut menyerahkan memorandum kepada pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) berhubung dakwaan terhadap Exco terbabit. Polis kini sedang menjalankan siasatan berhubung surat layang itu.

p/s : dh tau spa bagitau la apa yg berat sgt mulut.... kalau fitnah tu mmg kena buat plan dulu la...

MISTERI - Setiap pesakit akan mati pada hari Jumaat

Setiap pesakit akan mati pada hari Jumaat
Dilulus terbit pada Wednesday, March 04 @ 10:28:06 MYT oleh TokPenghulu

Relaks Sekejap Salah sebuah katil di dalam bilik ICU sebuah hospital ternama kerap mengalami kejadian pelik..

Setiap pesakit yang ditempatkan disitu pasti akan meninggal pada setiap hari Jumaat pagi tanpa mengira umur, jantina atau tahap kesihatan mereka Perkara ini sangat membingungkan para doktor...

Lalu para doktor memutuskan untuk memantau katil tersebut...mungkin makhluk halus ada menetap disitu. Apabila tiba hari Jumaat yang berikutnya.. . beberapa org doktor bersiap sedia untuk mengenalpasti penyebab kepada kematian di katil tersebut yang mana pada ketika seorang pesakit lelaki muda sedang tidur... Beberapa doktor memegang Yassin dan Quran sebagai persiapan menghalau makhluk halus.. Masa berputar... pukul 08:00am.. 08:30am sehingga jam 9....00 am ...






tiba-tiba... .....





Pintu bilik ICU itu terbuka.... Kemudian masuklah Makcik Timah Seorang pekerja sambilan sebagai pencuci yang hanya bertugas setiap hari jumaat.. Makcik Timah masuk... mendekati katil keramat tersebut... dan terus mencabut.... soket elektrik untuk alat pernafasan bantuan agar dapat menghidupkan. . vacuum cleanernya.. ..

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN