PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Rabu, November 19, 2008

Iblis pun terkejut..

Iblis pun terkejut..
Dilulus terbit pada Tuesday, November 18 @ 15:00:00 MYT oleh syamil

Artikel Oleh dewa



" Iblis merupakan satu mahkluk yang paling laknat sekali dalam alam ini.

Makhluk celaka ini dilaknat oleh Tuhan berikutan sikap sombongnya dan kengganannya menurut perintah Tuhan.

“Apakah yang menghalangmu untuk sujud ketika Aku perintahkanmu?” Iblis menjawab: “Aku lebih baik daripada Adam, Engkau (Wahai Tuhan) jadikan daku daripada api, sedangkan dia Engkau jadikan dari tanah”. (Surah al-A'raf, ayat 12).

Artikel ini menunjukkan bagaimana Iblis pun dijangka akan terkejut dengan tingkahlaku UMNO kebelakangan ini yang bagaikan cuba merebut gelaran makhluk paling laknat dalam alam ini...

Tingkah laku UMNO dan Iblis kebelakangan ini cukup mirip!

Kita lihat sejarah menunjukkan betapa Iblis memperdaya Nabi Adam dan isterinya .

“Dengan sebab itu dapatlah dia (Iblis) menjatuhkan mereka berdua (ke dalam larangan) dengan tipu dayanya. Setelah mereka memakan (buah) pohon itu, terdedahlah kepada mereka berdua aurat masing-masing, dan mereka mulailah menutupnya dengan daun-daun (daripada) syurga lantas Tuhan mereka menyeru mereka: “Bukankah Aku telah melarang kamu berdua dari pokok itu, dan aku katakan kepada kamu, bahawa syaitan itu adalah musuh kamu yang nyata?” Mereka berdua berkata: “Wahai Tuhan kami, Kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalaulah Engkau tidak mengampunkan kami dan kasihani kami, nescaya kami tergolong daripada orang-orang yang rugi”. (Surah al-A'raf,ayat 22-23).

Kita lihat pula bagaimana UMNO cuba memperdayakan PAS dengan muslihat mereka. Kepimpinan PAS dijemput datang berjumpa Pak Lah lalu kemudiannya direka-reka cerita kononnya PAS melalui Ustaz Hadi mahu bergabung dengan UMNO. Perpecahan berlaku seketika dalam PAS berikutan fitnah ini.

Tok Guru Nik Aziz berkata-"Kalau mereka (org jahat) ini terasa mereka samseng (kuat), nescaya mereka akan mendapati Allah lebih samseng (kuat). " UMNO memotong ayat lalu berkata Tok Guru mengatakan Allah samseng.

Samalah macam saya kata, Kalau Zionis rasa mereka ganas, di akhirat mereka akan dapati Allah lebih ganas!. UMNO pun memotong ayat saya lalu mengatakan saya berkata bahawa Allah ialah pengganas....

Kita janganlah jadi seperti UMNO atau Iblis yang apabila berdosa, bersikap takabur dan enggan akur atas kelemahan diri, sebaliknya menuding sesalahan kepada peraturan yang Allah tetapkan. Sesiapa yang bertindak seperti Iblis, maka dia menjadi kafir. Sementara sesiapa yang bersikap seperti Adam, maka dia mendapat keampunan tuhannya. Janganlah menjadi seperti UMNO yang menentang hudud dan qisas..

Kisah Adam dan Iblis menjadi rujukan dalam banyak episod kehidupan kita. Sebab itu dalam Islam sesiapa yang membuat dosa dan menghalalkan tindakannya maka dia menjadi kafir. Sementara sesiapa yang membuat dosa namun tidak menghalalkannya maka dia dianggap sebagai seorang fasiq (ahli dosa), namun tidak membawa kepada kufur. Melainkan jika dia bertaubat.

Oleh itu, apabila UMNO tak sudah-sudah memfitnah PAS dan Anwar kononnya kaki liwat, ejen zionis, ejen Yahudi, ejen DAP dan ejen Hindraf, mereka berdosa. Tetapi, sekiranya UMNO menghalalkan tindakan mereka memfitnah itu, mereka boleh jatuh kafir.. UMNO mesti insaf dan lebih berhati-hati.

Nabi bersabda:

“Sesungguhnya yang membinasakan mereka yang terdahulu dari kamu adalah; apabila orang yang berkedudukan mencuri maka mereka biarkan, jika orang yang lemah mencuri maka mereka laksanakan hukuman ke atasnya”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Bila kita lihat senario terkini, pembebasan Razak Baginda tanpa perlu membela diri, dan betapa BPR dan polis digunakan untuk kepentingan UMNO, kita termenung sendirian..

Mungkinkah Iblis pun tabik dengan UMNO??

Firman Allah dalam Surah Sad:

(maksudnya) (setelah selesai kejadian Adam) maka sujudlah sekalian malaikat, semuanya sekali, -Melainkan Iblis; dia berlaku sombong takbur (mengingkarinya) serta menjadilah dia dari golongan yang kafir. Allah berfirman: “Hai lblis! apa yang menghalangmu dari turut sujud kepada (Adam) yang Aku telah ciptakan dengan kekuasaanKu? Adakah engkau berlaku sombong takbur, ataupun engkau dari golongan yang tertinggi? Iblis menjawab: “Aku lebih baik daripadanya; Engkau (Wahai Tuhanku) ciptakan daku dari api, sedang dia Engkau ciptakan dari tanah”. Allah berfirman: “Kalau demikian, keluarlah engkau daripadanya, kerana eesungguhnya engkau adalah makhluk yang diusir. dan sesungguhnya engkau ditimpa laknatKu terus menerus hingga ke hari kiamat!”. Iblis berkata: ” Wahai Tuhanku! jika demikian, berilah tempoh kepadaku hingga ke hari mereka dibangkitkan (hari kiamat) “. Allah berfirman: ” Dengan permohonanmu itu, maka sesungguhnya engkau dari golongan yang diberi tempoh, hingga ke hari yang termaklum “. Iblis berkata: “Demi kekuasaanmu (Wahai Tuhanku), aku akan menyesatkan mereka semuanya, kecuali hamba-hambaMu (zuriat Adam) yang dibersihkan”. Allah berfirman: “Maka Akulah Tuhan Yang sebenar-benarnya, dan hanya perkara Yang benar Aku firmankan -Demi sesungguhnya! Aku akan memenuhi neraka jahannam dengan jenismu dan dengan orang-orang yang menurutmu daripada zuriat-zuriat Adam (yang derhaka) semuanya “. (ayat 73-85).

Kalau nak lihat kepimpinan sombong dan takabbur, lihatlah kepimpinan UMNO. Jika nak lihat kejahilan dan ketaksuban menyokong secara dulu, kini dan selamanya, lihatlah ahli-ahli UMNO. Saya masih ingat betapa di Pulau Pinang, tawaran Lim Guan Eng untuk memberikan elaun kepada UMNO selaku pembangkang di Pulau Pinang ditolak mentah-mentah oleh UMNO. Dengan takabburnya UMNO berkata bahawa UMNO enggan menerima elaun tersebut (sekalipun boleh digunakan untuk membantu rakyat) kerana tidak mahu ketua pembangkang dinegeri yang diperintah UMNO menerima apa-apa elaun... Busuk sungguh hati mereka.

Sikap kuat membazir UMNO mengingatkan kita pada firmah Allah bahawa membazir itu sahabat Syaitan... Kalaupun UMNO belum mencapai tahap Iblis, setakat tahap saudara syaitan itu saya yakin sudah capai!!

6 ulasan:

  1. Tak patut nak nasihat umno mereka dah macam iblis...tak makan saman

    BalasPadam
  2. Salam pada semua, LAYAKKAH KITA MELETAKKAN MANUSIA WALAU SIAPA PUN MEREKA SETARAF DGN IBLIS..SEDANGKAN NABI MUHAMMAD PUN TAK PERNAH MENYAMAKAN MUSUHNYA SEBEGITU...FIKIR-FIKIRKANLAH KERANA BELUM PASTI KITA DAPAT MEMOHON AMPUN KEPADA MANUSIA LAIN..BERDOALAH SEMOGA ALLAH MEMBERI KERAHMATAN KPD KITA SEMUA...AMIN

    BalasPadam
  3. kita cuma hamba ALLAH.... org tu mcm setan ke...iblis ke.... bukan kita tentukan....berdoa kepada ALLAH supaya dibuka pintu hati kita semua.... tak mengira fahaman politik mana sekali pun....

    BalasPadam
  4. Baca kisah perbualan Rasulullah dengan Iblis.... kisah itu sudah cukup memberi ilmu kepada kita secara ilmiah, betapa di dunia ini ramainya manusia seperti Iblis... Malah terlebih peranan dari Iblis.... Jika kita katakan, taraf iblis itu hanya Allah yang tentukan, maka kita cuba menutupi segala macam perbuatan iblis menyesatkan manusia... Masya-Allah.... Allah mendidik manusia mengenali sifat iblis melalui kisah ini... betapa malangnya manusia apabila manusia sendiri cuba berselindung.... ataukah berselindung hanya apabila tuduhan iblis itu terkena pada parti sokongannnya???? Wallahualam.... cubalah belajar tanpa pengaruh fahaman politik...

    BalasPadam
  5. Syaitan itu terdiri dari golongan manusia dan jin. Iblis adalah syaitan dari golongan jin. Pemimpin dan penyokong UMNO yang korup, rasuah dan sukakan maksiat serta tidak mahu kepada hukum Islam adalah syaitan dari golongan manusia yang bersahabat dengan Iblis.

    BalasPadam
  6. Iblis bersama manusia.Lahir manusia lahir iblis.Ada orang sembahyang bersama iblis..tidur bersama iblis..bangun bersama iblis dan etc.Kecuali mereka yang mematikan DIRINYA barulah iblis lari..lintang pukang..atau matikan dirimu niscaya engkau bersama Allah dan memasuki benteng Allah.Kerana Allah bukan sekadar ucapan tetapi dah memasuki benteng Allah dan MEMATIKAN DIRINYA.

    BalasPadam

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN