PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Sabtu, Mac 21, 2009

Aharonot : Hamas Menang Perang, Bagi Yang Kalah Harus Tunduk Pada Yang Menang


Aharonot : Hamas Menang Perang, Bagi Yang Kalah Harus Tunduk Pada Yang Menang
[ 20/03/2009 - 10:35 ]

Al-Quds-Infopalestina : Harian Israel Yedeot Aharonot menyebutkan, semua peristiwa akhir-akhir ini menegaskan tentang kemenangan gerakan perlawanan Hamas dalam perang Gaza kemarin. Israel telah gagal capai tujuanya.

Dalam laporanya Kamis (19/3), Aharonot menyebutkan, pentingnya pembebasan semua tawanan Palestina dari penjara Israel. Kerugian yang akan dialami Israel setelah kegagalanya dalam proses pertukaran tawanan akan lebih besar dari kerugian yang diperoleh Hamas di masa yang akan datang.

Harian ini meminta Israel untuk mengakui kerugianya pada perang Gaza kemarin dan tidak lagi menutup-nutupi apa yang sebenarnya terjadi. Israel tak mampu membebaskan tawanan Shalit dari Hamas. Mereka tidak mampu menekan Hamas, baik dengan operasi militer maupun blockade Gaza.

Harian ini menambahkan, Hamas akan berupaya dengan keras untuk menawan tentara zionis lebih banyak lagi, untuk mendesak zionis agar mau membebaskan semua tawanan Palestina, pada saat dimana Israel masih tetap menolak tuntutan Hamas.

Di bagian akhir, harian ini menyebutkan, Israel sebagai pihak yang merugi, harus menundukan kepalannya dan menyerahkan tawanan Palestina kepada Hamas. Para pejabat Israel harus menghentikan permainannya dengan mengorbankan tentara Shalit. (asy)

Galloway “Pribadi Tidak Disukai” di Kanada Karena Dukung Hamas


Galloway “Pribadi Tidak Disukai” di Kanada Karena Dukung Hamas
[ 21/03/2009 - 04:08 ]

Ottawa – Infopalestina: Kantor berita internasional melansir bahwa Departemen Imigrasi Kanada, Jumat (20/03), mengumumkan bahwa anggota parlemen Inggris George Galloway adalah "persona non grata" (pribadi yang tidak disukai) di negeri ini. Terutama karena "dukungannya secara finansial" kepada Gerakan Hamas.

Ali Khan Walshi, juru bicara Menteri Imigrasi Jason Kenney, menegaskan bahwa Ottawa tidak hendak menggelar karpet merah untuk "menyambut" Cromwell yang bangga menyediakan dukungan mater pada Hamas, yang merupakan gerakan teroris terlarang di Kanada.

Koran Inggris "The Sun" menyatakan bahwa Galloway akan berpidato di Toronto, 30 Maret ini. The Sun menyatakan bahwa Kanada akan mencegah dia memasuki wilayahnya karena menentang keberadaan pasukan Kanada di Afghanistan.

Walshi menyatakan dalam emailnya kepada kantor berita AFP, bahwa keputusan yang menganggap Galloway sebagai persona non grata di Kanada diambil oleh pejabat agen pelayanan perbatasan karena beberapa alasan, di samping apa yang disebutkan surat kabar "The Sun".

Dia menegaskan bahwa menteri imigrasi berwenang untuk memberikan "visa khusus" kepada pribadi-pribadi yang ditolak permohonannya untuk mendapatkan visa biasa di sesuai undang-undang yang berlaku, tetapi ia tidak memiliki niat sama sekali dalam kasus ini.

Dia menambahkan, "Saya yakin bahwa Galloway memiliki buku alamat yang penuh dengan teman-teman di tempat lain di dunia siap untuk menerimanya, namun itu tidak akan terjadi di Kanada."

Dia menilai Galloway adalah orang yang kontroversial di Eropa. Dia pernah didepak dari partai "Buruh" Inggris pada tahun 2003 setelah menuduh Perdana Menteri Inggris Tony Blair dan Presiden Amerika George W. Bush bertindak “seperti srigala” di Irak. (seto)

Netanyahu Diberi Waktu Tambahan untuk Membentuk Pemerintah


Netanyahu Diberi Waktu Tambahan untuk Membentuk Pemerintah
[ 21/03/2009 - 03:45 ]

Jerusalem – Infopalestina: Presiden Israel Shimon Peres setuju memberi Ketua Partai Likud Benyamin Netanyahu waktu tambahan selama dua pekan untuk membentuk pemerintahnya yang baru. Persetujuan ini diberikan dalam pertemuan Peres dan Netanyahu, Jum’at (20/03).

Waktu 28 hari yang diberikan kepada ketua Partai Likud untuk membentuk pemerintahan baru telah habis tanpa bisa membentuk pemerintahan baru. Di meminta diberi tambah waktu untuk meyakinkan partai Buruh yang dipimpin Menhan Ehud Barak mau bergabung ke dalam pemerintahan baru.

Radio ini menyebutkan beberapa hari lalu Netanyahu meminta bantuan dari Peres untuk meyakinkan partai Buruh agar mau bergabung dalam pemerintahan. Untuk itu Peres mendatangi berbagai pihak di partai Buruh untuk alasan ini.

Nampaknya, upaya ini mulai membuahkan hasil. Hari Rabu lalu Ehud Barak menyerukan partainya agar menilik kembali sikapnya yang mengusulkan pembentukan pemerintahan berhaluan kanan dengan dia tetap menjadi menhan. Seruan itu kembali dia ulang-ulang, hari Kamis, dalam rangkaian wawancara yang disiarkan televisi dan radio. Dia menegaskan bahwa “kepentingan tertinggi adalah untuk Negara”, hal ini yang mendorong partai Buruh untuk bergabung dalam pemerintahan Netanyahu untuk “merealisasikan perimbangan dengan kelompok kanan ekstrim.” (seto)

Ikrimah Sabri: Rencana Zionis Gabungkan al Quds Jadi Ibukota Entitas Israel


Ikrimah Sabri: Rencana Zionis Gabungkan al Quds Jadi Ibukota Entitas Israel
[ 21/03/2009 - 03:19 ]

Alquds – Infopalestina: Syaikh Ikrimah Sabri, ketua Badan Tinggi Islam, dalam kubahnya, Jum’at (20/03), mengecam klaim-klaim palsu yang dilontarkan entitas Zionis Israel untuk membenarkan penarikan diri dari pertukaran tahanan dengan menolak membebaskan para tahanan yang dianggap “tangan mereka berlumuran darah”. Dia mempertanyakan, “Apakah orang-orang yang melontarkan istiah kotor ini tangan-tangan mereka tidak berlumuran darah ribuan orang Palestina?”

Sabri menegaskan pentingnya keberhasilan pertukaran tahanan yang disepakati oleh semua pihak. Dia menyatakan bahwa operasi penangkapan terhadap para pemimpin dan kader Hamas tidak akan menyelesaikan masalah, bahkan semakin menambah rumit.

Berkaitan dengan konspirasi Zionis terhadap al Quds dan al Aqsha, Syaikh Sabri menegaskan bahwa di sana ada jaringan terowongan yang diarahkan menuju masjid al Aqsha dari arah barat dan selatan.

Dia mengatakan, “Terowongan-terowongan ini mengakibatkan keruntuhan di Silwan dan kota lama di al Quds, mengancam bangunan peninggalan bresejarah dan juga dua pagar di timur dan selatan masjid al Aqsha mengalami retak-retak.” Dia menyatakan otoritas penjajah Zionis Israel bertanggung jawab atas apa yang mengancam masjid al Aqsha dan bangunannya. Dia menegaskan bahwa masjid al Aqsha akan tetap menjadi symbol keteguhan kaum muslimin.

Dia menjelaskan kondisi kota al Quds dan apa yang dialami warga Palestina di rumah-rumah mereka dari tindakan pembersihan etnis oleh Zionis Israel yang diwakili oleh “Walikota” yang baru. Yang memulai masa tugasnya dengan membuka pertempuran dengan mengeluarkan keputusan-keputusan dan larangan-larangan dzalim berupa menghancuran puluhan rumah dan perkampungan yang membuat ratusan keluarga Palestina terkoyak-koyak.

Hasil walikota baru yang menyiapkan dirinya untuk tugas agresi illegal, tidak beradab dan tidak manusiawi ini bisa dilihat dari apa yang diisyaratkan oleh data sejumlah keputusan dan ancaman penghancuran dan pengosongan bangunan yang mencapai 300 keputusan; di nama terdapat 2700 bangunan di antaranya ada dalam daftar penghancuran selama 3 tahun ke depan.

Langkah-langkah represif Israel ini memiliki karakter politis. Tujuannya adalah untuk memperkecil jumlah orang Arab (Palestina) dibandingkan dengan para pemukim Zionis di al Quds. Yaitu dengan melakukan penggusuran dan penyitaan tanah serta perluasan permukiman-permukiman di sekitar al Quds.

Dia menyatakan saat ini sedang dilakukan pembangunan 5700 unit rumah di al Quds. Ditambah 73 ribu unit di Tepi Barat. Tujuannya adalah untuk menempatkan lebih dari satu juta Yahudi di al Quds. Agar mereka bisa melaksanakan sebuah rencana yang bertujuan untuk memberlakukan blockade, pengepungan dan tembok rasial untuk mengisolasi al Quds dari wilayah Tepi Barat dan mengukuhkan yahudisadi di al Quds dan menggabungkannya sebagai ibukota entitas Zionis Israel. (seto)

Hamas: Israel Tangkap Tahanan yang Bebas dari Penjara Otoritas


Hamas: Israel Tangkap Tahanan yang Bebas dari Penjara Otoritas
[ 21/03/2009 - 02:58 ]

Tepi Barat – Infopalestina: Gerakan Islam Hamas menyangkal klaim-klaim dan kebohongan propaganda dinas keamanan dan “Pemerintah" Fayyad bahwa para korban penculikan ditahan bukan karena latarbelakang politik. Hamas mengatakan bahwa penculikan yang dilakukan pasukan pendudukan Israel terhadap para tahanan yang baru dibebasan dari penjara otoritas Ramallah adalah bukti kerjasama antara Israel dan otoritas Ramallah untuk menambah penderitaan mereka.

Dalam pernyataan Jumat (20-3), gerakan Hamas Tepi Barat mengatakan, "Baik kita tegaskan adanya koordinasi sebelumnya dengan otoritas Abbas, atau tidak kita tegaskan, yang penting bagi kita adalah apa yang diterjemahkan secara operasional di lapangan, ini adalah hujah paling kuat daripada seribu bukti atau tuduhan."

Gerakan Hamas mempertanyakan, “Siapa yang mempertanyakan para pemimpin dinas keamanan atas apa yang mereka lakukan menculik terhadap korban penculikan serta yang mengakibatkan penderitaan keluarga mereka dan orang tua mereka? Siapa yang menilai harga ketidakadilan yang disebabkan oleh dinas keamanan tersebut pada mereka? Sungguh ini adalah penyalahgunaan besar semua etika nasional, nilai-nilai moral dan kemanusiaan, bila pengadilan hanya berlaku pada semua orang Palestina yang tidak berafiliasi kepada Fatah: setiap orang yang dibebaskan dari pernjata Zionis Israel dijebloskan ke dalam penjara dinas keamanan otoritas. Dan setiap orang yang dibebaskan dari penjara otoritas dijebloskan ke dalam penjara penjajah Israel."

Gerakan Islam menilai bahwa situasi ini belum pernah dialami bangsa Palestina sebelumnya. Ini adalah "lelucon proyek nasional" dan "kejahatan terhadap kebebasan dan kehormatan, tikaman pengkhianatan oleh dinas keamanan terhadap martabat orang-orang mulia."

Hamas menyerukan semua pihak terkait, para pejabat dan pemimpin dari semua faksi untuk keluar dari keheningan yang memalukan, segera menyadari terjadinya kejahatan nasional sejak lama dan masih berlanjut, di tengah-tengah ketidakadilan dan penindasan parah.

Gerakan Hamas memberikan sejumlah contoh nama orang-orang oleh dinas keamanan Ramallah dikatakan telah dibebaskan selama berlangsung dialog nasional, padahal dalam jangka waktu 48 jam kemudian berada di dalam penjara Zionis Israel. (seto)

Guna Nama ‘Allah” Adalah Hak Makhluk Allah

Guna Nama ‘Allah” Adalah Hak Makhluk Allah
Dilulus terbit pada Saturday, March 21 @ 09:20:53 MYT oleh TokPenghulu

Artikel Oleh Tok Janggut.

Berbagai andaian dan komen berkaitan dengan penggunaan nama Allah. Isu ini timbul apabila dikatakan ada pihak bukan Islam menggunakan kalimah suci umat Islam ini. Yang menjadi kekeliruan umat Islam ialah apakah ada dalil atau nas yang mencegah golongan bukan Islam menggunakan nama Allah ini?

Sejarag Rasulullah SAW sendiri jika kita kaji dimana Abu lahab, Abu Jahal dan ramai lagi golongan kafir Quraish apabila bersumpah atau pun berhujah dengan pengkiu nabi ketika itu, yang sering kit abaca mereka ini akan menggunakan perkataan “ demi Allah………”, tetapi tidak pula kedengaran Nabi atau para sahabat seperti Abu Bakar, Umar dan lain-lain nya melarang puak kafir Quraisy ini menggunakan nama Allah itu? Jadi apa masalahnya dengan umat Islam ketika ini? Kalau nak dilarang, UMNO adalah golongan yang layak dilarang menggunakan nama Allah ini kerana mereka inilah yang selalu mempertikai, mempersenda dan menghalang syariat Allah dari dilaksanakan di bumi Malaysia ini.

Para artis atau pelakun yang seirng kali melakukan maksiat dalam drama atau filem denagn jelas melakukan kemungkaran, berpeluk antara lekaki dan perempuan yang bukan mahram, hari ini peluk orang lain, drama atau filem esok peluk pula orang lain, ini lagi jelas maksiat tetapi ketika mereka menang dalam anugerah tertentu, mereka tidak segan silu dan keadaan jahil melafazkan “alhamdulillah, syukur pada Allah……. Apakah mereka bersyukur menang kerana melakukan kemungkaran pada Allah? Mengapa ini pihak golongan agama tidak komen dan tidak tegah?

Suami atau bapa dayus lagi fasik pula hanya membiarkan saja malahan memberikan sokongan dan bangga pula bila melihat isteri atau anak perempuan mereka dipeluk, digomol dan dibelai oleh lelaki bukan mahram semata-mata kerana mengejar nama dan wang. Nabi telah menjanjikan golongan dayus dan fasik tempatnya adalah di neraka. Mengapa tidak kedengaran mufti, ulama atau jabatan agama melarang atau menegur atau menyekat kegiatan maksiat yang di benarkan oleh undang-undang manusia ini?

Inilah jelas akhir zaman apabila ulama jahat lagi sesat lebih ramai dari ulama yang mempertahankan kebenaran.

Oleh itu, janganlah sibuk dengan perkara remeh dari masalah pokok yang jelas di depan mata tetapi dibutakan mata dan dipekakkan telinga saja. Golongan bukan Islam juga adalah makhluk Allah cuma mereka tidak beriman saja dengan Allah. Tetapi apa bezanya mereka ini dengan golongan yang mengaku Islam tetapi hidup penuh dengan kezaliman, rasuah, arak, judi, zina, menindas, menipu dan berbagai lagi itu? Janganlah kuman di seberang Nampak sangat, tetapi gajah depan mata buat buta saja.

Yang penting mereka menggunakan nama Allah bukan untuk tujuan menghina kalimah suci itu. Wallahualam.

KOMEN ANA:

Re: Guna Nama ‘Allah” Adalah Hak Makhluk Allah (Score: 1)
by abdinabu on Saturday, March 21 @ 09:45:14 MYT
(User Info | Send a Message) http://ambuyatel-binangkit.blogspot.com/
Ana amat setuju dengan pendapat tuan...
Cuma nak mintak PENJELASAN dari segi hukum menganai LENCANA POLIS.. yang tertulis kalimah Allah dan Muhammad padanya...

Ada artikel yg KOMEN [ambuyatel-binangkit.blogspot.com] tentang penggunaan "Kalimah Allah" dalam agama kristian....

TGNA kata tak apa... terpulang pada pusat.

AWAS...sudah ada risalah PALSU..!!


AWAS...sudah ada risalah PALSU..!!


Brader MatSamanKati baru je dapat call dari sorang informer maklumkan bahawa ada berlaku penyebaran risalah palsu yang kononnya dicetak oleh Pakatan Rakyat bagi mengelirukan orang ramai.

Kami difahamkan bahawa didalam risalah tersebut, dinyatakan beberapa perkara yang cuba memburuk-burukkan keperibadian DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Disini kami yang mewakili Biro Penerangan Pakatan Rakyat Perak ingin membuat penjelasan bahawa pihak kami tidak ada dan tidak samada mencetak, mengeluarkan atau mengedarkan apa-apa risalah yang menyentuh pihak Istana khasnya DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Kepada sesiapa yang menerima apa-apa risalah yang berbau hasutan dan bersifat cuba memburukkan Pakatan Rakyat yang kandungannya memburuk-burukkan DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Shah diminta bekerjasama dengan pihak kami agar dapat menahan individu yang terlibat mengedar risalah tersebut dan segera diserahkan kepada Balai Polis yang berhampiran

Anda juga dinasihatkan agar tidak terlibat sama didalam mengedarkan apa-apa risalah seperti yang disebutkan diatas.

Bagi penerima risalah-risalah tersebut, kerjasama anda amat-amat diperlukan sekiranya anda dapat mengecam sesiapa atau mana-mana kenderaan yang dilihat mengedar, meletak atau memberi risalah seperti diatas dimana-mana premis atau tempat awam untuk diambil tindakan lanjut (sila catitkan no plat kenderaan terbabit, jenis kenderaan, warna, masa kenderaan tersebut dilihat dan dimana kenderaan tersebut dilihat).

Untuk makluman anda, risalah yang dicetak dan diedarkan oleh pihak kami tertera "Biro Penerangan Pakatan Rakyat" pada bahagian bawah risalah tersebut. jika tidak terdapat perkataan tersebut pada risalah, ianya adalah dari sumber yang lain.

Sekian Harap Maklum.

sumber perisikrakyat

Baca juga:
Salah laku siapa?

Cubaan Memburukkan Pakatan Rakyat (Poster)



Cubaan Memburukkan Pakatan Rakyat
dugong_darat tumpang blog ummi untuk posting....

Tadi ummi dan sya pergi mengator rakan-2 muslimat ke rumah memasing bersedia untuk aktiviti petang...

Sambil mencari makan untuk aku, MSK, Ciberboron dan Topeng_Perak, deme terjumpa ader beberapa makhluk asing tengah sibuk mentaburkan risalah macam kat bawah nih untuk tatapan penduduk di sekitar bukit gantang...

bagi aku deme nih niat nak kabo yang pakatan rakyat yang buat...
namun demikian dikenalpasti bahawa deme nih adalah orang-orang umno...
risalah ini ditaburkan semasa orang sedang solat jumaat...

maka dengan ini, sesiapa yang terjumpa risalah itu hendaklah segera musnah semuanya...
mereka berniat ingin memburukkan imej pakatan rakyat...

laporan polis sedang dibuat oleh sya dan haji ismail...

laporan seterusnya boleh rujuk blog perisik rakyat yang sedang berada di lokasi balai...

aku dugong melaporkan bagi pihak ummi dan bloggers pakatan rakyat...

Baca juga yang ini:
Foto Hina Ulamak & Sultan Perak

UNDI PAS DAPAT PAHALA-MASUK SYURGA


Ada orang tanya (sinis): "Apa awak ingat undi PAS boleh masuk syurga ker..." Dia kata gitu tak mengapa... kita tak payah jawappun tak apa. Tapi ada yang kata begini: "kalau awak kata Undi PAS dapat pahala dan boleh masuk syurga, awak pergilah undi dan masuk syurga sorang-sorang.... biarkan kami masuk NURAKA"... Hah! yang ini kesian jangan biarkan.... bagi dia (penampar?) baca POSTER ini sebagai ganti diri melayan orang yang lalai dan leka (tak sampai hati nak kata orang jahil, bodoh, bahlul, sewel dan yang seumpamanya) dan doakanlah (dengan ikhlas) semoga dia mendapat hidayah dari allah SWT... Amin ya Rabbal Alamin...

Apa-apapun sekalung TAHNIAH kepada pereka POSTER ini.. memudahkan lagi kerja kita berdakwah dan juga berkempen...

KLIK PADA GAMBAR UNTUK MEMBACANYA

KOMEN:
Ada sesiapa boleh SANGKAL keterangan ini?
Ada sesiapa nak kata UNDI UMNO DAPAT PAHALA?
CUBA BACA ARTIKEL INI

UNDILAH PAS DIPRK-P059 BUKIT GANTANG

Takbir!!!

Ambuyat.

BANTUAN KECEMASAN UNTUK PESAKIT ANGIN AHMAR / STROKE


Bantuan Kecemasan Untuk Pesakit Angin Ahmar/Stroke
Dilulus terbit pada Friday, March 20 @ 23:30:00 MYT oleh TokBatin

Tips @ Petua Oleh blalang

" DITERBITKAN OLEH : URUSETIA AMAL KEMASEK
PT758 TINGKAT 1, BANGUNAN SEDC, KEMASEK 24200 KEMAMAN, TERENGGANU D.IMAN
TEL: 09-8662230 FAX: 09-8662231 EMAIL: info@amalmalaysia.net

BANTUAN KECEMASAN UNTUK PESAKIT ANGIN AHMAR / STROKE

Alat yang diperlukan ialah jarum suntikan ataupun jarum jahit yang kebiasaanya ada di rumah. Ianya adalah satu kaedah yang terbukti berkesan dengan izin Allah dan merupakan cara yang agak luar biasa untuk sembuh dari penyakit angina ahmar yang boleh membawa kepada lumpuh jika tidak dirawat dengan segera.

Risalah ini diterjemah dari risalah asal berbahasa Inggeris. Bacalah untuk pengetahuan anda dan mungkin ianya berguna jika ditakdirkan ada antara ahli keluarga, jiran dan rakanrakan anda terkena penyakit ini suatu hari nanti.

Ianya amat menakjubkan jika berhasil, luangkan masa anda untuk membacanya dengan teliti dan simpan risalah ini sebab mungkin ada nyawa seseorang yang boleh diselamatkan dengan izin Allah melalui tip-tip yang akan dibincangkan.

Bapa saya meninggal dunia akibat penyakit angin ahmar 3 tahun lalu setelah terlantar lumpuh selama sebulan. Masa itu saya tidak tahu apa-apa tentang rawatan kecemasan untuk pesakit angin ahmar.

Walau bagaimanapun masih belum terlewat untuk kita kongsi bersama. Sila baca dan sampaikan kepada saudara-mara serta rakan-rakan anda. Yayasan AMAL tidak mempunyai ramai sekarelawan perubatan bagi memenuhi permintaan rawatan dari masyarakat setempat. Semoga buletin seumpama ini boleh membantu anda melakukannya sendiri.

Apabila serangan angin ahmar mengenai seseorang, kapilari darah di dalam otaknya menghadapi risiko untuk pecah. Bila anda berhadapan dengan seseorang yang baru terkena angin ahmar dan tidak sedarkan diri, pertama sekali anda jangan panik dan bawa bertenang.

Tidak kira di mana sahaja mangsa itu berada, jangan alihkan ke tempat lain. Kerana pergerakan pada ketika itu boleh menyebabkan kapilari darah di otak mangsa terus pecah. Bantu mangsa untuk duduk dan sokong badannya supaya tidak terjatuh. Jika mangsa terjatuh semula, keadaan mungkin akan bertambah buruk.

Jika di rumah anda ada jarum suntikan (alat yang terbaik), jarum jahit atau pin baju yang tidak berkarat, segera panaskan dengan api untuk disterilkan. Kemudian dengan berhati-hati cucuk kesemua hujung jari-jari tangan mangsa kira-kira 1 mm dalamnya,seperti rawatan akupuntur.

Cucuklah sehingga menitiskan darah, jika perlu picitlah jari-jarinya sehingga mengeluarkan darah. Apabila kesemua 10 jari mengeluarkan setitis darah tunggu beberapa minit sehingga mangsa sedar semula.

Jika berlaku perubahan betuk mulut, tarik telinganya sehingga kemerahan. Kemudian cucuk kedua belah telinga dengan jarum sehingga mengeluarkan 2 titis darah.

Beberapa minit kemudian Insya Allah, mangsa akan sedar semula.
Tunggu sehingga mangsa benar-benar sedar kemudian bawa dia ke hospital.

Memanggil ambulance semasa mangsa pengsan dan mengejarkannya ke hospital secara tergesa-gesa sebenarnya boleh menyebabkan kapilari darah di otak mangsa pecah dan berlaku pendarahan. Sukar untuk mangsa dipulihkan apabila keadaan ini berlaku. Ada kemungkinan daya ingatan mangsa akan hilang sepenuhnya, walaupun dia mampu berjalan semula.

”Saya belajar tentang menitiskan darah bagi menyelamatkan nyawa dari seorang doctor tradisional Cina bernama Ha Bu-Tung yang tinggal di Sun-Juke.

Selain itu saya juga berpengalaman mempraktikkannya. Sebab itu saya yakin cara ini adalah berkesan 100%” menurut seorang pengamal kaedah rawatan ini. Tambah beliau lagi ”Pada tahun 1979, ketika itu saya sedang mengajar di Kolej Fung-Gaap dekat Tai- Chung.

Tiba-tiba seorang guru lain berlari ke kelas saya dan mengadu; “En. Liu, penyelia kami diserang angin ahmar!.”

Saya pun bergegas ke bilik beliau di tingkat 3. Saya lihat penyelia kami, En.Chen Fu-Tien, telah menjadi pucat, percakapannya tak difahami, dan ada tanda-tanda serangan angin ahmar. Saya segera menyuruh pelajar saya membeli jarum suntikan di farmasi dan terus menyuntik jari-jarinya. Apabila kesemua 10 jarinya menitiskan darah,(setiap jari setitis darah), selang beberapa minit muka En Chen kembali kemerahan dan dia membuka matanya.

Malangnya mulut beliau masih belum normal, jadi saya menarik telinganya untuk mengalirkan darah ke situ. Bila telinganya kemerahan, saya menyucuk kedua-dua telinganya sehingga menitiskan 2 titik darah. Selepas 3-5 minit, bentuk mulutnya kembali normal dan percakapannya kembali jelas.

Kami memberikan dia secawan teh panas, merehatkannya seketika sebelum membawanya ke Hospital Wei Wah.

Dia ditahan semalaman dan dibenarkan keluar keesokan harinya untuk terus bertugas di sekolah. Keadaan beliau kembali seperti biasa, tiada apa-apa kesan angin ahmar.

Kebiasaanya mangsa angin ahmar yang mengalami pendarahan di otak dalam perjalanan ke hospital adalah sukar untuk dipulihkan seperti sediakala. Angin ahmar adalah antara penyebab utama kematian. Mereka yang bernasib baik dipanjangkan umur tetapi kebanyakannya lumpuh sehingga akhir hayat.

Penyakit angin ahmar ini ada kemungkinan untuk mengenai sesiapa sahaja. Jika semua di antara kita boleh mengingati kaedah penitisan darah ini dan memulakannya segera, dalam jangka masa pendek, mangsa-mangsa boleh kita selamatkan dengan izin Allah dan ada harapan pulih seperti sediakala.

Diharapkan kaedah bantuan kecemasan mangsa angin ahmar ini dapat dihebahkan supaya penyakit ini tidak tersenarai sebagai penyebab utama kematian di kalangan kita.

SETIAP PENYAKIT ADA UBATNYA KECUALI MAUT DAN SETIAP YANG BERNYAWA PASTI AKAN MENGHADAPI MAUT.

http://isuhangat.blogspot.com


KOMEN ANA:

Re: Bantuan Kecemasan Untuk Pesakit Angin Ahmar/Stroke (Score: 1)
by abdinabu on Saturday, March 21 @ 00:51:00 MYT
(User Info | Send a Message) http://ambuyatel-binangkit.blogspot.com/
biasanya penyakit ini menyerang warga mas.... ada baiknya setiap warga mas itu bersiap sedia dengan bekalan menuju Allah SWT berupa Iman, Amal Soleh dengan meningkatkan ketaqwaan dari masa kesemasa...
jadi eloklah juga dibaca artikel ini [ambuyatel-binangkit.blogspot.com] untuk tips amalan Insya Allah!

Jumaat, Mac 20, 2009

Aharonot : Hamas Menang Perang, Bagi Yang Kalah Harus Tunduk Pada Yang Menang


Aharonot : Hamas Menang Perang, Bagi Yang Kalah Harus Tunduk Pada Yang Menang
[ 20/03/2009 - 10:35 ]

Al-Quds-Infopalestina : Harian Israel Yedeot Aharonot menyebutkan, semua peristiwa akhir-akhir ini menegaskan tentang kemenangan gerakan perlawanan Hamas dalam perang Gaza kemarin. Israel telah gagal capai tujuanya.

Dalam laporanya Kamis (19/3), Aharonot menyebutkan, pentingnya pembebasan semua tawanan Palestina dari penjara Israel. Kerugian yang akan dialami Israel setelah kegagalanya dalam proses pertukaran tawanan akan lebih besar dari kerugian yang diperoleh Hamas di masa yang akan datang.

Harian ini meminta Israel untuk mengakui kerugianya pada perang Gaza kemarin dan tidak lagi menutup-nutupi apa yang sebenarnya terjadi. Israel tak mampu membebaskan tawanan Shalit dari Hamas. Mereka tidak mampu menekan Hamas, baik dengan operasi militer maupun blockade Gaza.

Harian ini menambahkan, Hamas akan berupaya dengan keras untuk menawan tentara zionis lebih banyak lagi, untuk mendesak zionis agar mau membebaskan semua tawanan Palestina, pada saat dimana Israel masih tetap menolak tuntutan Hamas.

Di bagian akhir, harian ini menyebutkan, Israel sebagai pihak yang merugi, harus menundukan kepalannya dan menyerahkan tawanan Palestina kepada Hamas. Para pejabat Israel harus menghentikan permainannya dengan mengorbankan tentara Shalit. (asy)

Israel Kaitkan Masalah Perlintasan Dengan Pembebasan Shalit Setelah Gagal Dalam Pertukaran Tawanan


Israel Kaitkan Masalah Perlintasan Dengan Pembebasan Shalit Setelah Gagal Dalam Pertukaran Tawanan
[ 20/03/2009 - 10:54 ]

Sidang pemerintah Israel berakhir tanpa satu keputusan terkait transaksai pertukaran. Perdana menteri Olmert manawarkan semua upaya untuk membebaskan Giladh Shalit dan mengundang orang tua Shalit untuk hadir dalam rapat tersebut.

Harian Haaretz Israel menyebutkan, rapat pembebasan Shalit berakhir dengan keputusan membentuk komite yang terdiri dari sejumlah pemimpin lembaga keamanan untuk mencari solusi tercepat guna menekan gerakan Hamas. Mereka membekukan kunjungan terhadap tawanan Palestina di penjara Israel, memperketat masalah perlintasan dan membuat sejumlah sangsi lainya, agar Hamas tunduk pada semua peryaratan yang mereka minta.

Sementara itu, kepala dinas intelijen Shabak, Yuval Diskin mengumumkan, pihaknya tidak keberatan mengungkapkan nama-nama yang diminta gerakan Hamas untuk dibebaskan. Ia juga setuju untuk membebaskan sebagian besar dari mereka. Langkah ini diambil untuk memberi kesan bahwa Israel sungguh-sungguh ingin mensukseskan kesepakatan.

Di sisi lain, menteri kehakiman Israel, Daniel Friedman dalam pidato penutupnya mengatakan, semua pejabat pemerintah Israel tidak akan menerima persyaratan Hamas. Padahal sebelumnya Olmert bersiap untuk memberikan kelonggaran lebih jauh lagi. Namun tuntutan Hamas di luar ukuran, semua pejabat pemerintah Israel tidak akan menerima persyaratan tersebut.

Sementara Nuam Shalit, ayah dari Shalit menuding pemerintah Israel telah gagal dalam membebaskan anaknya. Ia menganggap pemerintah Israel bertanggung jawab penuh atas kegagalan ini. Ia menyebutkan, pemerintah tidak bisa menjaga aliansi antara militer, Negara dan para keluarga yang mengirimkan anak-anaknya untuk menjadi tentara. Padahal setahu kami, Negara tidak akan berlepas diri dari semua itu. Dalam tuntutannya, keluarga Shalit menuntut pemerintah mengembalikan anaknya, sebelum Olmert meninggalkan jabatan perdana menteri, berapapun harga yang harus dibayar, ungkapnya.

Kemudian pemerintah kembali menggelar sidang khusus, terkait terpuruknya pandangan public Israel yang mengangkat pernyataan para menteri di sejumlah media, pada beberapa hari terakhir penanda tanganan pertukaran tawanan yang hampir jadi dilakukan.

Sebagaimana harian Yedeor Aharonot, sebuah harian terbesar di Israel dengan nada psimistis ia menulis di halaman utamanya dengan satu kata saja, “Kecewa”. Sementara harian Ma’arev menulis tentang keterangan perdana menterinya Olmert, dengan “Olmert : Hamas Hancurkan Perundingan”. Adapun harian Haaretz menulis, “Perundingan Gagal Bebaskan Shalit”.

Sejumlah pejabat Israel yang terlibat dalam perundingan menuding sejumlah menteri di pemerintahan Olmert telah mengagalkan perundingan. Mereka ini mendukung membayar dengan harga berapapun untuk membebaskan Shalit.

Sejumlah pernyataan menteri dan beberapa pengunjung ke tenda solidaritas yang didirikan keluarga Shalit di depan kantor perdana menteri mengatakan, Hamas merasa bahwa desakan dalam negeri Israel tidak akan tertangguhkan. Hamas melihat kesempatan ini untuk menancapkan keyakinannya bahwa Israel akan menerima semua persyaratannya.

Walau sejumlah tuduhan dari pemerintah terhadap Hamas yang telah menancapkan keteguhan sikapnya, namun di sisi lain, tidak ada transaksi susulan yang dijadwalkan. Oleh karena itu, tidak ada kemungkin voting dalam sidang susulan pemerintahan Israel. Sejumlah media Ibrani bahkan melansir penolakan Israel untuk membebaskan semua tawanan Palestina yang diminta Hamas. Mereka juga tetak bersikukuh untuk mendevortase 70 tawanan ke Gaza atau ke Negara Arab lainya.

Mereka berargumen, kalau para tawanan ini dikembalikan ke Tepi Barat, dimana mereka berasal, pasti mereka akan melanjutkan operasi militernya melawan Israel. Kepulangan mereka justru akan mendorong perlawanan baru yang lebih sengit lagi terhadap Israel di dalam wilayah garis hijau. (asy)

Delegasi Faksi-faksi Palestina Akan Kembali ke Kairo Lanjutkan Dialog


Delegasi Faksi-faksi Palestina Akan Kembali ke Kairo Lanjutkan Dialog
[ 20/03/2009 - 01:14 ]

Damaskus – Infopalestina: Wakil Perwakilan Gerakan Hamas di Damaskus, Suriyah, Ali Barakah menyatakan bahwa dialog di Kairo sudah sampai pada kemajuan dan tinggal beberapa persoalan utama yang menggantung. Hal ini mendorong delegasi faksi-faksi Palestina yang ikut dalam pembahasan kembali untuk melakukan musyawarah. Utusan ini akan kembali ke Kairo untuk kedua kalinya guna melanjutkan dialog dari mana dialog itu berhenti.

Dalam pernyataan khusus kepada Infopalestina, Kamis (1903), Barakah mengatakan di antara persoalan paling menonjol yang menggantung adalah “program pemerintah Palestina yang baru.” Dia mejelaskan delegasi gerakan Fatah masih gigih dengan pendapatkan agar pemerintah baru komitmen pada komitmen-komitmen PLO sebelumnya. Sementara gerakan Hamas mengusulkan jalan keluar dari masalah ini dengan menyandarkan program pemerintah nasional Palestina sebelumnya yang disepakati di Makkah tahun 2007.

Barakah mengungkap adanya “tekanan Amerika” yang dilakukan terhadap Abbas. Dia mengatakan, “Tekanan ini berupa ancaman Menlu Amerika Hillary Clinton kepada tuan Mahmud Abbas saat kunjungan terakhirnya ke Ramallah bahwa pemerintah Amerika tidak akan berinteraksi dengan pemerintah Palestina yang tidak komitmen dengan pesyaratan tim kuartet.”

Dia menjelaskan bahwa Direktur Intelijen Mesir, Umar Sulaiman, telah bertolak ke Washongton bertujuan mengatasi rintangan ini dan menbebaskan veto Amerika atas program pemerintah Palestina mendatang. Dia menyatakan bahwa Umar Sulaiman memperpanjang waktu pembahasannya di Washington; hal ini yang mendorong faksi-faksi kembali ke rujukan utamanya (dialog).

Barakah menyatakan, “Di saat Umar Sulaiman berhasil dalam pembahasannya makan akan mudah mengatasi persoalan-persoalan lain. Terutama yang berkaitan dengan undang-undang pemilu dan masalah referensi sementara PLO.”

Barakah menyatakan bahwa masalah lain yang menggantung dalam dialog dan disebutnya penting dan subtansial, adalah persoalan tahanan politik di penjara-penjara Tepi Barat. Dia mengatakan, “Seluruh tahanan politik harus dibebaskan sebelum penandatangan kesepakatan final dalam dialog Kairo. Karena Hamas tidak akan menandatangani kesepakatan kecuali setelah pembebasan para tahanan politik dan penutupan masalah ini secara total.” (seto)

Haniyah: Rekonsiliasi dan Mengakhiri Perpecahan adalah Keputusan Strategis Hamas


Haniyah: Rekonsiliasi dan Mengakhiri Perpecahan adalah Keputusan Strategis Hamas
[ 20/03/2009 - 01:10 ]

Gaza – Infopalestina: PM Palestina Ismail Haniyah menegaskan bahwa rekonsiliasi nasional Palestina dan mengakhiri perpecahan di Palestina adalah keputusan strategis bagi gerakan Hamas. Dia menyatakan bahwa perpecahan saat ini adalah kondisi perkecualian.

Dalam sebuah wawancara televise, Rabu (18/03), Haniyah mengatakan, “Rekonsiliasi dan mengakhiri perpecahan adalah keputusan strategis dalam gerakan Hamas. Keinginan dalam menyukseskan dialog telah mendorong semua petinggi gerakan di dalam dan di luar.” Dia menyatakan gerakan akan terus melanjutkan dialog meskipun ada tahanan politik di Tepi Barat. Hal ini membuktikan kesungguhan Hamas dalam menyukseskan dialog ini.

Haniyah menegaskan kepergian delegasi gerakan Hamas yang mencapai lebih dari 40 tokoh adalah bukti kesungguhan dalam menyukseskan dialog dan keinginannya dalam menyukseskan kesepakatan Palestina. Dia menyatakan bahwa proyek Islam Palestina tidak berhenti di perbatasan Gaza.

Haniyah menjelaskan Hamas tidak ingin mengulang pengalaman kesepakatan Makkah. Dia menegaskan pentingnya kesepakatan pada semua persoalan dalam satu paket, agar tidak terulang bencana perpecahan.

Haniyah menilai bahwa institusi keamanan apabila telah dibentuk atas asas nasional, professional dan nos partisan, ideologinya dibangun di atas perlindungan keamanan tanah air, warga dan menjauh dari kerjasama keamanan yang membahayakan rakyat Palestina, hal itu memungkinkan keberhasilan dialog. Dia menegaskan perlunya dilaksanakan apa yang sudah dicapai secara berbarengan di Tepi Barat dan Jalur Gaza.

Dia menyatakan adanya beberapa perincian yang membutuhkan lebih banyak pembahasan yang berhubungan dengan masalah PLO. Terutama pemisahan antara institusi-institusi PLO dan otoritas Palestina.

Mengenai alternative yang mungkin apabila dialog nasional gagal mencapai kesepakatan, Haniyah mengatakan, “Kami tidak berharap dialog di Kairo gagal. Namun kami berharap dialog sukses. Bahkan sekiranya belum berhasil tahap sekarang ini, maka itu bukan berarti kami menuju perang internal Palestina. Sebaliknya, kami akan tetap dalam frame dialog Palestina – Palestina. (seto)

Barhum: Tahap Awal Dialog Kairo Berakhir Tanpa Kesepakatan Final


Barhum: Tahap Awal Dialog Kairo Berakhir Tanpa Kesepakatan Final
[ 20/03/2009 - 01:10 ]

Kairo – Infopalestina: Jurubicara gerakan Hamas Fauzi Barhum menyatakan tahap awal dialog faksi-fakasi Palestina yang berkaitan dengan 5 usulan telah berakhir, Kamis (19/03). Dia menyatakan semua delegasi akan meninggalkan Kairo selama beberapa hari untuk bermusyawarah denga para pimpinan dan institusinya, kemudian kembali lagi pekan depan ke Kairo untuk membahas penyempurnaan rekonsiliasi.

Barhum menegaskan suasana dialog serius dan positif, gigih untuk menyukseskan dialog dan mengatasi semua ritangan. Telah berhasil diselesaikan sejumlah persoalan utama dan subtansial. Persoalan lainnya membutuhkan musyawarah lagi.

Hal yang sama juga disampaikan wakil Perwakilan Gerakan Hamas di Damaskus, Ali Barakah. Dia menyatakan dialog di Kairo sudah sampai pada kemajuan dan tinggal beberapa persoalan utama yang menggantung. Hal ini mendorong delegasi faksi-faksi Palestina yang ikut dalam pembahasan kembali untuk melakukan musyawarah. Utusan ini akan kembali ke Kairo untuk kedua kalinya guna melanjutkan dialog dari mana dialog itu berhenti.

Dalam pernyataan khusus kepada Infopalestina, Kamis (1903), Barakah mengatakan di antara persoalan paling menonjol yang menggantung adalah “program pemerintah Palestina yang baru.” Dia mejelaskan delegasi gerakan Fatah masih gigih dengan pendapatkan agar pemerintah baru komitmen pada komitmen-komitmen PLO sebelumnya. Sementara gerakan Hamas mengusulkan jalan keluar dari masalah ini dengan menyandarkan program pemerintah nasional Palestina sebelumnya yang disepakati di Makkah tahun 2007.

Barakah mengungkap adanya “tekanan Amerika” yang dilakukan terhadap Abbas. Dia mengatakan, “Tekanan ini berupa ancaman Menlu Amerika Hillary Clinton kepada tuan Mahmud Abbas saat kunjungan terakhirnya ke Ramallah bahwa pemerintah Amerika tidak akan berinteraksi dengan pemerintah Palestina yang tidak komitmen dengan pesyaratan tim kuarten.” (seto)

PERINGATAN DAN AMARAN UNTUK WANITA


PERINGATAN DAN AMARAN UNTUK WANITA
Dilulus terbit pada Friday, March 20 @ 22:00:00 MYT oleh TokBatin

Darihal Muslimat Oleh PakaLOLO

" 1. Pertama urusan yang ditanyakan pada hari akhirat nanti ialah mengenai solat dan mengenai urusan suaminya (apakah ia menjalankan kewajibannya atau tidak).

2. Apabila lari wanita dari rumah suaminya tidak diterima solatnya sehingga kembali ia dan menghulurkan tangannya kepada suaminya
(meminta ampun).


3. Mana-mana perempuan yang memakai bau-bauan kemudian ia keluar melintasi kaum lelaki ajnabi agar mereka tercium bau harumnya maka dia adalah perempuan zina dan tiap-tiap mata yang memandang itu adalah zina.

4. Sebaik-baik wanita ialah tinggal di rumah, tidak keluar kecuali
atas urusan yang mustahak. Wanita yang keluar rumah akan dipesonakan
oleh iblis.Sabna Nabi s.a.w. : Perempuan itu aurat, maka apabila ia
keluar mendongak syaitan memandang akan dia.

5. Haram bagi wanita melihat lelaki sebagaimana lelaki haram melihat
wanitayang halal nikah kecuali dalam urusan menuntut ilmu dan
berjual beli).

6. Diriwayatkan bahawa pada suatu hari ketika Rasulullah s.a.w.
bersama isteri-isterinya (Ummu Salamah r.ha. dan Maimunah r.ha.),
datang seorang sahabat yang buta matanya (Ibnu Maktum) Rasulullah
s.a.w. menyuruh isteri-isterinya masuk ke dalam. Bertanya Ummu
Salamah, "Bukankah orang itutidak dapat melihat kami, Ya
Rasulullah ?" Rasulullah s.a.w. menjawab,"Bukankah kamu dapat
melihatnya."

7. Perempuan yang melabuhkan pakaian dalam keadaan berhias (bukan
untuk suami dan mahramnya) adalah seumpama gelap-gelita pada hari
Qiamat tiada Nur baginya.

8. Mana-mana wanita yang bermasam muka menyebabkan tersinggung
suaminya,maka wanita itu dimurkai Allah sehingga ia bermanis muka
dan tersenyum mesra pada suaminya.

9. Tidak boleh seorang isteri mengerjakan puasa sunat kalau suaminya
ada dirumah serta tidak seizinnya dan tidak boleh memasukkan
seseorang lelaki kerumahnya dengan tidak seizin suaminya.

10. Hendaklah isteri berpuas hati (redha) dengan suaminya yang telah
dijodohkan oleh Allah, samada miskin atau kaya.

11. Perempuan tidak berhak keluar dari rumahnya melainkan jika
terpaksa(kerana sesuatu urusan yang mustahak) dan ia juga tidak
berhak melalui jalan lalu lalang melainkan ditepi-tepinya.

12. Apabila memanggil lelaki akan isterinya ke tempat tidur tetapi
ditolaknya hingga marahlah suaminya, akan tidurlah wanita itu dalam
laknat oleh malaikat ke pagi.

13. Wanita-wanita yang menggunakan lidahnya untuk menyakiti hati
suaminya,ia akan mendapat laknat dan kemurkaan Allah, laknat
malaikat juga laknat manusia sekalian.

14. Tidak harus seseorang manusia sujud kepada manusia dan jika
diharuskan,maka akan aku perintahkan semua kaum wanita sujud pada
suaminya kerana membesarkan dan memuliakan hak-hak suami mereka.

15. Wanita yang menyakiti hati suaminya dengan lidahnya pada hari
Qiamat nanti Allah jadikan lidahnya sepanjang 70 hasta kemudian
diikat kebelakang tengkoknya.

16. "Aku lihat api neraka, tidak pernah aku lihat seperti hari ini,
kerana ada pemandangan yang dahsyat di dalamnya. Telah aku saksikan
kebanyakkan ahli neraka ialah wanita." Rasulullah s.a.w.
ditanyai, "Mengapa demikian Ya Rasulullah?" Jawab Rasulullah
s.a.w. "Wanita mengkufurkan suaminya dan mengkufurkan ehsannya. Jika
engkau berbuat baik kepadanya seberapabanyakpun dia masih belum rasa
berpuas hati dan cukup."

17. "Kebanyakkan ahli neraka adalah terdiri dari kaum wanita." Maka
menangislah mereka dan bertanya salah seorang daripada
mereka, "Mengapa terjadi demikian, adakah kerana mereka berzina atau
membunuh anak atau kafir ?" Jawab Nabi s.a.w. "Tidak, mereka ini
ialah mereka yang tidak bersyukur akan nikmat suaminya, sesungguhnya
tiap-tiap seorang kamu adalah dalam nikmat suaminya."

18. Keadaan wanita 10 kali ganda seorang lelaki di dalam neraka dan
2 kaliganda seorang lelaki di dalam syurga.

19. "Kebanyakkan wanita itu adalah isi neraka dan kayu api." Hazrat
Aishah bertanya, "Mengapa wahai Rasulullah s.a.w.?" Jawab Rasulullah
s.a.w. :

i. Kerana kebanyakan perempuan itu tidak sabar dalam menghadapi
kesusahan, kesakitan dan cubaan seperti kesakitan melahirkan anak,
mendidik anak-anak dan melayani suami serta melakukan kerja-kerja
rumah.

ii. Tiada memuji (bersyukur) di atas kemurahan Allah yang
didatangkan melalui suaminya. (Jarang terdapat orang perempuan yang
mahu mengucapkan terima kasih di atas pemberian suaminya.)

iii Sering mengkufurkan (engkar) terhadap nikmat Allah.
(Contohnya :Apabila berlaku sesuatu pertengkaran ada isteri yang
berkata sudah 10 tahun kahwin dengan awak tidak ada apa-apapun.)

iv Gemar bercakap perkara yang sia-sia yang berdosa.
(Contohnya :bercakap mengenai perabot-perabot rumah yang tidak perlu
dan mengumpat.)

v Kurang akal dan kurang ilmu pengetahuannya dalam agama iaitu
mereka sering tertipu atau terpengaruh dengan pujuk rayu
lelaki,rakan-rakan, alam sekeliling dan suasana serta kemewahan
lahiriah.

20. Dari Ali bin Abi Talib r.a. : Aku dengar Rasulullah s.a.w.
bersabda, "Tiga golongan dari umatku akan mengisi nereka jahanam
selama 7 kali umur dunia. Mereka itu adalah :-

a. Orang yang gemuk tapi kurus
b. Orang yang berpakaian tetapi telanjang
c. Orang yang alim tapi jahil

* Adapun yang gemuk tapi kurus itu ialah wanita yang sihat tubuh
badannya tetapi kurang ibadat.
* Orang yang berpakaian tetapi telanjang ialah wanita yang cukup
pakaiannya tetapi tidak taat agama.
* Orang yang alim tapi jahil ialah ulamak yang menghalalkan yang
haram kerana kepentingan peribadi.

21. Asma' binti Kharizah Fazari r.ha. diriwayatkan telah berkata
kepada puterinya pada hari perkahwinan anaknya itu, "Wahai anakku,
kini engkau akan keluar dari sarang di mana engkau dibesarkan.
Engkau akan berpindah ke sebuah rumah dan hamparan yang belum engkau
kenali. Itulah suami mu.Jadilah engkau tanah bagi suami mu (taat
perintahnya) dan ia akan menjadi langit bagi mu (tempat bernaung).
Jadilah engkau sebagai lantai supaya ia dapat menjadi tiangnya.
Jangan engkau bebani dia dengan berbagai kesukaran kerana itu akan
memungkinkan ia meninggalkan mu. Kalau ia mendekatimu,dekatilah ia
dan jika ia menjauhi mu maka jauhilah ia dengan baik.Peliharalah
benar-benar suami mu itu akan hidungnya, pendengarannya,matanya dan
lain-lain. Janganlah pula ia mendengar melainkan yang enak dan
janganlah ia melihat melainkan yang indah sahaja pada dirimu.

22. Pesanan Luqman kepada anaknya, "Sepanjang hidupku, aku hanya
memilih 8 kalimah dari pusaka para Nabi yang lalu iaitu :-

a. Apabila engkau sedang solat kepada Allah s.w.t. maka jagalah baik-
baik fikiran mu.
b. Apabila engkau berada di rumah orang lain, maka jagailah
pandangan mu.
c. Apabila engkau berada di tengah-tengah majlis maka jagalah lidah
mu.
d. Apabila engkau hadir dalam jamuan makan maka jagalah perangai mu.
e. Ingat kepada Allah s.w.t.
f. Lupakan budi baik mu pada orang lain.
g. Lupakan semua kesalahan orang lain terhadap mu.
h. Ingat kepada mati.

23. Perkara-perkara yang menjadikan wanita itu derhaka kepada
suaminyaseperti tersebut di dalam kitab Muhimmah :-

a. Menghalang suami dari bersuka-suka dengan dirinya samada untuk
jimakatau menyentuh mana-mana bahagian tubuhnya.
b. Keluar rumah tanpa izin suami samada ketika suami ada di rumah
atau pun tidak.
c. Keluar rumah kerana belajar ilmu yang bukan ilmu Fardhu Ain.
Dibolehkankeluar untuk belajar ilmu Fardhu Ain jika suaminya tidak
mampu mengajar.
d. Enggan berpindah (berhijrah) bersama suaminya.
e. Mengunci pintu, tidak membenarkan suami masuk ke rumah ketika
suamiingin masuk.
f. Mermasam muka ketika berhadapan dengan suami.
g. Minta talak.
h. Berpaling atau membelakangi suami ketika bercakap.
i. Menyakiti hati suami samada dengan perkataan atau perbuatan.
j. Meninggalkan tempat tidur tanpa izin.
k. Membenarkan orang lain masuk ke dalam rumah sedangkan ia tidak
disukaioleh suaminya.

24. Wajib bagi wanita :-

a. Mengekalkan malu pada suaminya.
b. Merendahkan (menundukkan) mata ketika berpandangan.
c. Mengikut kata-kata dan suruhannya.
d. Dengar dan diam ketika suami berkata-kata.
e. Berdiri menyambut kedatangannya.
f. Berdiri menghantar pemergiannya.
g. Hadir bersamanya ketika masuk tidur.
h. Memakai bau-bauan yang harum untuk suaminya.
i. Membersihkan dan menghilangkan bau mulut untuk suaminya.
j. Berhias ketika hadirnya dan tinggalkan hiasan ketika tiadanya.
k. Tiada khianat ketika tiada suaminya.
l. Memuliakan keluarga suaminya.
m. Memandang pemberian suaminya yang kecil sebagai besar dan
berharga.
n. Ketahuilah, syurga dan neraka bagi seorang wanita itu bergantung
padaredha atau tidaknya suami padanya."

KOMEN ANA:

Re: PERINGATAN DAN AMARAN UNTUK WANITA (Score: 1)
by abdinabu on Friday, March 20 @ 22:42:11 MYT
(User Info | Send a Message) http://ambuyatel-binangkit.blogspot.com/
artikel yg sungguh BERMANFAAT... sebagai hadiah kepada isteri yg ingin digelar ISTERI YG SOLEHAH....
Sedikit tips juga boleh di ambil sebagai PERISAI kepada setiap wanita yg mendambakan syurga Allah SWT boleh dibaca di sini

Pelajar IPT mengandung anak luar nikah (gambar)





Gambar hiasan

Pelajar IPT mengandung anak luar nikah
Oleh:PuriPujangga

KUALA LUMPUR: Tidak tahu arah mendapatkan bantuan dan terpengaruh dengan rakan sebaya menyebabkan ramai gadis yang mengandung anak luar nikah mengambil jalan singkat termasuk menggugurkan janin.

Kebanyakan gadis yang mengandung selepas terlanjur dengan teman lelaki buntu dan tertekan menghadapi masalah itu termasuk terlalu takut diketahui keluarga.

Pengasas Pusat Kebahagiaan Wanita dan Remaja (Kewaja), Yahya Mohamed Yusof, berkata kebanyakan mereka tidak ada maklumat jelas mengenai pihak mana yang mampu membantu dan tempat sewajarnya mendapatkan pertolongan.

Menurutnya, pada saat itu mereka hanya ada rakan sebaya yang mungkin juga pernah menghadapi masalah sama yang kebanyakannya lebih terarah menggugurkannya termasuk sanggup berhadapan risiko dengan memakan ubat bagi menutup kesilapannya.

Katanya, keadaan terbabit menyebabkan banyak kes buang anak dilaporkan hingga ada di antaranya menyebabkan kematian bayi terbabit.


“Sepanjang pengalaman saya, kebanyakan mangsa yang mengandung anak luar nikah ini terdiri daripada pelajar institut pengajian tinggi (IPT).

“Mereka ini menjadi lebih tertekan kerana berhadapan dengan tindakan buang universiti, terpaksa berhenti atau menangguhkan pengajian.

“Oleh itu, mereka lebih terdorong menggugurkan kandungan bagi menutupnya daripada diketahui pihak universiti sekali gus mengelakkan tindakan diambil terhadapnya,” katanya.

Yahya berkata demikian ketika diminta mengulas laporan Metro Ahad semalam, mengenai tindakan kes buang bayi di kalangan remaja akibat amalan seks bebas.

Berdasarkan laporan itu, statistik Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) mengesan 50 kes buang bayi sepanjang tahun lalu.

Ada remaja yang terlanjur hingga menyebabkan mereka terdesak dan sanggup menggugurkan kandungan sendirian.

KOMEN ANA:

BACA INI

Kelate... Yang Tak Nampak di Mata

Kelate... Yang Tak Nampak di Mata
Oleh:rukoz

Khusus utk org2 yang hanya tahu pasal Kelantan dari jauh... maknanya yg bukan asal Kelantan, yang asal Kelantan tapi keje di KL/JB/London balik kg jarang2, yang dok di Kelantan tapi dok dlm tempurung UMNO...

Tahukah anda kenapa rakyat Kelantan amat tidak pedulikan modal pembangunan UMNO?... bukankah Kelantan dilabel sbg miskin 5 tahun yg lepas... tapi PRU baru2 ni dah tak dgr sangat modal miskin nih sbb perang saraf berfakta mengatakan TGanu lagi miskin!... jadi, modal miskin makan tuan la...

Tapi kenapa rakyat Kelantan terus tenang walaupun mereka tahu kerajaan persekutuan UMNO byk membuat sekatan... termasuk cuba sedaya upaya tidak menaikkan minyak & gas dlm negeri kelantan... kenapa rakyat kelantan dgn selambanya terus memangkah PAS... apakah rakyat kelantan tak sukakan masa depan yg penuh kemajuan & kekayaan... bukankah dgn kekayaan & kemajuan itu bakal membolehkan perluasan syiar Islam dgn lebih hebat?

Hanya satu jawapannya... kecintaan kepada perjuangan Islam... gunalah apapun tekanan & propaganda, memang tak makan saman orang kelantan nih... Khairi the Beruk ajak pemuda kelate balik pakoh dacing... balik... tapi pakoh PAS!

Kenapa Allah sampai sekarang tidak mentakdirkan minyak & gas dinaikkan di Kelantan & membiarkan mainan politik UMNO utk menyekat hasil rakyat kelantan?... Bukan begitu... Allah Maha Berkuasa & Maha Mengetahui... Tanpa Minyak & Gas, Allah SWT menghadirkan pelbagai cara lain utk membantu perjuangan & kecekalan hati penyokong agamaNya

Antara bantuan Allah SWT yang tak nampak di Mata adalah sekurang2nya RM1 bilion sebulan (12 biion setahun) masuk ke Kelantan melalui hantaran secara bank-in oleh anak2 Kelantan yg merantau di KL/JB/Penang/Dubai/London/Sabah/Sarawak... jadi nilainya lebih tinggi drp royalti minyak TGanu... Alhamdulillah

Jadi maklumat ini bolehlah digunakan UMNO utk menukar cara lama kalu nak tawan Kelantan... saya cadangkan UMNO naikkan minyak & gas di Kelantan, buat Pelabuhan & Lapangan Terbang Antarabangsa dgn segera... sebelum Kerajaan Kelantan dgn inisiatif swasta melakukannya... dah terbukti dgn pembinaan pelbagai hotel/kondo 5 bintang & pasaraya2 besar... yg masih rancak sampai hari ini... dan akan bersambung dgn pelbagai lagi inisiatif swasta yg dlm perancangan.

KOMEN ANA:

LIHAT JUGA YANG INI...

Rasuah Ali Rustam(bunuh tikam 20kali) Dan Khairy(bunuh tikam sekali)

Rasuah Ali Rustam(bunuh tikam 20kali) Dan Khairy(bunuh tikam sekali)
Dilulus terbit pada Friday, March 20 @ 03:26:21 MYT oleh TokBatin

Komentar Oleh ramziredang

" Bila wartawan kemuka soalan kepada Tengku Ahmad Rithauddeen kenapa hanya Ali rustam je yang kena sebab Khairy pun rasuah jugak? Dia jawab macam kes bunuh jugak, yang bunuh tikam dua puluh kali dengan tikam sekali tentulah tidak sama hukumannya. Jawapan yang selamba dan rasa 'macam cerdik' para pemimpin UMNO.

UMNO ni kalau dah namanya UMNO memang UMNOlah. Tak cerdik cerdik. Dari penyokong bawahan sampai ke pemimpin yang 'terer terer'. Yang kena hukuman pun sama yang tukang hukum pun sama. Bunuh tetap bunuh. Yang mati tetap mati. Yang salah tetap salah. Ada ke yang boleh kasi ampun. Kalau lepas maknanya tak bersalah. Atau tidak disabitkan dengan kesalahan. Apa nak berbelit belit.

Ahmad Rithauddeen kata, "Sama ada pekerjanya melakukan kesalahan membabitkan politik wang atau mengadakan jamuan makan". Ada ke sesiapa dari pemimpin UMNO tidak mengadakan jamuan makan untuk tarik undi? Ada ke pemimpin UMNO tidak beri apa apa imbuhan kepada sesiapa untuk tarik undi?

Lepas tu Ahmad Rithauddeen bagitau pulak Ali boleh buat rayuan. Kalau Ali merayu apakah akan diberi ampun? Kalau dah diberi ampun, jika sekiranya dia menang macamana? Atau nanti kalau khairy menang macamana? Kalut ribut pulak puak puak mukhriz dan puak puak yang kalah. Jom ketawa...hahahaha..UMNO memang melucukan. UMNO memang tidak perasan dia adalah parti lawak jenaka. Parti Sarkas. Parti pencacai yang masih merasa megah dia masih mampun mentadbir negara. Padahal sesama sendiripun tak boleh percaya.

Munawir dan penyokong UMNO semua....tak malu ke???

KOMEN ANA:

Re: Rasuah Ali Rustam(bunuh tikam 20kali) Dan Khairy(bunuh tikam sekali) (Score: 1)
by abdinabu on Friday, March 20 @ 06:44:48 MYT
(User Info | Send a Message) http://ambuyatel-binangkit.blogspot.com/
kenapa kuasa MENGHUKUM terletak kepada Lembaga Disiplin Parti jer??? sepatutnya kes RASUAH di kendalikan oleh SPRM seterusnya dibawa kemuka pengadilan....
Hukuman untuk perasuah kan dah ada... adili... sabitkan mengikut undang-undang... Pelik betul. Kalau puak dia Rasuah kata "Politik Wang"... ibaraat kata DSAI: "Rakyat (Polis) terima wang RM50 kata Rasuah.... tapi MENTERI UMNO dapat RM500j kata "Komesyen"...
Patutnya ...bukan sahaja Ali Rostam yg kena SEMUA mesti kena... UMNO mesti kena siasat hingga ke akar umbi..

Wal 3iyazubiLlahi min zalik...

Manusia buta...

Manusia buta...
Dilulus terbit pada Friday, March 20 @ 03:23:58 MYT oleh TokBatin

E-mel Pembaca Oleh adik_ustaz

Ana hairan, hairan apabila ramainya umat Islam masih berkira-kira untuk memilih produk Muslim berbanding produk yang bukan Islam. Kenapa ye? Apakah kerana kurangnya pengetahuan tentang halal dan haram? Atau adakah hati terasa berat nak terima produk halal? Apakah kerana malas nak ambil tau, "asalkan boleh pakai, pakailah..."

Malah, kaum kerabat terdekat masih lagi ragu-ragu dan tersenyum sinis apabila ana perkenalkan produk Muslim kepada mereka. Lebih senang mereka menggunakan produk buatan US dan Israel. Mungkin kerana mereka dah serasi sejak zaman berzaman dengan barangan buatan orang Kafir itu. Bahkan bila boikot barangan US dan Israel dicetuskan, berapa ramai yang tersentak? Berapa ramai pula yang buat-buat elak? Yang paling ana terkejut, ialah apabila seorang 'brader' jual burger tepi jalan dekat masjid ceritakan kepada ana bahawa ada seorang pelanggannya yang mengoyakkan 'flyers' boikot barangan US dan Israel yang diberikan depan-depan dia. Pelanggan tu kata; "Apa boikot-boikot?"...yang ana paling pelik dan kesal adalah orang Islam kita sendiri yang bersikap begitu.

Tapi ana katakan kepada 'brader' tu, "mungkin mamat tu ada kepentingan dengan US atau Israel kot..." kami ketawa. Memang memalukan. Malu bagi kita sebagai orang Islam bila masih umat kita ada yang bersikap pesimis terhadap Islam sendiri.

Ana bagaimanapun memang 'respek' kat 'brader' burger tu, sebab kat gerai dia bergantungan bendera Palestin dan banyak pula poster-poster tentang Palestin dan boikot US - Israel. Kat Baling katakan...memang power!!

Di sini, mari kita perhatikan bahawa Israel dan US laknatullah menjadi kuat adalah kerana sokongan kita sendiri. Kita sendiri yang memberi mereka keuntungan. Ana memang amat marah kepada kerajaan Malaysia kerana meneruskan agenda memberi untung kepada kaum kafir laknatullah itu. Kilang-kilang arak memang diiktiraf operasinya, kelab-kelab malam hidup terus tanpa gangguan, import juga banyak...memang bohong kalau kerajaan Malaysia mahu boikot! Ana amat kesal...kalau kuasa pemerintah dan kuasa autoriti tidak memainkan peranan, sedangkan rakyat berhempas pulas nak boikot, siapa nak pandang? Kuasa luar, politik luar memang takkan ambil pusing perkara seperti ini. Sejauh manakah suara boikot akan bergema, jika hanya terhad di dalam bekasnya sahaja?

Tetapi, ana takkan berputus asa, sama juga seperti para usahawan HPA di luar sana, semangat tetap membara, langkah tetap mara, walau apa pun rintangan, kerana Allah kita bersama, berjuang menegakkan Islam dan memartabatkan produknya...Allahuakbar!

Manusia yang buta kita usaha celikkan, manusia yang pekak kita usaha pulihkan, manusia yang tertutup mata hati, kita doakan agar dia menerima seruan kita suatu hari nanti..istiqamah..insyaAllah.



http://islam-jalan-hakiki.blogspot.com

KOMEN ANA:


Re: Manusia buta... (Score: 1)
by abdinabu on Friday, March 20 @ 07:47:36 MYT
(User Info | Send a Message) http://ambuyatel-binangkit.blogspot.com/
memang masih ramai yg tak faham dengan kepentingan umat Islam dalam mangamalkan Produk Halal ni... pertama mungkin dikira masih baru kedua mereka tak tahupun kita sibuk dok KEMPEN BOIKOT BARANGAN US/ISRAEL ni... lagi-lagi yg tak boleh nak tinggal seperti kola dan kfc...
KLIK SINI nak tahu barangan yg diboikot oleh Ulamak.

Khamis, Mac 19, 2009

Barhum: Pembentukan Pemerintah Nasional Transisi Sesuai UUD


Barhum: Pembentukan Pemerintah Nasional Transisi Sesuai UUD
[ 19/03/2009 - 03:34 ]

Kairo – Infopalestina: Jurubicara Gerakan Hamas Fauzi Barhum mengungkap adanya kesepakatan dari faksi-faksi Palestina untuk membentuk pemerintah rekonsiliasi nasional transisi sampai pelaksanaan pemilu yang akan datang.

Dalam pernyataan, Rabu (18/03) mengatakan, “Telah dicapai kesepakatan mengenai karakter pemerintahan mendatang. Yaitu pemerintah rekonsiliasi nasional transisi sementara sesuai dengan undang undang dasar Palestina. Pemerintah ini bekerja sampai pelaksanaan pemilu mendatang dan pembentukan pemerintah baru. Saat ini masih dibahas program-program politik pemerintah dan susunan kabinetnya.”

Barhum menjelaskan bahwa komisi koordinasi tinggi faksi-faksi melanjutkan sidang dan diskusi di Kairo dengan sungguh-sungguh dan penuh perhatia dalam persoalan yang disampaikan dari lima komisi dialog Palestina. Dia menyatakan komisi telah diputus poin-poin kesepakatan dan perselisihan seputar persoala-persoalan yang berkaitan dengan PLO, pemerintah, keamanan dan pemilu untuk disempurnakan penyelesaiannya.

Mengenai masalah keamanan Barhum mengatakan, “Persoalan yang berkaitan dengan masalah ini masih didiskusikan secara intensif dari komisi koordinasi tinggi untuk mengumpulkan semua sudut pandang, secara jelas dan disepakati dari semua pihak.”

Khusus mengenai undang undang pemilu, di sana ada sudut pandang yang berbeda dalam masalah system pemilu. Hamas ingin memberikan kesempatan lebih besar kepada kandidat anak bangsa Palestina, kader dan intelektul untuk ikut dalam proses pemilu atas dasar system campuran (system wilayah dan proporsional) sebagaimana yang terjadi di pemilu 2006. Tidak dibatasi pada system proporsional saja sehingga menghalangi banyak pihak untuk bersaing dari pemilu.

Mengenai rujuan nasional sementara sampai pembentukan dewan nasional yang baru, Barhum menegaskan bahwa persoalan ini masih dalam penyelesaian dan pembahasan oleh komisi. Dia menegaskan adanya perhatian besar dari semua pihak dan gerakan Hamas secara khusus, ditambah usaha Mesir untuk mencapai kesepakatan yang menyatukan bangsa Palestina dan menghasilkan rekonsiliasi. (seto)

Mina Mansour: Penangkapan Aleg Hamas Lagi, Tekanan terhadap Hamas


Mina Mansour: Penangkapan Aleg Hamas Lagi, Tekanan terhadap Hamas
[ 19/03/2009 - 12:51 ]

Aleg Mina Mansour, anggota dari Dewan Legislatif Palestina dari Hamas di Tepi Barat menilai penangkapan yang dilakukan Israel terhadap anggota adalah untuk menekan gerakan agar mundur dari tuntutan-tuntutannya dalam perjanjian pertukaran Shalit.

Kepada islamonline, Mona Mansour mengatakan bahwa Hamas tidak akan mundur dari tuntutannya sebab gerakan ini tetap kukuh menghadapi penangkapan 2/3 anggota Dewan Legislatif perwakilannya, terhadap agresi Israel terhadap Jalur Gaza baru-baru ini, sehingga Hamas akan tetap bertahan dan tidak akan mundur dari tuntutannya yang merupakan hak yang sah.

Dia menambahkan bahwa musuh Israel berusaha menguras
energi pimpinan Hamas di Tepi Barat dengan cara menangkapi anggota dewan dari Hamas dan para pemimpinnya yang beberapa saat lalu dibebaskan. Selain itu Israel ingin melalukan aksi pembunuhan terhadap pimpinan Hamas di Jalur Gaza.

Sementara itu Mahmoud Musleh anggota Dewan Legislatif dari Hamas mengatakan kepada Reuters, "Ini adalah reaksi murka Israel setelah gagal menyelesaikan masalah pertukaran Shalit, dan aksi Israel ini tidak akan membawa manfaat apapun kepada Israel.
Sementara itu tentara Israel beralasan bahwa 10 politisi Hamas yang ditangkap adalah untuk di intrograsi. Israel menegaskan bahwa "Mereka adalah para pemimpin yang terus-menerus melakukan upaya reformasi eksekutif di cabang wilayah dari organisasi teroris Hamas sebab mereka mencoba untuk meningkatkan pengarunya kekuasaannya Hamas.
Ketika ditanyakan apakah penangkapan berkaitan dengan isu Shalit, seorang juru bicara militer mengatakan, "Saya tidak menangkap indikasi itu."

Rabu kemarin pertemuan menteri pimpinan Menteri Kehakiman Israel dilaukan setelah pengumuman Perdana Menteri Israel Ehud Olmert tentang kegagalan dalam masalah pertukaran tawanan dengan Hamas. Mereka menuding Hamas bertanggung jawab dalam hal ini. Namun Hamas sendiri menuding Israel yang menggagalkan negoisasi itu dimana Israel harus membebaskan 400 tahanan dengan kompensasi membebaskan Shalit. (bn-bsyr)

Pertukaran Shalit Gagal, Aleg Hamas di Tepi Barat Ditangkap


Pertukaran Shalit Gagal, Aleg Hamas di Tepi Barat Ditangkap
[ 19/03/2009 - 12:31 ]

Pasukan pendudukan Israel pada hari Kamis pagi ini (19/3) menangkap sejumlah anggoa Dewan Legislatif Palestina dari gerakan Hamas dan pimpinan mantan menteri dari gerakan ini.
Langkah ini dilakukan dalam upaya Israel melakukan tekanan pada Hamas untuk menyelesaikan pertukaran tahanan dengan kompensasi pembebasan serdadu Israel Gilad Shalit setelah upaya ini gagal ditempuh sebelumnya, demikian menurut sumber-sumber Palestina.

Pasukan penjajah Israel memaksa menyerang kota Nablus, Ramallah, Hebron dan Tulkarm pada dini hari ini dan menangkap Dr. Nasser al-Shaer, wakil perdana menteri dalam pemerintah yang dipimpin Hamas pertama kali dan Menteri Pendidikan dalam Pemerintah Persatuan Nasional, dan Sheikh Adnan Asfour yang juga seorang pemimpin politik Hamas.

Pasukan Israel juga menangkap Prof. Isham Al-Ashkar, Dr. Ayman Daraghimeh anggota Dewan Legislatif dari Fraksi Perubahan dan Reformasi, Mazen Rimawi Direktur Kantor Anggota Parlemen Hamas di Ramallah, dua anggota dewan Azzam Salhab dan Nizar Ramadhan dari Hebron selatan Tepi Barat, anggota dewan Khaled Thafisy dari Betlehem, Ra'fat Nasseef anggota pimpinan politik Hamas dari Tulkarem yang juga juru bicara gerakan ini di Tepi Barat.
Istri anggota dewan Azzam Salhab menyatakan kepada islamonline, bahwa pasukan Israel dengan kekuatan besar menyerang rumahnya di daerah perbukitan Abu Rumman kota Hebron dan melakukan operasi pencarian secara besar-besaran kemudian menangkap suaminya yang dibebaskan kurang dari 50 hari lalu dari penjara Israel setelah selama 42 bulan mendekam di penjara.

Israel telah menangkap lebih dari 40 wakil rakyat Palestina yang kebanyakan dari fraksi Hamas di parlemen Palestina sejak akhir Juni 2006. (bn-bsyr)

Ridwan: Program Pemerintah dan Rujukan Nasional Poin Terpenting Dialog


Ridwan: Program Pemerintah dan Rujukan Nasional Poin Terpenting Dialog
[ 19/03/2009 - 04:02 ]

Kairo – Infopalestina: Pemimpin Hamas Ismail Ridwan menegaskan bahwa dialog di Kairo berjalan secara intensif sampai diakhirinya sebagian poin-poin perselisihan yang ada, yang hanya terbatas pada program politik pemerintah mendatang dan pembentukan referensi nasional sementara sampai pembentukan dewan nasional yang baru.

Dalam pernyataan pers Rabu (18/03), Ridwan mengatakan, “Di sana ada komisi yang dibentuk untuk merumuskan hal yang berkaitan dengan referensi nasional sementaran dan juga yang berkaitan dengan pemerintah.” Dia menegaskan bahwa komisi koordinasi tinggi melakukan upaya itensif untuk menghasilkan solusi kesepakatan.

Dia menyatakan ada persoalan utama yang berlum berhasil diputus sempai sekarang dan membutuhkan lebih banyak waktu dan usaha untuk merealisasikn persatuan nasional. Dia mengatakan, “Masalah ini berkaitan dengan sejumlah program politik pemerintah. Karena Hamas tidak mungkin komitmen pada persyaratan tim kuartet dan mengakui Zionis Israel.”

Ridwan meminta gerakan Fatah tidak tunduk pada tekanan dan provokasi yang dilakukan pemerintah Amerika, terutama setelah kegagalan semua rute perundingan dengan penjajah Zionis Israel.

Mengenai masalah pemilu, Ridwan menyatakan bahwa perbedaan terbatas pda masalah system pemilu proporsional penuh atau system wiayah atau campuran. Dia menyatakan harapannya akan terjadi kesepakatan Palestina dalam waktu dekat.

Khusus mengenai referensi nasional sementara, petinggi Hamas ini mengatakan, “Di sana ada upaya-upaya untuk memajukan rumusan kesepakatan dan telah dibentuk komisi untuk itu.” Dia menegaskan kemungkinan persoalan ini bisa diatasi apabila gerakan Fatah merespon pendpat Hamas dan faksi-faksi Palestina lain yang menegaskan pentingnya adanya referensi ini dengan kewenangan-kewenangan yang menjadi rujukan masalah-masalah kekinian.

Ridwan menegaskan adanya usulan referensi nasional ini mewakiki semua sekjen faksi-faksi Palestina dan masyarakt local. Referensi ini memiliki kewenangan-kewenanga sampai dilaksanakannya pemilu baru. Dia menjelaskan bahwa referensi nasional ini bukan pengganti PLO. (seto)

Badawil: Israel Tidak Boleh Mendiktekan Persyaratannya


Badawil: Israel Tidak Boleh Mendiktekan Persyaratannya
[ 19/03/2009 - 03:27 ]

Gaza – Infopalestina: Petinggi Gerakan Perlawanan Islam Hamas Dr. Shalah Bardawil menyatakan secara resmi perundingan pertukaran tahanan dengan penjajah Zionis Israel untuk pembebasan serdadu Zionis Israel Gilad Shalit, yang disandera faksi-faksi perlawanan di Jalur Gaza, telah berakhir.

Hal tersebut disampaikan Bardawil dalam konferensi pers di Gaza, Rabu (18/03). Dia mengatakan, “Pembahasan pertukaran tahanan yang dimulai sejak 30 bulan pada awalnya Hamas telah mengajukan 450 nama tahanan dengan masa hukuman tinggi dari seluruh faksi Palestina, agar dibebaskan dalam dua tahap. Namun Israel justru memakai siasat mengulur-ulur hingga menggagalkan pembahasan.”

Bardawil meminta mediator Mesir menyatakan sikap tegas untuk mengungkap pengulur-uluran ini, dan siapa yang menghalangi upaya pertukaran. Menurutnya, penjajah Zionis Israel telah menggagalkan upaya Mesir yang dicurahkan dalam upaya pembebasan Gilad Shalit.

Zionis Israel terus mengulur-ulur demi penundaan dan menghalangi pertukaran dengan mengaitkannya dngan gencatan senjata. Dia menyebut pernyataan PM Israel Ehud Olmert yang menyatakan adanya garis merah tidak memungkinkan bagi Hamas melangkahinya dengan jalan rasis jahat terhadap hak tahanan Palestina yang membela tanah air dan bumi Palestina.

Petinggi Hamas ini menyebut ancaman Zionis Israel terakhir tidak akan membuatnya gentar dan tidak akan memberikan kosensi persyaratakan yang sama sekali belum ada tambaha satu syaratpun sebagaimana disaksikan oleh Mesir, sebagaimana diklaim Olmert. “Persyaratakan kami jelas, tidak akan berubah,” tegasnya. Dia menyatakan bahwa persoalan tahanan adalah persoalan kemanusiaan yang sacral membutuhkan perjuangan untuk pembebasan tahananan hingga yang terakhir.

Bardawil menegaskan bahwa prinsip pendeportasian tahanan yang disyaratkan Zionis Israel dalam pertukaran tidak bisa diterima secara nasional dan kemanusiaan. Dia menyerukan seluruh bangsa Palestina, khususnya keluarga tahaan, untuk tetap berpegang teguh pada prinsip-prisip nasional dan perjuangan dalam menghadapi ancaman berulang-ulang dari Zionis Israel. (seto)

CAHAYA MUKA NABI S.A.W.

Asalamualaikum,
CAHAYA MUKA NABI S.A.W.

Telah diriwayatkan daripada Siti Aishah bahawa ia telah berkata : "Sedang
aku menjahit baju pada waktu sahur (sebelum subuh) maka jatuhlah jarum
daripada tanganku, tiba-tiba kebetulan lampu pun padam, lalu masuklah
Rasulullah s.a.w. Ketika itu juga aku dapat mengutip jarum itu kerana
cahaya wajahnya, lalu aku berkata, " Hai Rasulullah alangkah bercahayanya
wajahmu!

Seterusnya aku bertanya: " Siapakah yang tidak akan melihatmu pada hari
kiamat?"

Jawab Rasulullah : "Orang yang bakhil."

Aku bertanya lagi : "Siapakah orang yang bakhil itu?"

Jawab baginda : "Orang yang ketika disebut namaku di depannya, dia tidak
mengucap selawat ke atasku."

BERDOA

Berkata Al-Barra' r.a . bahawa Nabi s.a.w. bersabda: "Segala doa itu
terdinding (terhalang untuk dikabulkan) daripada langit sehingga orang yang
berdoa itu mengucapkan selawat untuk Muhammad dan keluarga Muhammad."

KIJANG DAN ANAKNYA

Diriwayatkan oleh Abu Na'im di dalam kitab 'Al-Hilyah' bahawa seorang
lelaki lalu di sisi Nabi s.a.w. dengan membawa seekor kijang yang
ditangkapnya, lalu Allah Taala (Yang berkuasa menjadikan semua benda-benda
bercakap) telah menjadikan kijang itu bercakap kepada Nabi s.a.w. : "Hai
Pesuruh Allah, sesungguhnya aku ada mempunyai beberapa ekor anak yang
masih menyusu, dan sekarang aku sudah ditangkap sedangkan mereka sedang
kelaparan, oleh itu haraplah perintahkan orang ini melepaskan aku supaya
aku dapat menyusukan anak-anakku itu dan sesudah itu aku akan balik ke
mari."

Bersabda Rasulullah s.a.w. " Bagaimana kalau engkau tak balik ke mari
semula?" Jawab kijang itu: "Kalau aku tidak balik ke mari, nanti Allah
Taala akan melaknatku sebagaimana Ia melaknatkan orang yang tidak
mengucapkan selawat bagi engkau apabila disebut nama engkau disisinya."

Lalu Nabi s.a.w. pun bersabda kepada orang itu : "Lepaskan kijang itu buat
sementara waktu dan aku jadi penjaminnya. "

Kijang itu pun dilepaskan dan kemudian ia kembali ke situ semula. Maka
turunlah malaikat Jibril a.s. dan berkata : "Hai Muhammad, Allah Taala
mengucapkan salam kepada engkau dan Ia (Allah) berfirman: " Demi
KemuliaanKu dan KehormatanKu, sesungguhnya Aku lebih kasihkan umat
Muhammad daripada kijang itu kasihkan anak-anaknya dan Aku akan kembalikan
mereka kepada engkau sebagaimana kijang itu kembali kepada engkau."
Alhamdulillah. marilah memperbanyakkan bersukur dan berselawat kerana kita
tergolong dalam umat Muhammad.

Panjangkan kisah ini kepada sahabat-sahabat dan sudara-mara. Semoga kita
sama-sama berusaha dalam menghidupkan rasa kasih sayang terhadap
Rasulullah SAW.

--
Hai orang-orang yang beriman, masuklah ke dalam Islam secara
keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan,
sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu. (surah Al-Baqarah ayat :
208)

~salam ceria selalu

Ya ALLAH swt. Kembalikanlah aku dalam keadaan KAU redha seluruh
kehidupanku. AMIN.

APRIL FOOL: MENGHINA ISLAM DAN MARTABAT INSAN


APRIL FOOL: MENGHINA ISLAM DAN MARTABAT INSAN

Selain Valetine’s Day, terdapat satu lagi budaya barat yang meresap dalam diri umat Islam khusunya golongan muda iaitu Fool’s Day atau April Fool.

Jika Valentine Day disambut pada 14 Februari setiap tahun, maka April Fool pula berlaku pada 1 Aprril setiap tahun.Mereka yang meniru budaya ini merasakan seri persekitaran itu akan hilang apabila peristiwa-peristiwa itu tidak diraikan. Apa yang dibimbangi ialah pemikiran seperti ini terus berleluasa hingga satu masa nanti, ada yang mengatakan ia tidak bertentangan dengan Islam. Disedari atau tidak, golongan muda menerimanya dengan membuta tuli tanpa usul periksa adakah ia bertentangan dengan batas syarak atau sebaliknya.

Menurut sejarah, Fool’s Day atau april Fool mula diraikan sewaktu kejatuhan kerajaan Islam yang bertapak berkurun lamanya di Granada, Sepanyol yang ditawan oleh tentera Kristian. Akibatnya, penduduk Islam terpaksa berlindung di dalam rumah masing-masing untuk menyelamatkan diri. Tentera Kristian ternyata tidak berpuashati dan cuba menghapuskan orang Islam dari bumi Sepanyol.

Oleh itu, mereka membuat satu helah dengan memberitahu penduduk Islam bahawa mereka boleh keluar dari Sepanyol dengan selamat bersama barang keperluan mereka dengan menggunakan kapal-kapal yang berlabuh di pelabuhan. Di kalangan umat Islam, ada yang mempercayai dan sebahagian lagi sangsi dengan pemberitahuan itu.Mereka yang mempercayainya telah meninjau di pelabuhan dan berpuashati lalu memutuskan untuk bertolak pada keesokannya hari(1 April)


Keesokan harinya, Mereka keluar membawa kesemua barangan dan menuju ke pelabuhan. Pada ketika itulah, puak Kristian mengambil kesempatan untuk menyerang penduduk Islam berkenaan. Mereka tidak sempat menaiki kapal kerana semuanya telah dibakar. Manakala orang Islam yang berada di sekitar telah dibunuh tanpa mengira lelaki,perempuan atau kanak-kanak

Peristiwa berdarah itu kemudian diraikan oleh tentera Kristian yang kemudiannya menjadi acara tahunan. Apa yang menyedihkan, orang-orang Islam merayakannya tanpa menyedari bahawa mereka sebenarnya meraikan ulangtahun pembunuhan beramai-ramai saudara seIslam mereka sendiri.

Masyarakat hari ini sebenarnya tidak mengetahui dengan jelas asal usul April Fool’s. Selain boleh merosakkan akidah, budaya ini sebenarnya meniru gaya hidup kebaratan yang bertopengkan humor, gurauan,lelucon dan komedi. Bagi mereka, 1 April merupakan hari kejutan dengan berbagai perkara pelik, humor dan memalukan.

Namun apa yang dilihat hari ini ia banyak membawa unsur memalukan orang lain. Ia bukan sahaja memperbodohkan si pelaku tetapi juga yang menerima akibat bersesuaian dengan nama Fool itu sendiri yang bermaksud bodoh atau tolol. Jelas ia cuba menjatuh air muka dan martabat seseorang. Bagi yang bersikap selamba mungkin boleh menerima gurauan tersebut, tetapi bagi tidak dapat menerima pasti akan menyimpan persaan negatif dalam diri hingga akhirnya menjadi seorang yang pendendam hingga sanggup menjadi pembunuh. Ini merupakan sesuatu yang tidak diterima oleh landasan syarak.

Kita tidak wajar berkiblatkan budaya barat apatah lagi mengagungkannya kerana Islam agama yang tinggi dan tidak ada yang lebih tinggi darinya. Islam mempunyia adab dalam bergurau senda tanpa menganiyai orang lain. Selain menghormati orang lain, kita juga diwajibkan menutup keaiban orang lain.

Bagi yang kurang memahami sejarah, mereka tidak merasakan apa-apa tentang budaya April Fool’s tanpa menyedari bahawa ia merupakan satu penghinaan halus ke atas umat Islam

Akhirnya, marilah sama-sama kita renungi sebuah hadis Rasulullah SAW yang bermaksud:
”Kamu pasti akan mengikuti jejak-jejak orang-orang sebelum kamu, sejengka demi sejengkal, sehasta demi sehasta hingga mereka masuk ke dalam lubang biawak sekalipun , pasti kamu tetap mengikuti mereka”. Kami bertanya”Wahai Rasulullah SAW, Yahudi dan Nasrani?Baginda menjawab”Lalu siapa lagi(kalau bukan mereka)
Hadis riwayat Bukhari dan Muslim

Disediakan Oleh:

Ust. Nordin bin Bayadi
Bahagian Penerangan dan Penerbitan
Jabatan Agama Islam Selangor

SUMBER: MAJALAH SINAR ROHANI

KOLEKSI LINK ANEKA RESIPI

KOLEKSI LINK ANEKA RESIPI
Untuk dikongsi bersama.
Carilah resepi kegemaran anda di sini:
http://resipimasaka nminang.blogspot .com/
http://www.myresipi .com
http://resepi4u. blogspot. com/
http://resepi. mesra.net/
http://www.iresepi. com/
http://makan. cari.com. my/
http://resipidiana. blogspot. com/
http://www.resepirr recipe.com/
http://www.freewebs .com/hanieliza/
http://www.familiaz am.com/resepi. htm
http://sudipkayu. blogspot. com/
http://wanita. my/kategori/ resipi/
http://www.zainul. com/resepi. htm
http://www.geocitie s.com/Athens/ Troy/6007/ resepikakwan.
http://www.geocitie s.com/amin_ 24000/resepi. html
http://members. tripod.com/ ~spm99/resepi/ resepi.htm
http://www.jphpk. gov.my/Malay/ resepi%20bm. htm
http://www.spa. gov.my/portal/ page?_pageid= 53,635404&_dad=portal&_schema=PORTAL

Rabu, Mac 18, 2009

CARA RASULULLAH (s.a.w.) MENGELAK & MENYEMBUHKAN PENYAKIT


CARA RASULULLAH (s.a.w.) MENGELAK & MENYEMBUHKAN PENYAKIT



Maksud firman Allah: Dan sesungguhnya kami jadikan untuk isi neraka
jahannam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati,
tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami(ayat- ayat Allah) dan
mereka mempunyai mata(tetapi) tidak dipergunaknnya untuk melihat
(tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi)
tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu
sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka
itulah orang-orang yang lalai.(Al A'raaf:179)

PENYEBAB ROSAKNYA BADAN
Perkara yang menyebabkan rosaknya badan Iaitu perasaan runsing,
gelisah,lapar dan tidak tidur malam (bukan tujuan qiyamullai)

MENERANGKAN PENGLIHATAN

Perkara yang boleh menerangkan pandangan dan menyejukkan hati iaitu
melihat pada warna hijau, melihat air yang mengalir, melihat
orang/barang yang disayangi dan melihat buah (dedaun). Perkara yang
boleh menggelapkan pandangan iaitu berjalan tanpa alas (berkaki
ayam), menyambut waktu pagi dengan wajah murka (masam), banyak
menangis dan banyak membaca tulisan yang kecil-kecil.

PENYEBAB WAJAH BERSINAR

Perkara yang boleh menyebabkan wajah kelihatan kering (hilang cahaya)
iaitu berdusta, tidak mempunyai perasaan malu,banyak bertanya tanpa
ilmu dan banyak berbuat dosa. Perkara yang boleh menyebabkan wajah
bersinar iaitu menjaga maruah, jujur, dermawan dan takwa.

PERASAAN BENCI

Perkara yang menyebabkan perasaan benci iaitu sombong, dengki,
berdusta dan suka mengadu domba.

PERKARA YANG MENDATANGKAN DAN MENYEKAT REZEKI

Perkara yang boleh menyebabkan datangnya rezeki iaitu Qiyamullail
(beribadah di waktu malam selepas tidur), banyak membaca istighfar di
waktu sahur (masa sebelum masuk waktu subuh), bersedekah dan berzikir
di waktu pagi dan petang. Perkara yang menyebabkan rezeki tersekat
iaitu tidur di waktu pagi, sedikit mengerjakan sembahyang, malas dan
khianat.

KEFAHAMAN DAN INGATAN

Perkara yang boleh menyebabkan rosaknya ngatan dan kefahaman iaitu
sentiasa makan buah yang masam,tidur pada tengkuk (belakang kepala),
hati sedih dan fikiran runsing.Perkara yang menyebabkan bertambahnya
daya ingatan dan kefahaman iaitu kegembiraan hati, sedikit makan dan
sedikit minum, mengawal makanan dengan sesuatu yang manis dan
berlemak serta mengurangkan kelebihan yang memberatkan badan.

Sekian, Wassallam.

Petikan dari buku Cara Rasulullah S.A.W. mengelak dan menyembuhkan
penyakit (Disusun Oleh : Ibnu Qaiyum)"

15 pintu syaitan yang ada didalam diri kita

15 pintu syaitan yang ada didalam diri kita

- pintu marah
- cinta dunia
- kebodohan (keengganan menghadiri majlis ilmu)
- panjang angan-angan
- rakus
- bakhil
- suka pada pujian
- riak
- ujub (merasa kagum)
- takut dan gelisah
- buruk sangka
- memandang rendah pada orang lain
- merasa suka pada dosa
- merasa aman daripada pembalasan "ALLAH"
- putus asa daripada rahmat "ALLAH"

15 Senjata Menghalang Syaitan

- Membaca Bismillah (menjadi kunci pada perbuatan baik)
- Banyakkan berzikir
- Banyakan Beristigfar
- Baca "la i'la ha illa anta subha naka inni kuntu minaz zoli min"
- Jangan tidur berseorangan
- Baca doa pagi dan petang
- Bersugi
- Melaksanakan solat jemaah
- Berwudhuk sebelum tidur
- menutup aurat
- Membaca doa masuk tandas.
- Banyak berselawat pada hati
- Bertaubat, beristighfar
- Banyakan baca Al-Quran
- Membaca surah Yassin setiap pagi

Rumah yang Tidak Dimasuki syaitan

- Rumah yang bersih
- Penghuni membaca "Bismillah" ketika memasuki rumah
- Sentiasa berzikir (ahli rumah menegakkan solat)
- Penghuninya jujur dan memenuhi janji
- Penghuninya memakan makanan yang halal (dan cara mendapatkannya halal)
- Penghuninya mengekalkan silaturahim (sentiasa mesra)
- Rumah yang penghuninya berbakti kepada Ibu Bapa

Kahwin Janda Palestin,Hamas beri US3,000

Kahwin Janda Palestin,Hamas beri US3,000

Palestina (arrahmah.com) - Gerakan mujahidin Hamas menawarkan uang tunai sebesar tiga ribu dollar bagi setiap orang yang mau menikahi wanita janda yang ditinggal syahid (insya Allah) oleh suaminya akibat agresi militer negara Yahudi.
Tawaran itu diberikan oleh Hamas guna meringankan beban para wanita janda. Setelah menikah, suami yang baru diharapkan dapat meringankan beban hidupnya dan menjaga keluarganya. Hal itu sebagaimana diungkapkan oleh situs resmi Hamas dan dikutip oleh situs Almokhtsar, Selasa (17/3).

Hanya saja, tidak setiap lelaki bisa menerima tawaran itu. Setiap lelaki yang ingin menikahi wanita janda dan ingin mendapatkan uang tunai itu harus memenuhi persyaratan. Dalam hal ini, persyaratan yang ditetapkan oleh Hamas adalah mereka harus mampu bertanggung jawab terhadap wanita yang ingin ia nikahi, ia harus berkomitmen terhadap agama Islam, berakhlak yang baik, dan memberikan tempat singgah bagi isterinya yang baru serta menjaga anak-anaknya bila wanita janda itu telah memiliki anak.

Agresi militer yang dilancarkan oleh Zionis Yahudi telah banyak memakan korban. Sedikitnya 960 warga sipil Palestina meninggal, 239 polisi dan 235 para mujahidin juga meninggal.Dari jumlah itu sebanyak 288 anak-anak dan 121 wanita merupakan bagian dari korban sipil yang meninggal akibat pemboman dan penembakan.
Kementerian kesehatan juga mengkonfirmasi total korban luka sebanyak 5.303, termasuk di dalamnya 1.606 anak-anak dan 828 wanita.(Prince Muhammad/arrahmah/ alislamu)

Misri: Selama Tahanan Kami Tak Ketemu Keluarganya, Shalit Tak Akan Lihat Cahaya


Misri: Selama Tahanan Kami Tak Ketemu Keluarganya, Shalit Tak Akan Lihat Cahaya
[ 18/03/2009 - 03:08 ]

Gaza – Infopalestina: Gerakan Perlawanan Islam Hamas menegaskan bahwa semua pilihan, termasuk menawan tentara Israel kembali, terbuka untuk membebaskan semua tahanan Palestina dari penjara Israel. Hamas menuding Israel bertanggungjawab penuh atas gagalnya pertukaran tahanan beberapa saat lalu.

Mushir Misri, pimpinan di gerakan Hamas menegaskan dalam pernyataannya kepada Infopalestina kemarin Selasa (17/3) menanggapi pengumuman resmi PM Israel tentang gagalanya pertukaran Gilat Shalit bahwa “semua pilihan terbuka hingga tujuan ini yakni membebaskan semua tahanan Palestina di penjara Israel. Ia mengisyaratkan bahwa pengalaman membuktikan bahwa pilihan perdamaian dan negoisasi tidak memberikan manfaat tidak pula seorang tahanan pun yang divonis berat bisa dibebaskan. Pilihan penawanan serdadu Israel adalah pilihan yang menjamin tercapainya tujuan ini sampai penjara Israel bersih dari tahanan Palestina.

Misri menuding Israel dan PM Ehud Olmert bertanggungjawab penuh atas penggagalan kesepakatan pertukaran tahanan. Ia menegaskan bahwa semua upaya untuk meremehkan dan menekan Hamas untuk mengalah dari syaratnya hanya akan berakhir dengan kegagalan.

Ia mengingatkan bahwa berlanjutnya sikap arogansi Israel dalam masalah ini akan menutup semua perundingan soal Shalit. Ia menegaskan bahwa sejumlah nama tahanan yang diminta Hamas untuk dibebaskan adalah batas paling minimal yang tidak melebihi seper sepuluh tahanan Palestina di penjara Israel.

Misri mengisyaratkan bahwa Israel telah mencoba semua pilihan dan gagal dalam membebaskan dua serdadu yang pernah ditawan Palestina atau Libanon. Maka tidak pilihan lain bagi Olmert atau pemerintah setelahnya kecuali satu pilihan yakni komitmen dengan syarat perjanjian pertukaran. “Shalit tidak akan melihat cahaya matahari selama tahanan kami tidak bisa melihat keluarga mereka.” (bn-bsyr)

Keluarga Tawanan Antara Kerinduan dan Penguluran Israel (laporan)


Keluarga Tawanan Antara Kerinduan dan Penguluran Israel (laporan)
[ 18/03/2009 - 10:12 ]

Gaza-Infopalestina : Seperti orang bingung berdiri di depan kantor Palang Merah internasional tengah kota Gaza yang saat ini sedang masyhur yang tak lekang dari wajah-wajah penuh harap. Mereka hidup dalam pengharapan terhadap hasil yang diperoleh kelompok perlawanan. Ada hubungan erat antara wajah-wajah mereka dengan kamera para wartawan yang berada di dalam ruangan kantor. Istri-istri, ibu ataupun anak-anak mereka terpampang di koran-koran. Suara mereka memecah hingga sampai ke keluarganya.

Rindu, Harap dan Kekhawatiran

Ibu dari Ahmad Alhatu yang divonis 25 kali seumur hidup, tampak sakit-sakitan. Ia membawa foto buah hatinya dan satu-satunya anak laki-lakinya. Ummu Ahmd (75 tahun) menuturkan pada koresponden infopalestina tentang nasibnya. Sambil berurai air mata, ia mengatakan, “Sebelum maut menjemputku, aku ingin sekali bertemu dengan anakku tercinta. Aku tidak ingin yang lainya. Aku berdo’a kepada Allah dengan segenap hati, aku tidak mau mati sebelum melihat anakku dan seluruh tawanan Palestina.

Ia mengungkapkan, yang diperlukan Palestina sekarang ini adalah bagaiman bisa membebaskan anaknya, melalui transaksi pertukaran tawanan dengan serdadu Israel, Giladh Shalit. Nama anaknya termasuk dalam daftar yang diminta Hamas untuk dibebaskan.

Ummu Ahmad menolak pengasingan tawanan ke luar Palestina. Kenapa Shalit bisa kembali ke pangkuan ibunya sementara tawanan Palestina harus didefortasi ke luar Palestina ?. Ketika Shalit boleh pulang ke rumah orang tuanya, maka seluruh tawanan Palestina pun harus pulang ke rumah keluarganya.

Sementara ibunda Mahmud Abu Athoya yang anaknya dipenjara serdadu Israel selama 17 kali seumur hidup meminta perlawanan Palestina untuk lebih teguh dalam memegang prinsif dalam masalah pertukaran ini. Tidak boleh mundur atau menyerah dari tuntutan semula.

Kepada infopalestina ia menuturkan, perlawanan seharusnya menolak permintaan Israel untuk mengasingkan tawanan Palestina ke luar Palestina. Ia mengatakan, semua warga Gaza dan Palestina sedang menunggu dengan harap-harap cemas kemenangan besar perlawanan ini.

Ajakan Satukan Palestina

Di sisi lain, saudara Ismael Musa yang divonis 25 kali seumur hidup mengatakan, bangsa Yahudi mengatakan, mereka tidak akan membebaskan tawanan yang tanganya berlumuran darah. Kami katakan, semua zionispun tanganya berlumuran dengan darah. Ia menyerukan faksi-faksi Palestina untuk bersatu dan merapatkan barisan demi membebaskan tawanan Palestina.

Adapun Abu Asyraf Baluji yang tampak keletihan, berdiri di pojok kantor Palang Merang Internasional sambil membawa foto anaknya Asyraf. Ia memandangi wajah ibu-ibu tawanan yang datang untuk meminta anak-anaknya dibebaskan dari penjara Israel. Dengan nada tenang ia pun berharap agar anaknya yang divonis 320 tahun penjara dapat dibebaskan. Tentunya dengan izin Allah ta’ala bukan atas kemaudan Zionis israel. Ia mengungkapkan harapanya agar transaksi pertukaran tawanan berhasil dalam beberapa hari ini. Semua tawanan dapat kembali ke keluarga dan orang tua mereka secepatnya.

Transaksi Sebuah Tamparan Bagi Entitas Zionis

Di pihak lain, juru bicara organisasi janji pembebasan tawanan, Abdullah Qindil dalam pernyataan khususnya kepada infopalestina mengatakan, wajah ibu-ibu tawanan tampak berubah hari ini, saat mendengar transaksi pertukaran dicapai.

Qindil menyebutkan, kami dari organisasi pembebasan tawanan menganggap tercapainya transaksi pertukaran merupakan tamparan bagi Israel dan bagi semua pihak yang mempermainkan nasib para tawanan dengan memberikan harapan dan semangat. Walaua semua kita optimis dan berharap, namu tetap harus waspada dari penelikungan Israel atas masalah ini. (asy)

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN