PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Isnin, Mac 17, 2008

Umno terus berbohong walaupun tewas di Kedah

Umno terus berbohong walaupun tewas di Kedah
Helmi Khalid
Sun | Mar 16, 08 | 11:48:22 am MYT

Apa sebenarnya yang dikejar oleh pemimpin Umno dalam berpolitik amat sukar untuk ditafsirkan. Jika mahu dilabelkan sebagai pembela rakyat, slogan ini hanya akan menjadi bahan ketawa rakyat.

Di Kedah, mereka terus berbohong, terus meledakkan beberapa insiden berunsur hasutan hingga sanggup memecahbelahkan masyarakat.

Dua hari selepas Menteri Besar, Ustaz Azizan Abdul Razak mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar; Adun Kuah, Dato' Nawawi Ahmad yang juga bekas Exco kerajaan negeri mengeluarkan kenyataan kononnya kerajaan BA Kedah yang baru dua hari mentadbir, sudah menaikkan tambang feri Langkawi-Kuala Kedah dari RM15.00 ke RM20.00 dan Langkawi-Kuala Perlis dari RM12.00 ke RM15.00.

Ustaz Azizan ketika disoal wartawan berhubung kenaikan harga tambang itu secara ringkas memberi respon:

"Harga itu sudah diluluskan oleh kerajaan dulu, lepas pilihan raya baru dilaksanakan."

Nawawi yang juga bekas Exco Kerjaraya, Tenaga dan Alam Sekitar nampaknya secara sengaja mahu mengaburi mata rakyat dan memfitnah kerajaan baru pimpinan Azizan.

Mustahil sebagai ahli Exco, Nawawi langsung tidak tahu atau tidak dimaklumkan sebelum ini bahawa kerajaan Kedah ketika di bawah naungan BN telah bersetuju membebankan rakyat dengan menyokong kenaikan tambang feri untuk penduduk Langkawi.

Sebagai makluman, bermula Disember 2007, tambang feri ke Langkawi untuk dewasa telah dinaikkan sebanyak RM5.00 iaitu dari RM18.00 menjadi RM23.00, bagaimanapun kerajaan negeri ketika itu mengeluarkan kenyataan bahawa kadar baru untuk rakyat Langkawi masih ditangguhkan.

Ditangguhkan bukan bermakna tidak akan dinaikkan, rupanya penangguhan itu dilaksanakan selepas dua hari dari tarikh BN kecundang di Kedah.

Untuk menaruh sangkaan baik kepada Nawawi, saya kira dia tidak hadir dalam mesyuarat Exco yang meluluskan kenaikan tambang feri ini.

Atas dasar baik sangka juga, saya beranggapan Nawawi juga tidak membaca atau tidak dimaklumkan bahawa Jabatan Laut Semenanjung Malaysia yang beribu pejabat di Pelabuhan Klang, Selangor telah menghantar surat bertarikh 22 November 2007 (No. rujukan: (33) dlm IPL 2141-G Jld.2) memaklumkan kepada semua pengusaha feri di Langkawi bahawa satu kadar tambang baru telah dipersetujui oleh Kerajaan BN Kedah ketika itu.

Saya memetik antara isi kandungan surat dari Jabatan Laut kepada semua pengusaha feri bertajuk 'Kenaikan Tambang Perkhidmatan Feri ke Langkawi' itu:

Adalah dimaklumkan, Kerajaan telah bersetuju untuk meluluskan kenaikan tambang feri ke Langkawi berkuatkuasa 1 Disember 2007 setelah mengambil kira kenaikan kos operasi perkhidmatan feri.

Kadar kenaikan dipersetujui ialah RM5.00 sehala (Kuala Kedah ke Langkawi dan sebaliknya) dan RM3.00 sehala (Kuala Perlis ke Langkawi dan sebaliknya). Ini bermakna kadar tambang (dewasa) dari Kuala Kedah ke Langkawi adalah RM23.00, manakala dari Kuala Perlis ke Langkawi sehala RM18.00.

Kerajaan juga bersetuju untuk memberikan tambang istimewa dengan pengurangan RM3.00 kepada penduduk tempatan Langkawi. Ini bermakna penduduk tempatan (dewasa) hanya dikenakan RM20.00 sehala bagi Kuala Kedah ke Langkawi manakala RM15.00 sehala bagi Kuala Perlis ke Langkawi.

Kadar kenaikan yang berlaku dua hari selepas pilihan raya baru-baru ini adalah sama seperti yang disebut oleh Zawawi dengan surat dari Jabatan Laut. Jadi untuk berbaik sangka lagi, saya menganggap kemungkinan besar Nawawi baru mendapat tahu adanya surat itu dan dia membaca kadar kenaikan itu berpandukan apa yang terkandung dengan surat tersebut.

Surat tersebut ditandatangani oleh Timbalan Ketua Pengarah Laut, Semenanjung Malaysia, Baharin Dato' Abdul Hamid.

Kepada Nawawi, cukuplah sekali untuk menabur fitnah, kalau berminat juga untuk meneruskan kerja yang terkutuk di sisi agama ini hentikan saja. Jangan dekati amalan hina itu dan jangan campakkan diri ke arah itu.

Fitnah kedua adalah mengenai penutupan kelas-kelas Tadika Kemas, modus operandi yang hampir sama dibuat oleh Umno di Terengganu ketika Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang menjadi Menteri Besar.

Di beberapa tempat, bukan hanya PAS difitnah kononnya mengarahkan kelas tadika Kemas ditutup, malah pemimpin PAS di cawangan-cawangan dihamburkan fitnah mahu merampas kunci surau dan masjid.

Ustaz Azizan dengan lapang dada memberikan kenyataan bahawa sebagai Menteri Besar, beliau mahu semua kelas tadika diteruskan, dibuka seperti biasa, jangan pindah barang yang ada dan jika telah memunggah, kemaskan kembali barang untuk keperluan mengajar anak-anak di kelas-kelas tadika Kemas.

"Kita berterima kasih kepada semua guru Kemas yang telah berjasa mendidik anak-anak prasekolah sejak sekian lama, bukan sahaja kita minta teruskan, malah kita akan mencari jalan untuk meningkatkan lagi mutu pengajian di kelas tadika Kemas," tegas Ustaz Azizan.

Kenyataan beliau ini ternyata mematahkan segala niat jahat pemimpin Umno yang cuba memburukkan imej PAS di mata masyarakat. Sekarang, rakyat lebih mempercayai kenyataan Menteri Besar dari apa yang dikatakan pemimpin Umno termasuk JKKK.

Tergamak sungguh mereka bertindak demikian sekalipun barangan dan material kelas tadika, surau dan beberapa buah masjid bersepah, suasana menjadi kelam kabut dan menimbulkan prasangka rakyat terhadap kerajaan yang baru mereka pilih.

Dua insiden di awal sesi pentadbiran PAS ini sehingga sekarang tidak menggugat malah memberikan impak yang lebih baik kepada Ustaz Azizan dan barisan Exconya. Umno semestinya sedar bahawa rakyat hari ini tidak mudah diperdayakan lagi. Rakyat sudah pandai menilai mana baik dan mana buruk, sebab itu rakyat Kedah memilih untuk menjauhkan diri dari Umno dan BN dalam pilihan raya kali ini.- tajdid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN