PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Khamis, Mac 20, 2008

KHIR TOYO : Penyapu Yang Kembali Kepadanya

KHIR TOYO : Penyapu Yang Kembali Kepadanya
Posted on Thursday, March 20 @ 08:26:24 MYT by greenboc
Analisis Isu Oleh datozaini

"a
Jika dulu beliau mencipta sejarah dengan Menjadi Menteri Besar(MB) termuda di Malaysia pada umur 35 tahun maka pada hari ini pula beliau menjadi MB pertama bagi Umno di sebuah negeri yang tewas kepada BA untuk mengundur diri serta melepaskan jawatan sebagai Ketua Perhubungan Umno Negeri dan BN.Kejutan demi kejutan berlaku setiap hari. Inilah hukum alam, setiap yang di atas akan merasai hal yang di bawah ibarat putaran sebuah roda kehidupan.

Malu? Kecewa? Takut? semuanya bersarang difikiran Dato Seri Khir Toyo sekarang ini. Siapakah yang dapat meneka apa yang difikirkan oleh beliau sehingga mengambil leputusan drastik pada malam ini. Seorang tokoh muda Umno tersungkur jatuh tersembam mencecah bumi akibat pembalasan karma dek kealpaan dan kesombongan sifat diri yang dibuat-buat semasa beliau menerajui kepimpinan MB Selangor selama beberapa tahun.

Kenapa Khir Toyo melepaskan jawatan dalam parti? Adakah akibat tekanan pihak atasan? Atau memang rasa betul-betul bertanggungjawab terhadap prestasi merudum Umno/BN Selangor? Atau untuk menjauhkan diri dari segala masalah yang akan timbul dalam era kepimpinan BA? Inilah kejutan yang beliau mampu lakukan. Dulu beliau sebagai MB, siapa yang tidak mengenali beliau? Sekarang umpama pahlawan yang berpaling jauh menyelamatkan diri sendiri, ke manakah beliau akan pergi? Rakyat akan mengikuti walau ke mana hala tuju bekas MB Selangor ini.

Selepas menjadi MB Selangor atas pilihan Tun Dr.Mahathir lewat tahun 2000 dengan melangkaui beberapa senior Umno di Selangor, beliau yang juga merupakan Exco Pemuda Umno yang pertama dilantik menerajui sesebuah negeri menjadi MB, maka beliau berjanji akan menjadikan Selangor negeri maju pada 2005. Selepas memimpin pilihanraya pada 2004 dengan kejayaan cemerlang, maka PM ketika itu Pak Lah terus meminta belia menjawat jawatan MB untuk kali yang kedua, maka di situlah punca segala masalah dan menjadi detik-detik kejatuhan beliau sedikit demi sedikit.

Pertamanya, slogan PEMBANGKANG SIFAR yang diucapkan secara takbur dan angkuh untuk membuang mana-mana jasad pembangkang untuk bersuara di dalam DUN. Slogan yang bongkak ini menjadi mainan percakapan beliau setiap masa dengan berharap rakyat Selangor akan memejamkan mata, memekakkan telinga, menjadi bodoh, dan mengikut sahaja slogan angkuh beliau ini.Beliau ingin menjadikan negeri Selangor negeri yang maju tapi pada masa yang sama berharap rakyat Selangor menjadi dungu di dalam sebuah negeri yang maju. Hasilnya, undi rakyatlah, $mereka yang mendengar slogan inilah yang memberikan pengajaran kepada beliau supaya insaf dan tidak menongkah kesombongan didalam kehidupan beliau akan datang.

Keduanya, slogan PENYAPU yang telah mengguris hati banyak pegawai kerajaan bukan sahaja di negeri Selangor malah menular ke setiap benak hati pegawai kerajaan di seluruh negara. Anugerah penyapu yang beliau cipta sebagai penanda aras kecekapan bekerja Majlis Daerah Hulu Langat lari dari tujuan sebenar.Walaupun disokong oleh pelbagai pihak dalam kerajaan, ironinya slogan ini ditentang oleh rakyat. Maruah dan harga diri pegawai kerajaan diperlekehkan oleh MB? Jika kita tanya Yang DiPertua tersebut, adakah kita boleh menghadiahkan PENYAPU kepada Khir Toyo saat dan ketika ini, apakah jawapan beliau? Akhirnya pembalasan menjatuhkan maruah orang diterima beliau, semoga keinsafan menjelma dalam hidup beliau.

Ketiganya, dengan segala projek-projek yang dilaksanakan secara tertutup, maka sudah pastilah beliau menjadi tidak senang duduk. MB baru yang diketuai oleh Tan Sri Khalid bukanlah calang-calang pemimpin dalan sepak terajang kewangan dan ekonomi negara. Jika di siasat semua fail-fail tersebut sudah tentulah susah bagi beliau menjawab di dalam DUN kelak, maka jalan selamat ialah melepaskan jawatan sebagai Ketua Pembangkang walhal baru sahaja beberapa lalu beliau berkata akan menjadi pembangkang yang kuat di dalam DUN? Tengok, melayu Umno memang mudah lupa!

Sebenarnya banyak lagi hal sandiwara bekas MB Selangor ini, dari kes merobohkan surau di Bangi,menghalang ceramah dan kuliah ahli agama, menghalan jamaah berjamaah dengan mengunci surau, menghalang tazkirah pada malam bulan Ramadhan, kes dua imam, kes merobohkan penempatan setinggan dengan kezaliman di Ampang dan Pandan, merobohkan kuil Hindu di Shah Alam, kes penggondolan alam sekitar di sekitar Bukit Cherakah Shah Alam, dan pelbagai lagi skandal-skandal rasuah dan tender-tender yang tidak perlulah dinyatakan saat ini.

Saya juga mendapat satu kiriman sms yang antara lain bunyinya "Sesiapa yang menjumpai seorang rakyat Selangor, berambut kemas keputihan, muka licin, tinggi sederhana, berbadan tegap sambil memegang penyapu, sila laporkan kepada pihak Polis". Inilah mainan sms rakyat Selangor. Kenapa beliau dikata sebegitu?

Inilah pembalasan dari Allah swt. Semasa menjadi ketua janganlah kami angkuh, sombong, takkabur dan sebagainya. Ingatlah jawatan yang disandang adalah amanah. Namun beliau masih lagi ada sijil dan boleh membuka semul a klinik gigi beliau dulu, tetapi jika duit beliau boleh menampung hidup beliau shingga akhir hayat, hiduplah dengan aman damai. Doa orang yang dizalimi, rakyat yang tertindas, adalah sentiasa diperkenankan yang Esa.Selamat tinggal jawatan Ketua Pemuda Umno, Khir Toyo pergi buat selamnya. Salam Perjuangan.
"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN