PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Isnin, April 20, 2009

Bubar Dun Perak, tegakkan demokrasi!

Bubar Dun Perak, tegakkan demokrasi!
Posted on Monday, April 20 @ 13:00:00 MYT by Paktam
Oleh Idris Samad

KAWAN-K AWAN Datuk Kamaruddin Jaffar dalam Umno cukup kenal siapa sebenarnya Kamaruddin Jaffar. Dulu, orang Umno gelar beliau KJ, sebelum hadirnya Khairy Jamaluddin yang juga dikenali sebagai KJ.

Bila KJ sudah meninggalkan Umno, jarang-jarang beliau bersuara. Lebih-lebih lagi, sikap pendiam beliau ini bukan baru-baru ini sahaja tetapi sejak dulu. Beliau tidak bercakap, kalau ia tidak perlu dan beliau akan bercakap, jika ianya untuk kepentingan ramai.

Hari ini, KJ sudah bersuara. Suaranya tidak begitu keras tetapi disambut dengan nada keras oleh banyak pihak dalam Umno. Mereka risau, orang yang selama ini kurang bercakap, bila bercakap, ia cukup menggegarkan!

Sebagai Setiausaha Agung PAS dan Ahli Parlimen Tumpat, KJ bercakap khusus kepada Perdana Menteri yang terperangkap dengan penunjuk perasaan berbaju merah di Pattaya. Maka, KJ ingatkan Najib bahawa apa yang berlaku di Pattaya tidak mustahil boleh berlaku di Perak.

Ingatan KJ itu ditujukan kepada Najib kerana apa yang berlaku di Perak, memang menjadi tanggungjawab Najib sepenuhnya.

Itulah sebabnya, apabila Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Perak, Datuk Seri Mohamad Tajol Rosli mengumumkan perletakan jawatannya sebagai pengerusi, jawatan itu diserahkan kepada Najib yang ketika itu adalah Timbalan Presiden Umno.

Maka, berlaku perubahan kepimpinan di Perak, memang tanggungjawab Najib sepenuhnya. Maka, ingatan KJ itu sepatutnya tidak diputar-belitkan media massa arus perdana dan mana-mana pihak yang kepingin untuk mendapat publisiti. KJ bimbang? kebimbangan KJ kerana apa yang berlaku di Thailand ada persamaan dengan apa yang berlaku di Perak. Itu sahaja.

Beberapa orang Umno, termasuk yang enggan bertanding kerusi MT, Datuk Seri Mohd Nazri Aziz menyifatkan kenyataan KJ itu seolah-olah menunjukkan beliau ingin melihat rusuhan di Perak. Nazri orang Perak. Nazri Ahli Parlimen Cenderoh dan faham, jika orang Perak merusuh pun, ia tidak ada kena mengena dengan KJ.

Orang Perak memilih wakil rakyat dalam Pilihan Raya Umum Ke-12 yang lalu, bukan kerana suara KJ. Orang Perak menumbangkan BN dalam pilihan raya umum ke-12 yang lepas, tidak ada kaitan dengan rusuhan di Pattaya. Orang Perak matang dan bijak? walaupun mungkin orang BN menganggap orang Matang di Perak tidak sematang orang Perak di Cenderoh.

Tidak sukar sebenarnya menyelesaikan masalah, jika mereka yang berkuasa tidak mencari masalah. Seperti kata KJ dalam sebuah akhbar harian arus perdana, Khamis lepas "saya menafikan kenyataannya itu sebgai satu bentuk hasutan yang bertujuan menimbulkan huru-hara di Perak.Kenyataan itu bukan bertujuan menghasut kerana saya tidak menyuruh penyokong PAS turun ke jalanan membuat rusuhan."

?Saya hanya menyuarakan pandangan agar DUN Perak segera dibubarkan,? katanya.

Ketika PAS menganggap keputusan pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang sebagai referendum, BN tidak bersetuju dengan pandangan itu. Malahan, kepimpinan Umno cukup takut dengan perkataan ?referendum? kerana jika ia benar-benar referendum, ini bermakna Pilihan Raya Umum ke-13 yang akan datang adalah ?tarikh ajal? buat BN yang sarat dengan pelbagai masalah.

Referendum adalah satu pungutan suara mengenai satu-satu hal politik yang penting. Sejak hari penamaan calon di Parlimen Bukit Gantang, 29 Mac 2009, para pemimpin Umno tidak bersetuju keputusan pilihan raya kecil itu dianggap sebagai referendum kerana mereka rata-rata semuanya tahu bahawa BN tidak mungkin menang.

Mereka tahu, pemilihan Ismail Saffian dibuat kerana ia adalah cadangan bekas Ketua Umno Bahagian Bukit Gantang, Datuk Mat Isa Ismail yang kalah dalam Pilihan Raya Umum Ke-12 yang lalu di DUN Cangkat Jering.

Mat Isa pernah menjadi Setiausaha Kerja Pergerakan Pemuda Umno ketika Najib menjadi Ketua Pemuda dan Najib pernah melantiknya menjadi Setiausaha Sulit beliau ketika Najib menjadi Menteri Pelajaran. Najib tentunya tahu, hubungan Mat Isa dan Ismail dengan Ketua Umno Bahagian, Datuk Rosli Husin memang tegang.

Namun, Najib mahu mengajar Rosli, permintaannya supaya pucuk pimpinan bersetuju memilih anak tempatan sebagai calon di dalam pilihan raya kecil itu dipenuhi, tetapi apabila Umno Bahagian Bukit Gantang gagal memenangkan calon anak tempatan, selepas ini Najib mempunyai banyak pilihan lain bagi menyanggah kehendak Umno bahagian ini.

Apa lagi yang mahu Rosli katakan selepas ini? Apabila sampai Pilihan Raya Umum ke-13, Rosli sendiri bolehlah bersiap sedia untuk memilih parti mana yang hendak dia lompat, kerana sudah pasti sukar baginya untuk memastikan dia masih disenaraikan sebagai calon di DUN Trong yang diwakilinya sekarang.

Nampaknya, ketengangan baru ini dicipta Umno dan NGO yang pro Umno supaya isu kekalahan BN di Bukit Gantang dapat dialihkan dengan cerita-cerita lain dan memualkan.

Malahan, kenyataan Timbalan Presiden Umno yang juga Timbalan Perdana Menteri terhadap pengundi Cina yang tidak tahu bersyukur dengan jasa dan sumbangan BN selama ini turut mendapat bantahan dari Presiden MCA yang tidak mahu terperangkap dengan mana-mana perangkap yang dipasang.

Walaupun Muhyiddin mengatakan Tee Keat sendiri mengakui tidak ada apa yang salah kenyataannya itu seperti yang dilaporkan dalam akhbar berbahasa Cina, namun berlainan dengan apa yang dinyatakan Tee Keat.

Hari ini, Umno terpaksa ?memerangkap? KJ dengan kenyataannya yang dianggap sebagai meminta para penyokong PAS merusuh dan meniru apa yang berlaku di Pattaya.

Apa yang dapat dirumuskan dari kenyataan Kamaruddin itu ialah suatu peringatan agar BN Perak "bubar Dun dan tegakkan demokrasi". Itu sahaja, sebelum nasi menjadi bubur. - TMJ_

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN