PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Jumaat, Disember 25, 2009

Pakatan Rakyat semakin hampir ke Putrajaya

Pakatan Rakyat semakin hampir ke Putrajaya | Print | E-mail
Mohd Rashidi Hasan
Mohd Rashidi Hassan | rashidi@harakah.net.my



SESIAPA sahaja yang berkesempatan untuk menghadiri Konvensyen Pertama Pakatan Rakyat yang diadakan di Wisma Majlis Bandaraya Shah Alam, 19 Disember 2009 akan berasa amat teruja.

Teruja kerana mereka merupakan sebahagian daripada pencetus kematangan politik baru, pencetus sejarah politik baru dalam sejarah Malaysia moden.

Buat pertamakalinya ketiga-tiga parti terdiri daripada PAS, KeADILan dan DAP, bersatu tenaga dan bersatu hati menghasilkan persefahaman politik, iaitu muafakat baru untuk Malaysia.

Konvensyen pertama ini menjadi platform yang amat penting bagi Pakatan Rakyat, menganjak ke suatu paradigma baru dalam politik negara.

Ia merupakan suatu penanda aras yang penting iaitu Pakatan Rakyat, dengan kesepaduan yang amat kukuh, sudah bersedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13, pada bila-bila masa yang dikehendaki oleh Barisan Nasional.

Natijah daripada Konvensyen juga menunjukkan dengan jelas bahawa Pakatan Rakyat berada pada tahap yang sangat kukuh dan meyakinkan, sedia mengambil alih pentadbiran Kerajaan Persekutuan daripada BN.

Kesediaan Pakatan Rakyat bukan sehingga PRU ke-13 sahaja, namun Pakatan Rakyat sudah bersedia memikul amanah menerajui negara, jika ditakdirkan BN sudah tidak berupaya lagi mempertahankan majoritinya dalam Dewan Rakyat.

Ketidakupayaan BN semakin terserlah, mereka bukan sekadar tidak mampu mentabdir negara dengan baik, gagal menstabilkan ekonomi negara, gagal menstabilkan perpaduan kaum dan agama, serta yang paling penting, Umno-BN gagal mengawal perpecahan dalam parti-parti komponen mereka.

Disaat Pakatan Rakyat difitnah dengan pelbagai tohmahan dan adu domba, Pakatan Rakyat tampil dengan kesepaduan yang jitu, sedangkan mereka (Umno-BN) berada dalam keadaan caca merba dan kekalutan.

Konvensyen Pertama Pakatan Rakyat ini bakal menghasilkan impak besar dalam politik negara. Ianya pada penganalisis politik, amat-amat membimbangkan BN, kerana sehingga kini Umno terus busuk sampai ke usus, MCA seperti tongkang pecah, MIC sudah karam dan Gerakan sudah pupus.

Manakala PAS, KeADILan dan DAP yang selama ini dituduh 'tidur sebantal, mimpi lain-lain', dengan penuh kerendahan hati, berjaya menghakis perbezaan antara satu sama lain, demi masa depan yang cemerlang untuk rakyat Malaysia.

Di Konvensyen Pertama Pakatan Rakyat, pemimpin-pemimpin ketiga-tiga parti menunjukkan kematangan berpolitik yang amat tinggi.

Secara terbuka, masing-masing mengakui wujudnya perbezaan dan pernah melalui perselisihan. Namun semuanya secara terbuka mengakui berlapang dada, menerima hakikat bahawa rakyat perlukan suatu front politik yang kukuh dan stabil untuk menggantikan BN.

Khususnya bagi PAS dan DAP, perselisihan dan perbezaan sudah berjaya dikuburkan, semata-mata kerana kematangan pemimpin melihat, ada suatu agenda yang besar di hadapan mereka, iaitu mencapai satu titik kebersamaan untuk menumbangkan BN.

Kesepakatan yang dicapai dalam konvensyen di MBSA amat menerujakan. Rakyat dari kalangan berbilang agama, kaum, bahasa, warna kulit hadir berduyun-duyun menyatakan sokongan padu kepada semua parti dalam Pakatan Rakyat.

Dalam Pakatan Rakyat sudah tidak wujud kejangalan. Kejangalan sudah dihapuskan. Perseteruan antara pemimpin tidak wujud sama sekali. Siapa boleh menjangkakan Karpal Singh, yang dilabel 'Singa DAP' boleh duduk diapit Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang?

Kedua-dua pemimpin PAS itu berbual dengan penuh mesra dengan Karpal. Mereka bangun tanda hormat tatkala Karpal (yang berkerusi roda) hendak berucap dan walaupun bertongkat Tuan Guru Nik Aziz menyantuni, dengan memegang tangan Karpal memimpinnya duduk bersebelahan beliau dan Ustaz Hadi.

Di dalam dewan konvensyen semua pemimpin PAS, KeADILan dan DAP duduk berselang seli tanpa membentuk kelompok yang berasingan.

Anda akan melihat individu yang memakai pelbagai warna baju, bendera, kaum atau pakaian keagamaan, duduk bersama-sama dalam suatu kelompok.

Bendera hijau PAS, biru KeADILan dan merah DAP disusun bersekali melambangkan kesepaduan.

Malah dalam ucapan penutupnya, Tuan Guru Nik Aziz sempat berseloroh, dengan katanya, "Di dada Karpal ada bulan (jaket hitam dengan lambang semua parti)," disambut tepukan gemuruh semua perwakilan konvensyen.

Jelas, jika anda menghadiri konvensyen Pakatan Rakyat, anda sendiri akan memperakui bahawa inilah dia Satu Malaysia yang sebenarnya (A true One Malaysia). Ia bukan seperti retorik Umno-BN. Ia adalah realistik yang dihasilkan daripada kesepaduan pelbagai parti dalam Pakatan Rakyat.

Pakatan Rakyat berjaya menghapuskan ketidakseimbangan kaum, mengetepikan perbezaan agama dan warna kulit. Malah yang paling penting, seluruh rakyat yang menyokong Pakatan Rakyat, tidak langsung mempunyai kebimbangan atau ketakutan.

Tiada fitnah dan tohmahan yang mampu merosakkan persepsi rakyat terhadap PAS, KeADILan dan DAP lagi.

Selepas PRU ke-12, 8 Mac lepas berjaya mencetuskan suatu anjakan besar dalam politik negara, momentum penolakan rakyat terhadap BN, seumpama suatu arus besar yang disifatkan sebagai 'tsunami' politik yang sudah tidak mampu ditahan Umno-BN.

Dengan kemelut besar yang ada dalam komponen BN, mereka sudah tidak mampu lagi untuk mempertahankan kedudukan mereka di persada politik negara.

Umno, MCA, MIC dan Gerakan harus bersedia menerima hakikat bahawa masa depan mereka sudah semakin kabur. Politik cara mereka sudah ditelan zaman. Pendekatan mereka sudah tidak relevan sama sekali.

Seluruh pemimpin, ahli dan penyokong Pakatan Rakyat harus mengambil tarikh konvensyen ini sebagai titik mula, bekerja dengan lebih kuat dan bersungguh-sungguh, membuktikan komitmen Pakatan Rakyat kepada seluruh rakyat Malaysia.

Hakikatnya Konvensyen Pertama Pakatan Rakyat, membawa PAS, KeADILan dan DAP, semakin hampir ke Putrajaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN