PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Rabu, Ogos 19, 2009

Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???

Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???


Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Dilulus terbit pada Monday, March 02 @ 00:31:53 MYT oleh TokPenghulu

Artikel Oleh monazmuslim

Jika dilihat secara sepintas lalu, mungkin ramai beranggapan bahawa tajuk artikel ini 'melampau'. Namun apa yang paling penting ialah menyatakan kebenaran. Apatah lagi kebenaran yang hendak dinyatakan itu melibatkan pegangan 'Aqidah umat Islam dalam negara ini.

Selama ini orang Melayu yang beragama Islam beranggapan jika lahir sebagai Muslim, mati pun nanti sebagai seorang Muslim dan akan dimasukkan ke dalam Syurga kelak.


Hujah ini jika dilihat secara lahiriah, mungkin ada benarnya sebab masyarakat Islam hanya faham seseorang itu boleh jadi kafir apabila menyembah berhala sahaja. Dan inilah yang diajar sewaktu berada di sekolah agama kerajaan. Penyembahan kepada selain daripada Allah disebut Syirik Jali.

Maha Suci Allah daripada dipersekutukan.

Selama ini masyarakat Islam dalam negara tidak pernah diajar secara jelas tentang 'Perkara-Perkara Yang Boleh Membatalkan 'Aqidah Islam' kecuali bagi mereka yang menuntut di Sekolah Agama Rakyat dan juga di institusi pondok.

Sistem Pengajaran dan Pembelajaran di SAR dan institusi pondok ini lebih mendalam dan menyeluruh. Pelajar-pelajar yang 'graduate' dari institusi ini biasanya akan menjadi penyokong dan kebanyakannya terus 'terjun' ke dalam perjuangan Islam. Ada di antaranya menjadi Ulama' yang berani dan disegani.

Inilah yang ditakuti oleh musuh Islam seperti UMNO dan pemimpinnya. Kita tidak pernah lupa dengan tindakan Mahathir menarik balik peruntukan kepada Sekolah Agama Rakyat sewaktu menjadi PM dulu. Fikirlah sendiri, bagaimana seorang yang mengaku Islam tetapi dia sendiri bertindak menghapuskan Sistem Pendidikan Islam untuk rakyatnya.

Begitulah juga yang dilakukan oleh Presiden Mesir, Hosni Mubarak Laknatullah yang tidak mahu membuka sempadannya bagi membolehkan bantuan kemanusiaan sampai ke Gaza baru-baru ini. Begitu juga dengan sikap dan perangai Raja Jordan, Raja Abdullah yang bimbang dengan kejayaan Revolusi Islam Iran, kebangkitan Islam di Lubnan dan kejayaan Hamas memerintah Palestin. Beliau sendiri berkempen dengan pemimpin Liga Arab agar mengambil tindakan terhadap sebarang gerakan Islam yang bangkit. Si Raja Puaka dan Bangsat dari Jordan ini sangat bimbang jika Islam kembali berkuasa di dunia dan memberikan ancaman terhadap Amerika dan Israel.

Jenis apakah manusia Islam seperti ini ? Mengaku Islam tetapi merekalah sebenarnya yang menjadi talibarut Yahudi Zionis dan Nasrani.

Benarkah Pemimpin UMNO Ini Kafir Walau Masih Bersolat ?

Saya mulakan dengan Hujah Al-Qur'an. Dalam Surah Al-Ana'am (6) : ayat 159

إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ ۚ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ


Ertinya : Bahawasanya orang-orang yang mencerai-beraikan agama mereka (dengan perselisihan-perselisihan yang berdasarkan hawa nafsu) dan mereka menjadi berpuak-puak, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam (perbuatan) mereka. Sesungguhnya perkara mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Dia akan menerangkan kepada mereka (pada hari kiamat kelak), apa yang telah mereka lakukan (dan membalasnya).

Almarhum Prof Hamka menafsirkan ayat ini sebagai "Apabila ada keyakinan bahawa ada sistem lain yang lebih baik daripada sistem Islam, maka kafirlah orang itu walaupun masih sembahyang."

Hujah 1 : Pemimpin UMNO telah memerintah negara lebih setengah abad. Sejak dari awal pemerintahan sehingga ke hari ini, undang-undang yang diguna pakai ialah undang-undang ciptaan manusia iaitu Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu yang didraf oleh Suruhanjaya Reid British. Bahasa mudahnya undang-undang sekular yang memisahkan agama dengan pentadbiran negara (poliitik).

Persoalannya, mengapa pemimpin UMNO tidak pernah berusaha untuk menukar Perlembagaan ciptaan British ini kepada Perlembagaan Al-Qur'an ? Adakah boleh diterima alasan mereka yang mengatakan bahawa Al-Qur'an tidak boleh dilaksanakan kerana Malaysia terdiri daripada masyarakat majmuk ? ATAU

Hujah 2 : Pemimpin UMNO sendiri lebih yakin bahawa undang-undang yang sedia ada (Perlembagaan Malaysia) ini lebih baik dan sesuai daripada Undang-Undang Allah (Al-Qur'an).

Hujah 3 : UMNO itu sendiri disahkan oleh Almarhum Tunku Abd.Rahman sebagai sebuah parti kebangsaaan ('asobiyyah) yang berfahaman sekular. Jelas bahawa pemimpin UMNO itu sendiri berfahaman sekular yang sesat ini.

Apakah Hukum Jika Seseorang Islam Itu Berfahaman Sekular ?

Syeikh Mustafa Sabri, seorang Ulama' masyhur yang hidup (1869 - 1954) di zaman Pemerintahan Khalifah Uthmaniyyah dan pernah menjawat jawatan Mufti dalam Kerajaan Islam Turki Uthmaniyyah pernah mengeluarkan fatwa berhubung dengan Sekularisma ini.

Fatwanya : "Jalan paling mudah menjadi KAFIR apabila memisahkan agama dengan politik."

Para pembaca yang budiman, anda fikirlah sendiri. Buatlah penilaian yang jujur bagaimana kedudukan 'aqidah para pemimpin UMNO yang sedang bermaharajalela sekarang.

Lihatlah apa yang berlaku dalam negara. Bagaimana boleh berlaku kes 250 ribu umat Islam yang MURTAD dalam negara ini. Statistik ini disahkan sendiri oleh Jabatan Pendaftaran Negara.

Kes murtad Nur Aisyah (anak Hj Bukhari) merupakan satu kes yang menunjukkan betapa gagalnya sistem yang ada dalam negara. Bagaimana seorang anak gadis yang mendapat didikan Islam yang sempurna dari ibubapanya, hafaz Surah Yasin dan As-Sajdah, memiliki kelulusan agama sehingga peringkat 4 Thanawi boleh murtad ???

Renungkanlah. Di mana silapnya.

Jazakallah.

http://monazmuslim.blogspot.com

KOMEN:
Diterbitkan semula kerana bersesuaian dengan keadaan semasa.
Ambuyat.

3 ulasan:

  1. assalamualaikum pembaca, kita jangan sesekali menghukum orang, hanya Allah shj yg lyak memberi hukuman.walaupun bangsa yahudi dilaknat Allah, Nabi Muhammad tetap berbuat baik sehingga sanggup menyuap nasi setiap hari kpd seorg yahudi buta sehingga baginda wafat. Akhirnya atas kebaikan baginda, yahudi tersebut memeluk Islam, kalau ikut akal kebanyakan org mengapa perlu bbuat baik pd yahudi sedangkan Allah melaknat bangsa tersebut, tetapi demi menjaga sifat2 terpuji yang dibawa baginda dan kerana baginda tahu bukan urusan baginda utk menghukum org, sedangkan bagi Allah pintu taubat seseorg hambanya sentisa terbuka walaupun dengan sejahat-jahat manusia. kenapa kita perlu mandahului urusan Allah sedangkan mengaku Allah itu Maha Bijaksana.kita tidak tahu kesudhan seseorg mcm mana. cuma yg penting menyeru yg makruf & mncegah kemungkaran.

    BalasPadam
  2. Salam
    (Fikirkan sejenak)
    1.Parti politik, perlembagaan & sistem politik UMNO berdasarkan kepada ciptaan Barat yg memang memisahkan gereja(agama) dengan kerajaan.
    2.Perjuangan UMNO bukan untuk kesejahteraan ISLAM tetapi lebih kepada perkauman.
    3.Parti UMNO menentang hukum hudud & menafikan M'sia sebagai negara ISLAM.
    4.UMNO lebih suka bersekongkol & menjaga hati komponen BN bukan ISLAM.
    5.UMNO menggunakan media untuk memperdayakan & menipu org2 ISLAM(terutamanya org Melayu)
    6.UMNO sanggup menyiksa umat ISLAM dgn ISA.
    7.UMNO menjadikan M'sia terkenal dgn rasuah.
    8.Pemimpin UMNO majoritinya mempunyai latar belakang akademik dari Barat.
    9.Kurang ulama yg berada dlm UMNO.
    10.Jika UMNO berada di jalan yg benar & ikhlas menolong bangsanya mengapa Bumiputera masih lemah dari aspek ekonomi tetapi pemimpin UMNO semakin kaya.

    Benarkah UMNO itu ISLAM?

    BalasPadam
  3. hanya allah yang menentukan...bukan kita..jangan pandai2 awak nak menghukum orang munazmuslim..awak pun manusia yang tidak tahu mana pengakhirannya...buat tuan punya blog...semoga dicucuri rahmat...doa saya mengiringi anda...mudah2an ditempatkan dalam golongan orang yang benar- Al- fatihah..amin

    BalasPadam

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN