PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Jumaat, Mac 20, 2009

Rasuah Ali Rustam(bunuh tikam 20kali) Dan Khairy(bunuh tikam sekali)

Rasuah Ali Rustam(bunuh tikam 20kali) Dan Khairy(bunuh tikam sekali)
Dilulus terbit pada Friday, March 20 @ 03:26:21 MYT oleh TokBatin

Komentar Oleh ramziredang

" Bila wartawan kemuka soalan kepada Tengku Ahmad Rithauddeen kenapa hanya Ali rustam je yang kena sebab Khairy pun rasuah jugak? Dia jawab macam kes bunuh jugak, yang bunuh tikam dua puluh kali dengan tikam sekali tentulah tidak sama hukumannya. Jawapan yang selamba dan rasa 'macam cerdik' para pemimpin UMNO.

UMNO ni kalau dah namanya UMNO memang UMNOlah. Tak cerdik cerdik. Dari penyokong bawahan sampai ke pemimpin yang 'terer terer'. Yang kena hukuman pun sama yang tukang hukum pun sama. Bunuh tetap bunuh. Yang mati tetap mati. Yang salah tetap salah. Ada ke yang boleh kasi ampun. Kalau lepas maknanya tak bersalah. Atau tidak disabitkan dengan kesalahan. Apa nak berbelit belit.

Ahmad Rithauddeen kata, "Sama ada pekerjanya melakukan kesalahan membabitkan politik wang atau mengadakan jamuan makan". Ada ke sesiapa dari pemimpin UMNO tidak mengadakan jamuan makan untuk tarik undi? Ada ke pemimpin UMNO tidak beri apa apa imbuhan kepada sesiapa untuk tarik undi?

Lepas tu Ahmad Rithauddeen bagitau pulak Ali boleh buat rayuan. Kalau Ali merayu apakah akan diberi ampun? Kalau dah diberi ampun, jika sekiranya dia menang macamana? Atau nanti kalau khairy menang macamana? Kalut ribut pulak puak puak mukhriz dan puak puak yang kalah. Jom ketawa...hahahaha..UMNO memang melucukan. UMNO memang tidak perasan dia adalah parti lawak jenaka. Parti Sarkas. Parti pencacai yang masih merasa megah dia masih mampun mentadbir negara. Padahal sesama sendiripun tak boleh percaya.

Munawir dan penyokong UMNO semua....tak malu ke???

KOMEN ANA:

Re: Rasuah Ali Rustam(bunuh tikam 20kali) Dan Khairy(bunuh tikam sekali) (Score: 1)
by abdinabu on Friday, March 20 @ 06:44:48 MYT
(User Info | Send a Message) http://ambuyatel-binangkit.blogspot.com/
kenapa kuasa MENGHUKUM terletak kepada Lembaga Disiplin Parti jer??? sepatutnya kes RASUAH di kendalikan oleh SPRM seterusnya dibawa kemuka pengadilan....
Hukuman untuk perasuah kan dah ada... adili... sabitkan mengikut undang-undang... Pelik betul. Kalau puak dia Rasuah kata "Politik Wang"... ibaraat kata DSAI: "Rakyat (Polis) terima wang RM50 kata Rasuah.... tapi MENTERI UMNO dapat RM500j kata "Komesyen"...
Patutnya ...bukan sahaja Ali Rostam yg kena SEMUA mesti kena... UMNO mesti kena siasat hingga ke akar umbi..

Wal 3iyazubiLlahi min zalik...

Tiada ulasan:

Catat Komen

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN