PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Isnin, November 23, 2009

Umat Islam ditakuti kerana banyak anak

Umat Islam ditakuti kerana banyak anak
Posted on Sunday, November 22 @ 08:10:30 PST by tokdalang

SEJAK serangan 911 (11 September 2001) di Amerika Syarikat, Islam telah dianggap sebagai musuh baru kepada dunia Barat. Kasihan mereka. Ketakutan itu bukanlah tidak berasas kerana sememangnya wujud elemen ketaksuban dan militan yang tinggi yang dianjurkan oleh al-Qaeda ke atas sasaran di Barat.



Bagi kebanyakan sarjana atau penulis Barat, mereka cenderung untuk mengklasifikasikan dunia Islam kepada dua pihak. Satu fundamentalis iaitu daerah yang bergolak seperti Afghanistan, Iraq, Iran dan Sudan. Satu lagi Islam sederhana iaitu didefinisikan sebagai negara yang mengamalkan Islam tetapi pada masa yang sama, memeluk idea-idea Barat.

Tulisan Lewis M. Simons dalam Newsweek keluaran 16 November 2009 memberi gambaran betapa semakin rumitnya persepsi Barat terhadap dunia Islam. Simons yang merupakan wartawan pemenang anugerah Pulitzer menggambarkan dunia Islam di Asia Tenggara iaitu Indonesia, Malaysia, selatan Filipina dan selatan Thailand serta Singapura (betulkah?). Malaysia pada Simons, sudahpun sebuah negara Islam fundamentalis yang terkenal, di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Malaysia, negara fundamentalis Islam? Kalau benar apa yang ditulis oleh Simons, tentunya Pas sudah tidak ada bahan untuk mencemuh kerajaan. Mungkin persepsi Simons didorong oleh berita-berita yang dilaporkan dari Malaysia mengenai hukuman sebat ke atas peminum arak, pembatalan konsert Beyonce, penahanan bekas mufti dan sebagainya yang mungkin dilihat sebagai ‘bukti’ kriteria sebuah negara fundamentalis Islam.

Simons secara umumnya menggariskan definisi fundamentalis Islam sebagai mereka yang mahu menegakkan hukum Syariah kepada keluarga dan cara negara itu ditadbir. Ini ternyata kurang tepat dengan hakikat sebenar negara ini. Malaysia mengamalkan dwi-sistem iaitu Hukum Syariah khusus untuk umat Islam sahaja manakala bukan Islam mengikut Common Law yang diwarisi dari bekas penjajah British. Jadi rasanya Simons melabelkan Malaysia sebagai negara fundamentalis Islam berdasarkan persepsi dan bukan bukti sahih. Patutnya Simons mewawancara Pas sebelum menulis artikel kerana pasti Pas akan memberitahunya bahawa matlamat menegakkan negara Islam parti itu terpaksa disimpan dalam peti kayu demi memastikan sokongan bukan Islam pada pilihan raya akan datang.

Fundamentalis

Kita kasihankan Simons kerana beliau mewakili dunia Barat yang melabel- labelkan wujudnya Islam fundamentalis, Islam sederhana dan entah apa-apa lagi. Bagi umat Islam, hanya ada satu jenis Islam iaitu Islam ad-din. Simons bukan yang pertama atau terakhir beranggapan demikian. Sebenarnya, kebangkitan Islam hari ini bagaikan menjadi suatu trauma kepada Barat.

Begitu hebatnya ketakutan itu, terbukti pada kajian-kajian yang walaupun maklumat berguna, boleh juga dilihat sebagai cara Barat memprofilkan agama dengan sengaja. Jika ia dilakukan oleh pelobi-pelobi Kristian dan Zionis, tidak mengapa. Kita faham. Itu memang kerja mereka. Malangnya, ia turut meliputi badan-badan dunia. Biro Rujukan Kependudukan (PRB) di bawah Program Pembangunan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu rupa-rupanya menjadi platform kepada Barat untuk menilai perkembangan umat Islam terutama yang berhijrah ke Barat.

Antara tajuk yang luar biasa memprofilkan agama ialah ‘‘Apakah umat Islam memiliki lebih ramai anak berbanding wanita lain di Eropah barat?’’ yang dikaji oleh Mary Menderios Kent.

Kadar kelahiran yang sangat rendah di kebanyakan negara Eropah telah menyemarakkan kebimbangan mengenai bilangan penduduk yang menurun, namun satu segmen penduduk di benua itu, iaitu masyarakat Islam, dikatakan semakin bertambah. Peningkatan dari segi bilangan dan ramainya umat Islam yang boleh dilihat di Eropah barat, ditekan pula oleh tahap kesuburan yang rendah di kalangan bukan Islam, telah mendorong kebimbangan pihak tertentu di Eropah bahawa wilayah itu suatu masa nanti akan memiliki penduduk majoriti Islam, yang secara fundamentalnya merubah masyarakat Eropah.

Bagaimanapun, menurut laporan itu, kebimbangan tersebut didasarkan pada persepsi popular semata-mata, tapi tidak dengan bukti statistik. Disebabkan banyak negara Eropah tidak menetapkan rakyatnya menyatakan agama mereka secara rasmi, adalah sukar untuk mendapatkan anggaran tepat mengenai bilangan atau kadar kelahiran di kalangan umat Islam.

Begitupun, kata Kent lagi, adalah jelas bahawa umat Islam adalah jauh daripada mencapai status majoriti. Umat Islam membentuk kurang daripada 5 peratus penduduk di kebanyakan negara Eropah. Perancis mempunyai penduduk Islam terbesar di Eropah barat iaitu dianggarkan seramai 4 juta hingga 6 juta yang mewakili 6 peratus dan 10 peratus keseluruhan penduduk Perancis.

Walaupun ia menjadi bahan politik, Perancis sebenarnya sudah mula menikmati sedikit-sebanyak kelebihan daripada umat Islam yang berhijrah dari bekas tanah jajahannya di Afrika. Dalam arena bola sepak misalnya, terdapat sekurang-kurangnya tujuh pemain yang menganggotai skuad Piala Dunianya sekarang adalah beragama Islam iaitu Nicolas Anelka (Chelsea), Franck Ribery (Bayern Munich), Samir Nasri (Arsenal), Karim Benzema (Real Madrid), Eric Ebidal (Barcelona), Lassana Diarra (Real Madrid), Hatem Ben Arfa (Marseille).

Wujud

Diakui memang wujud komuniti Islam di beberapa negara di Eropah timur dan tengah, terutama di Balkan tetapi hanya di Albania umat Islam merupakan majoriti terbesar. Penduduk Islam di Rusia adalah besar, dianggarkan sekurang-kurangnya 15 juta. Berbanding umat Islam di Eropah barat yang merupakan sebahagian daripada gelombang penghijrahan besar yang bermula selepas Perang Dunia Kedua, hampir keseluruhan umat Islam di Eropah timur adalah lahir di situ.

Kajian oleh C.F. Westoff dan T. Frejka pada 2007 merumuskan walaupun imigran Islam memiliki anak yang lebih ramai dari orang Eropah yang lain, kadar kesuburan mereka kelihatan menurun mengikut masa, seringnya lebih cepat berbanding bukan-Islam.

Di Austria misalnya, wanita Islam mempunyai kadar kesuburan keseluruhan (satu anggaran kadar beranak setiap wanita) ialah 3.1 anak setiap wanita pada 1981, lebih tinggi daripada purata 1.7 bagi wanita Roman Katolik yang merupakan penduduk majoriti. Menjelang 2001, kadar Katolik telah menurun ke paras 1.3, tetapi kadar wanita Islam jatuh kepada 2.3 iaitu beza hanya satu anak setiap wanita antara wanita Islam dan bukan Islam.

Jadi apa sebenarnya yang menjadi ketakutan orang Barat ini terhadap Islam?Apakah ini turut mendorong Simons berpandangan Malaysia sebuah negara fundamentalis Islam?U/M

KOMEN ANA:

ini bermakna PERANCANG KELUARAGA yg dipopulerkan oleh barat ibarat senjata makan tuan... kerana kemungkinan org islam mengamalkannya adalah sedikit kerana dilihat BERTENTANGAN dengan Al-Quran dan Al-Hadis yg BANGGA dengan bilangan yg ramai... dan mengamalkan perancang juga memilih kurang anak atau pemandulan...

Ini secara tidak sengaja Barat mahu tidak mahu menerima sistem POLIGAMI [ambuyatel-binangkit.blogspot.com]yang diharuskan dalam Islam... kalau tidak, mereka akan berhadapan dengan kekurangan penduduk yg menyebabkan mereka menjadi golongan minority sekaligus meminggirkan mereka dari puncak kekuasaan...

....percayalah bahawa ISLAM is the Best!!! forever and ever!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN