PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Sabtu, September 19, 2009

Riuh-rendah bela Dr M kerana kepentingan diri

Riuh-rendah bela Dr M kerana kepentingan diri
Abdul Aziz Mustafa
Fri | Sep 18, 09 | 9:23:48 am MYT

KUALA LUMPUR, 18 Sept: Riuh-rendah orang-orang kenamaan dan orang-orang terkenal Umno membela bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak ubah seperti riuh-rendah mereka kini yang kononnya membela kepentingan Melayu dan Islam, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

"Sebelum ini, ketika orang kenamaan dan orang terkenal Umno begitu yakin Dr Mahathir tidak diperlukan untuk kepentingan diri dan cita-cita mereka, tentulah mereka tidak memberikan apa-apa reaksi.

"Hari ini, mungkin mereka mula merasakan sebaliknya. Sebab itulah mereka berebut-rebut hendak mengambil hati bekas presiden mereka tu," kata beliau.

Begitu juga, katanya lagi, apabila mereka yakin bahawa kuasa mereka begitu kuat dan tidak boleh digugat, rakyat tidak pula mendengar riuh-rendah orang kenamaan dan orang terkenal Umno tentang kepentingan Melayu.

"Malah mereka berpakat mengubah kawasan pilihan raya supaya kawasan-kawasan majoriti Melayu dikurangkan semaksima yang boleh," katanya.

Tetapi, kata Mahfuz lagi, bila kawasan-kawasan yang mereka kuasai pula yang akhirnya direntap dengan begitu banyak oleh kuasa rakyat dalam pilihan raya umum lalu, tiba-tiba sahaja rakyat mendengar riuh-rendah "kononnya membela kepentingan dan masa hadapan orang-orang Melayu".

"Sedangkan hakikatnya, riuh-rendah mereka itu bukan disebabkan oleh kepentingan dan masa hadapan orang-orang Melayu tetapi disebabkan kepentingan dan masa hadapan mereka sendiri.

"Orang kenamaan dan orang terkenal Umno itu tahu, hanya dengan mengapi-apikan semangat perkauman sempit yang menjejaskan keselamatan negara sahaja yang menjadi satu-satunya cara untuk menyelamatkan kuasa di tangan mereka," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

Mahfuz mempersoalkan, di mana suara pembelaan tokoh-tokoh seperti Perdana Menteri yang juga Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak, Timbalan Perdana Menteri yang juga Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin serta orang kenamaan dan orang terkenal Umno lain ketika Dr Mahathir dihina oleh orang-orang Umno sendiri dahulu.

"Sebahagian besar yang bercakap membela Dr Mahathir sekarang, apabila seorang perwakilan perhimpunan MIC mencadangkan supaya dikalungkan selipar pada gambarnya, tidak bersuara sedikit pun membela bekas presiden mereka ketika begitu ramai ahli Umno menghentamnya dahulu," kata beliau.

Mahfuz juga tidak pelik jika Dr Mahathir tidak sedih atau marah dengan cadangan seorang anggota MIC agar gambar beliau dikalung selipar sebaliknya beliau amat sedih dan marah sekiranya kecaman datang daripada ahli Umno sendiri seperti yang pernah berlaku.

Bukan sesuatu yang pelik, katanya lagi, jika ahli parti lain mengecam Dr Mahathir tetapi amat memeranjatkan jika ahli-ahli Umno yang dahulunya dituduh menjadi penjilat beliau tiba-tiba menjadi orang yang paling garang mengecam dan menghentam beliau semata-mata kerana beliau dianggap tidak layak menegur setelah tidak ada kuasa.

"Ia sama seperti kita tidak merasa pelik dan terperanjat jika dilaporkan bahawa orang-orang bukan Islam menghina Islam seperti laporan yang mendakwa (Presiden MIC, Datuk Seri S) Samy Vellu yang menempelak dengan pertanyaan "Apa, Quran boleh bikin lebuhraya ka?"

"Tetapi kita amat pelik dan sedih jika seorang yang beragama Islam seperti Najib menghina Islam apabila memberitahu wartawan bahawa "Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan" seperti yang dilaporkan oleh akhbar-akhbar tempatan pada pada 20 April 1983 lalu.

"Apa yang hendak dihairankan jika perwakilan perhimpunan MIC mahu mengalungkan selipar pada gambar Dr Mahathir, jika al-Quran pun didakwa telah dihina sebegitu rupa oleh presiden mereka," kata Mahfuz.

Malah, katanya, tidak kedengaran suara orang kenamaan dan orang terkenal Umno membela al-Quran ketika Samy Vellu dilaporkan berkata demikian.

"Kalau al-Quran pun tidak dibela, apa lagi Dr Mahathir walaupun beliau dihina.

"Jangankan hendak membela Dr Mahathir, malah seolah-olah merestui pula apabila beliau dihina dengan kata-kata iblis dan beruk oleh pembesar-pembesar Umno sendiri dan disifatkan celupar apabila menegur Umno semata-mata kerana beliau sudah tidak ada kuasa lagi," kata beliau.

Semua itu berlaku, kata Mahfuz, kerana kriteria nilai yang paling utama bagi Umno ialah kepentingan diri dan kuasa di tangan masing-masing.

Semalam, Dr Mahathir berkata beliau tidak merasakan apa-apa dengan cadangan seorang perwakilan perhimpunan MIC supaya gambar beliau dikalung selipar kerana "bukan saya jadi apa-apa".

Ini kerana kecaman itu datang daripada anggota parti lain dan ia tidak merugikannya, kata beliau kepada Bernama.

Sebaliknya, Dr Mahathir berkata, beliau amat sedih dan marah sekiranya kecaman datang daripada ahli Umno sendiri seperti yang pernah berlaku.

"Ini bukan kali pertama saya dikecam. Dulu orang dah lupa macam mana pemimpin Umno kecam saya.

"Nazri (menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz) dan Menteri Besar Kedah dahulu nak buang saya daripada Umno.

"Tapi masa itu tak ada siapa bagi reaksi apa pun. Tak ada orang berani cakap apa," katanya.

Mengulas lanjut isu itu, Dr Mahathir berkata: "Tiba-tiba saya jadi popular. Orang semua pertahankan saya.

"Seperti yang saya katakan, dulu saya kena kecam, kena kata... suruh buang daripada Umno. Tapi orang tak react (beri reaksi)."

"Pasal apa dulu tak react, kali ini react.

"Dulu bila saya kena kecam, tak ada sesiapa pertahankan saya. Taklah secara terbuka. Orang senyap-senyap beranilah tapi orang kenamaan dan orang terkenal tak beranilah pertahan saya," katanya.

Dr Mahathir berkata beliau sedih apabila orang partinya sendiri dan orang yang duduk dalam kabinetnya sendiri mengecamnya berbanding kecaman yang dibuat oleh ahli MIC.

"Saya duduk dalam Umno dari mula parti itu ditubuhkan. Yang tegur saya ini belum beranak pun lagi," katanya. - mks. _

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN