PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Jumaat, Disember 11, 2009

Siapa pilihan saya? Tok Guru Nik Aziz atau Tok Guru Abdul Hadi?

Siapa pilihan saya? Tok Guru Nik Aziz atau Tok Guru Abdul Hadi?
Posted on Thursday, December 10 @ 20:38:13 PST
Dilulus untuk paparan oleh SongkokPutih

Bicara Webmaster Oleh Songkok Putih

Mengikut kata hati, kata rasa saya sudah ingin bebas daripada dunia internet. Banyak tahun menghabiskan masa mengadap komputer kadang kala melebihi mengadap Ilahi jika di sana kita ‘larar' dengan dunia penipuan, ilusi dan fatamogana.

Allah s.w.t berfirman yang bermaksud "Demi Masa ! Sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian, Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal dengan amalan saleh,dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran" Surah Al Asr ayat 1-3.

Saya menerima beberapa respon daripada tulisan saya sebelum ini, yang bertajuk Persepsi & Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang?. Rasanya semacam pelik dunia siber ini bila menulis membela Presiden sendiri.. Seorang ahli kelab Catur tidak boleh membela Presiden kelabnya dan tidak menjadi salah jika dia membela Presiden kelab Arobik. Habis takkan nak belas Presiden parti lain. Kalau seperti tu baik saya masuk parti berkenaan.

Saya juga diajukan dengan berpelbagai soalan. Banyak sangat e-mel pertanyaan yang saya kena jawab sedangkan e-mel sebelum ini pun terbaca. (1235 lagi oiii)



Ada yang minta saya menjawab tulisan tuduhan tanpa asas daripada penulis bernama Tulang Besi di beberapa blog.

Terima kasihlah, saya tidak berhasrat untuk meghabiskan masa dengan ‘kemuncup' sebagaimana yang di amanahkan oleh Pesuruhjaya PAS Negeri Terengganu bahawa laman dan blog mesti membuat persiapan rapi bagi pilihan raya ke-13, membetulkan focus kerana UMNO dan kerajaan sekarang akan menggunakan kaedah yang sama termasuk cyber troppernya untuk menyerang Pakatan Rakyat.

Biarkalah, biasa bagi orang yang ‘ketakutan' dan fobia, tunggul pun disangka hantu... batu disangkanya songkok...

Ada juga yang komen TKO sudah tidak Ummp!! Lagi. Saya akui memang betul, sebelum ini TKO mati 52 hari selepas itu mati lagi 35 hari... campur, campur hampir 3 bulan 'kojol'. Insya-Allah jika ada masa lapang saya akan perincikan semua ini dalam penjelasan lain.

Sekadar ucapan terima kasih kepada yang menyebut perkara ini dan saya sebenarnya bangga juga pasal dia bandingkan TKO dengan laman Malaysiakini dan MalaysiaInsider. Harakahdaily yang sekarang ini mempunyai 13 orang pekerja tetap belum mampu menandingi Malaysiakini. TKO disetandingkan.. ini menunjukkan dia respert kepada TKO. Kenapa perlu marah..

Saya jawab dalam e-mel, itu satu penghormatan, jangan ambil hati. TKO dikendalikan oleh saya seorang pengawai kerajaan yang agak sibuk dan selalu out station dibantu oleh beberapa orang pembantu webmaster sebahagian besar pelajar university yang online juga mengikut keadaan semasa. Sama juga dengan blogger-bloger lain, tak ada kurangnya.

Kita boleh marah dan terasa hati, jika TKO dibandingkan dengan laman Malaysia Waves sebagai contoh.

Kita perlu tahu Malaysiakini memulakan lamannya dengan mendapat peruntukkan daripada George Soros melalui Independent Media Center Asia yang berpusat di Thailand sebanyak RM40 ribu. Pada masa itu Malaysiakini mempunyai 21 orang pekerja dan iklan bagi 3 tahun pertamanya adalah sekitar RM200 ribu dan masih tidak mampu untuk menguruskan dan memerlukan suntikan bantuan.

Sekarang sudah 10 tahun dan banyak kemajuan. Ini boleh di baca di lamannya semasa Malaysiakini menyambut ulang tahun ke-10 di hotel mewah dengan kehadiran 1000 orang tetamu.

TKO hanya dibina oleh derma dan saluran sumbangan ahli yang daif dan tidak menerima satu sen pun daripada parti melainkan sumbangan idea dan kepakaran IT.

Ada juga yang mengatakan TKO tak menegur pimpinan PAS. TKO dah tak telus, menyekat artikel-artikel yang dihantar.

Inil hanya persepsi. Bercakap boleh tetapi mestilah ada hujah yang benar menepati slogan yang diasas dan agama kita juga menyebut "Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ). melainkan itu hanya pendapat dimana pendapat tidak semestinya betul.

TKOlah yang memulakan mengkritik pimpinan atas nama laman PAS iaitu DPPKD. TKO juga terbabit dalam merubah kepimpinan Pas Pusat dalam kes balak. TKO juga yang membuatkan bendahari PAS turun ke Taman Melewar dan seminggu selepas itu tander mengubah Markaz tersebut dikeluarkan. Banyakl sangat yang sukar untuk saya menginggatinya sepanjang 10 tahun TKO beroprasi dan ada yang tidak boleh didedahkan di sini.

Banyak laporan tentang kepincangan kepimpinan kadang kala kita kena selidik dahulu sebelum kita buat laporkan kepada yang bertanggungjawab dalam parti. Kita kena selidik samada itu adalah strategi parti atau sudah ada dalam pengetahuan parti. Sebagai orang yang berada di dalam organasasi parti kita ada cara dan kedahnya bukan buat seborono...

Cara menyiarkan kononnya ini maklumat sulit, maklumat rahsia, heboh seluruh alam maya, sedangkan kita tak tahu kesahannya. Walaupun kita serah perkara itu kepada yang bertanggungjawab cara kita buat itu tidak menepati samasekali seperti ayat Quran surah al Hujurat yang menjadi penganngan kita.

Jika kita benar tidak mengapa, jika kita silap, bagaimana kita nak menyelesaikan masalah ini dengan ribuan pembaca. Sebab itu ada perpatah mengatakan lebih baik kita tersilap tidak melaporkan daripada kita tersilap melaporkan.

Saya bagi satu contoh direnungkan bersama, bagaimana seorang Ustaz yang warak di Terengganu terfitnah setelah PAS memerintah di Terengganu di mana dalam mesyuarat PAS kawasannya meminta dia memohon tanah bagi untuk Pembinaan Markah Tabiyyah di kawasannya.

Oleh kerana permohonan ini, tanpa usul periksa ustaz berkenaan telah dikecam oleh ahli kawasan kononnya "ustaz nampak warak tamak bahan tanah bila Pas menang". Strategi untuk mendapatkan tanah bagi satu pembinaaan markah terbekalai kerana kebodohan ahli-ahli yang merasakan dialah pejuang kebenaran yang membtulkan pimpinan.

TKO ada caranya tersendiri. Sebab itu TKO di DDOS. Kita boleh fikir dan bayangkan jika kita mahir dan tidak ngok! dengan komputer bahawa DDOS dengan 500MBps bukan perkara yang kecil.

Untuk dapatkan nilaian seperti ini perlukan zombie kira-kira sekitar 600 buah komputer. Kenapa TKO yang menjadi target bukan laman lain sedangkan Server TKO sebelah menyebalah sahaja dengan server Harakah dan lain-laian server pakatan rakyat?

TKO juga disaman, kami tak hebohpun. TKO juga telah diberikan amaran seperti Malaysiakini semasa isu Kepala lembu video oleh SKM. Kami dengan isu lain. Tapi kami tak siarkan seperti Malaysiakini kerana kami ada strategi tersendiri.

Malah lagi teruk SKM dengan Polis terlah mengeledah server kami di data centre.

Semua ini tidak membuatkan kami putus asa dalam menjadi benteng kepada Pakatan Rakyat untuk Pilihan raya ke-13. Saya telah bersedia untuk membuat persiapan ke arah pilihan ke -13 dan menepikan masalah kemuncup ditepi jalananan.

TKO bukan nak bertanding hits dengan mana-mana laman. Walapun hit TKO masih tinggi. Sebab misi dan visi kita ialah dakwah, itulah yang akan kita bawa di hadapan Allah azawajala.

Fokus kerja kita, betulkan matlmat kita, jangan terbias kerana bisikan syaitan yang memesong matlamat dan amalan kita tanpa kita sedari.

Ada yang bertanya mengenai teguran di laman Perisik Rakyat. Terima kasih saya sanjung usaha webmasternya. Dulu masa kami kena serangan dia ada menghantar e-mel membantu memberikan maklumat kepada kami. Jasa dan pertolongannya saya ucapkan terima kasih, mungkin pendekatan kita berbeza. Semoga Allah memberkati beliau dengan usahanya dan saya akan menjalankan amanah sebagaimana yang di arahkan oleh Pesuruhjaya PAS Terengganu memastikan persediaan untuk PRU-13 tidak terbantut.

Akhir sekali untuk kali ini, saya hampir tergelak bila di tanya siapakan pilihan saya antara Tuan Guru Nik Abdul Aziz dengan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang?

Pertanyaan yang menunjukkan tidak faham tentantang organasasi parti. TGNA itu siapa dalam parti dan TGHH itu siapa dalam parti. Masing-masing ada peranan. Saling bantu membantu untuk menjadikan PAS kuat dan boleh berjaya di masa-masa akan mendatang.

Siapa pun kita sokong, atau taksud, bila musuh menyerang semuanya akan terkena tak kira kita penyokong kuat TGNA atau penyokong kuat TGHH. Gambar di bawah ini boleh membuatkan kita berfikir....

daripada gambar bolehlah saya katakan, biarkalah akal kita berada di kepala bukannya di tapak kaki....

Artikel saya yang lain

Persepsi & Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang?
Rayuan derma & tunjuklah simpati..
Tawaran masih terbuka...
Biar orang nampak kita lemah.. II
Biar orang nampak kita lemah..
Fahaman Wahabi & Artikel Fitnah
Terima Kasih Mahazalim2
5 orang di lantik sebagai Pembantu Webmaster
Cabaran baru di alam siber..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN