PENGUMUMAN

Tuan empunya blog ini Ust. Abidin Bin Umar telah kembali ke rahmatuLlah pada 2 Januari 2010 pada pukul 6.05 pagi. Sedekahkan Al-Fatihah buat beliau.. Al-Fatihah..

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI

Bookmarks @ Beritahulah Kawan Tentang BLOG INI
Right Click-Open Link in New Tab/Window

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU

BEBERAPA HADITH NABI S.A.W  MENGENAI KELEBIHAN MEMBACA AL-QURAN ATAU SURAH-SURAH TERTENTU
1- Diriwayatkan daipada Abu Umamah ra, katanya: Aku medengar Rasulullah S.A.W. bersabda: (Terjemahan): “Bacalah Al-Qur’an kerana dia akan datang pada hari Kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya.” (Riwayat Muslim) 2- Barangsiapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut. 3- SURAH AL-DUKHAN Sabda Rasulullah S.A.W. "Barangsiapa membaca surah Ad-Dukhan di waktu malam maka meminta ampun baginya 70,000 Malaikat di waktu pagi."(H.R. al-Tirmidzi) 4- SURAH AL-MULK Sabda Rasulullah S.A.W. Barangsiapa membaca Surah Al-Mulk sebelum tidur nescaya Allah SWT akan membebaskannya dari azab kubur. 5- Barangsiapa membaca Surah Al-Ikhlas sebanyak 10 kali Allah SWT akan membangunkan untuknya sebuah istana di syurga.

MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!- MESTI BACA !!!

H1N1 - Malaysia ditangga teratas?
BARU....GEMPAR....HANGAT!!! BACA-TONTON-SIBAR!!!
Teoh mati dibunuh UMNO! Terkini Meletop!!!
Tsu Koon tempelak KP SPRM isu kematian Teoh Beng H...Paling baru!!!
Pegawai SPRM sarankan Teoh rasuah dan dibunuh rakan.. Baru!!!
"Surat Misteri" - Pendedahan Baru Inkues Teoh Beng Hock-Video!!!
"SURAT MISTERI" berkaitan konspirasi SPRM dan Khir Toyo..
PANAS-Video Teoh Beng Hock tortured before death Saksikan!!!
LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 17/09/09
GAMBAR : Beza mayat Jatuh Bangunan Tingkat 16 & 14.

KHAS SEMPENA HIMPUNAN MANSUH ISA
TENGOK KOLEKSI GAMBAR - HIMPUNAN MANSUH ISA Jom!!!
KOLEKSI GAMBAR GMI-Malaysiakini!!!

!!!GEMPAR-GEMPAR-GEMPAR!!!
Tayangan Video TERKINI dan Hangat...!!!
Yusri buat penjelasan atas pentas PAS-Video..Panas!!!
Benarkah Pemimpin UMNO Kafir Walau Bersolat ???
Mufti HARAM Berpolitik-Demi Umno@BN WAJIB..???

TOPIK HANGAT SAHAJA!!!

LUAR NEGARA:


POLITIK MALAYSIA:

Siapa kata KELANTAN MUNDUR??? tak ada baca ka...??
Kod BABI-Dalam Makanan... Baca Cetak Edar!!!

Jumaat, Mac 06, 2009

Suara Gadis Bergetah

Suara Gadis Bergetah
Dilulus terbit pada Thursday, March 05 @ 16:40:15 MYT oleh TokPenghulu

Komentar Oleh Bibir Merah

Peewwitt.. tak tau macam mana nak intro.. trima je la ek. Well dok dalam check email mnggu dari Cik Yani di selatan yang banyak bagi info on Datuk LV, Bibir Merah terjumpa email ni dari salah seorng gadis bergetah dari Pantai Timur. Walaupung mcm dah x releveng tapi kan memandngkn Election di Bukit- Bukit dan nak dekat elok rasanya Bibir Merah paparkan luahan hati (apa ayatnya) akar umbi ini..


Ni yang penuhnya ;

Saya ingin tarik perhatian Saudari-saudari terhadap isu-isu yang melingkari Pergerakan Puteri atas dasar prihatin kepada perjuangan sayap parti kite. Untuk makluman semua salinan tulehsan ini juga dikirim melalui email kepada pimpinan Puteri & ahli-ahli Puteri. Saya menulis ini kerana saya melihat moral di kalangan saing-saing saya ahli Puteri berada di tahap rendoh selepas pilihanraya kecil Kuala Terengganu. Guane gitu?

Saya tuleh ni supaya :

1. Memastikan perubahan dalam mentaliti pemimpim Puteri dan bakal pemimpin puteri selepas Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu.
2. Memastikan adanya usaha untuk menghentikan tohmahan dan adu domba di kalangan Puteri.
3. Memastikan Puteri dapat menepati matlamat asal penubuhannya iaitu menarik sokongan Pengundi Muda kepada perjuangannya dan secara khususnya kepada UMNO.

Saya Norshamsila Binti Harun, Ahli Pergerakan Puteri Terengganu, bersama saing-saing telah menyertai pilihanraya kecil p.36 sebagai pekerja parti yang mana kita sendiri tahu bahawa calon kita kaloh kepada calon Pas musuh tradisi kite.

Soal kaloh itu adat pertandingan tetapi cara dikalohke itu seharusnya dipersoal. Memandangkan tugas Puteri adalah memastikan pengundi muda di bawah 35 tahun menyokong calon kite. Tapi malangnya saluran tiga yang menjadi matlamat kite hampir 2/3 undi pergi ke Pas. Yang seterusnya menyumbang kepada kemenangan calon PAS. Bakpo lagu ni!!! Soalnya lagu mano kite mendekati dan memikat pengundi muda?

Kami MELIHAT semua tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri ada di Kuala Terengganu. Pah, kami TIDAK MELIHAT satu pun yang benar-benar menjadi PEMIMPIN PUTERI. Kebanyakan yang mari sini lebih berminat soal pemilihan agung Puteri, berjalan-jalan dan membeli belah. Kami dok salahkan semua tokoh-tokoh hebat pemimpin puteri ini sebilangannya sahaja dan tukang-tukang kempen yang nyeh-nyeh harus dipertanggungajwabkan. Jika dibandingkan dengan An-Nisa mereka lebih fokus dan bekerja seolah-olah calon mereka kaloh. Tinggal pun berhimpit-himpit dan berkongsi. Makan pun berkongsi dan dok milih.

Ada sesetengah tokoh-tokoh hebat pemimpin puteri bile di ajak makan, "takpe saya nak pergi makan ikan bakar:. Mussing ketang!! Ini benar-benar sebabkan jentera panah hati terdengar ungkapan ini.

Kalu sudoh tugas kite menarik pengundi muda tetapi bakpo aktiviti dan kempen yang kite buat sasarannya kepada warga emas seperti nenek-nenek kite. Klinik kesihatan bergerak dok sampai kepada gologan sasaran kite!!! Bukankah sudah ada Pergerakan Wanita memberi fokus kepada saluran ini. Tidak adakah taktik baru, stail baru & strategi baru.

Gaya berpakaian tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri semuanya baru tetapi kenapa masih menggunakan taktik lama. Bakpo tok belajar dari Permatang Pauh. Semua tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri harus dipersalahkan terutamanya Datuk KPUM yang telah hilang touch dengan akar umbi semenjak menjadi anggota kabinet. Ingat jawatan ini semua adalah hasil dari berkhidmat kepada Puteri UMNO Malaysia.

Persoalan kedua, berkaitan fitnah dan tohmahan ini harus dihentikan. Walaupun musim pemilihan telah tiba tetapi bukankan lebih manih jika kita tangguhkan sedikit cita-cita masing-masing untuk kepentingan parti.

Untuk makluman kami nyekik lihat tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri dok cerca dan ngata saing-saing pimpinan Puteri yang lain.

Kami mengadu kepada Datuk KPUM, malangnya Datuk KPUM pun srupe tule 2 X 5. Sebagai Ketua aduan kami harus diangkat dan satu arahan dikeluarkan untuk menghentikan unsur-unsur dok sehat ini. Namun demikian, Datuk KPUM turut menjadi orang yang menyebar perkara dok baik ini. "Dia orang Bendahari, memang macam tu perangai dia". Seharusnya Datuk KPUM menasihatkan mereka ini.

Sebagai Ketua dan bertaraf Timbalan Menteri Datuk KPUM seharusnya berkecuali. Ece biar same!!! Yang membuat kami semua tercengang bile mano jentera-jentera bawahan seperti kami ini berkumpul, gossip seperti dibawah ini berlegar-legar sepanjang kempen ini dan semuanya bermula dari Datuk KPUM sendiri. Pah tu beberapa insiden yang bermasam-masam muka dan amok reng di kalangan pimpinan puteri sekiranya ada saing lain yang dok suke berada di situ. Punoh jahnang!!!!

Sepanjang pilihanraya kecil ini kami kumpul semua yang diperkatakan untuk ditulis dengan harapan apa sahaja salah tanggapan dan dengar-dengar cakap dari beberapa pihak ini dok memunohkan persahabatan pimpinan puteri.

Kami juga menggesa agar Datuk KPUM benar-benar leh pegang butir melalui kenyataan akhbarnya bahawa "Saya tidak menyokong sesiapa".

Akhirulkallam kami berharap ada tindakan yang diambil terutamanya dalam memastikan Pergerakan Puteri UMNO masih releven di kalangan Generasi Wanita Muda. Kami akan sentiasa melihat dan menanti perubahan-perubahan ini.

Yang menentukan Pimpinan Puteri,

Ahli Pergerakan Puteri UMNO Kuala Terengganu yang dok rok cetong!!!

Bibir Merah dah malas nak layanzz psal Gadis-Gadis Bergetah. Naik fed up Bibir Merah. Kalau sebut gadis bergetah ni la prngai molek diaorng. Di Bukit-Bukit nanti mcm tu juge la Gadis-Gadis ni. No change. Stay The Same. Orang lain berkempen diaorng shopping. Ada tu siap beli tudung berbakul-bakul. Nak tmbh giramss Bibir Merah, minta duit buat blnja makn tak ada tapi uols beli songket beribu-ribu tue ada. Period.. Well till ere only ye..

Ha. ni ada lagi satu. Bibir Merah tahu rmai yang nak tahu siapa gadis bergetah yang disiasat. Well, ini ler jerangkap samar yang dipasang! Well we strory later about this one. Uols kena understand, bile ada yang report kena cari sapa yang report. Dah jumpa sapa uols kena la galis kenapa si gadis ni report? then galis the lubang lagi, sapa ek yang nyuruh report? Panas.. Panas.. Panas.. ting tong uols. gossip later...

Bibir Merah - i luv gossip!!!!



--
Posted By Bibir Merah to wanita pertama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA BERI KOMEN ANDA DISINI

ARKIB BERITA

JOM MELAWAT NEGARA ARAB

MESIR-CAIRO EGYPT
EGYPT - new vision 1
EGYPT - new vision 2
Egypt 1 - Cairo
Egypt 2 - Alexandria & Siwa Oasis
Egypt 3 - Nile Cruise
Egypt 4 - Aswan & Abu Simbel
Cairo-Egypt- مصر- القاهره
Beauty of Egypt
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 1
Street Food-Cairo-21 July 8-Part 2
Tips for Traveling to Taba, Egypt
Travel Tips for Cairo
Cairo 2008
Alexandria
Alexandria Streets, Egypt
SAUDI ARABIA
WELCOME TO SAUDI ARABIA
saudi arabia short documentry
Saudi Culture Janadreia Full
Beautifull Saudi Arabia
Saudi Arabia: Building for the future
The Kaabah in Mecca, Saudi Arabia
Masjid Nabawi
Inside Masjid an Nabi - History Part 1of 2
Inside Masjid an Nabi - History Part 2of 2
The History of the Prophet's Mosque (1)
A History of the Prophet's Mosque 2 of 2
History of Madina - part 1/3 (Arabic)
History of Madina - part 2/3 (Arabic)
History of Madina - part 3/3 (Arabic)
YAMAN
WELCOME TO YEMEN
Life in Yemen
Sanaa City, Capital of Yemen صنعاء اليمن
Yemen - Kawkaban and Marib
QATAR
WELCOME TO QATAR
The Pearl Qatar - Riviera Arabia
Qatar Tourism "Heart of the Gulf"
Insider Travel Information on Doha
U.A.E.
Welcome to Dubai
Welcome to Dubai 1
Welcome to Dubai 2
Welcome to Dubai 3
Welcome to Dubai 4
Burj Dubai Armani
Dubai Asmaran Bawadi
Burj Dubai History Rising
Dubai World Islands
The best buildings of this world
Burj Al Arab-World's only 7star hotel
AMAN JORDAN
" Welcome to Jordan!"
Welcome to Jordan - (1)
Welcome to Jordan
Killing The Dead Sea - Jordan
Welcome to Jordan! (3:43)
WELCOME TO JORDAN
Ziarah Amman, Jordan
BAHRAIN
The Kingdom of Bahrain
A tour in City Center Mall Bahrain
Bahrain Tour Slideshow
KUWAIT
Kuwait City, مدينة الكويت,
Kuwait Liberation - English Version
New Kuwait City
IRAQ
The Beautiful iraq
Beautiful Iraq before the War
Beautiful Iraq
OMAN
Beautiful Oman
Oman - Muscat
Muttrah Souq Muscat Oman
Muscat - Capital of Oman
Visiting Oman
LEBANON
Welcome To Lebanon
Beirut, Lebanon
Beautiful Lebanon
4 days in Lebanon
Beirut- Lebanon- لبنان - بيروت
Lebanon, the Pearl of the Middle East
Lebanon-beautiful country in the world
SYRIA
Welcome to SYRIA
Welcome to Syria
Syria The Beautiful
Syria: Tourist Attractions
Syria: Damascus
Damascus, Syria
New Path to Damascus - Syria
PALESTINE
Baitulmaqdis Masjidil Aqsa 01
Baitulmaqdis Masjid Aqsa Zikir & Selawat 02
B. Maqdis Dome Of The Rock 03
B. Maqdis Maqam N. Daud & N. Musa 04
B. Maqdis Laut Mati & Maqam N. Shueb 5
Baitulmaqdis Ashabul Kahfi 06
MOROCCO
Welcome to Morocco Part 1
Welcome to Morocco Part 2
Welcome to Morocco Part 3
Welcome to Morocco
Welcome to Morocco
Casablanca Morocco
King Hasan Mosque - Casablanca (Morocco)
Inside the King Hassan II Masjid-Casablanca

CARIAN DALAM BLOG INI


powered by FreeFind

CARIAN KE WEB LAIN